czwartek, 21 marca 2019

I Dzień Wiosny 2019

KONSPEKT ZAJĘĆ DO PROGRAMU PRZYRODNICZEGO
„Z KUBUSIEM PUCHATKIEM POZNAJĘ PRZYRODĘ”
„ I Dzień Wiosny”  gr. 3- latki „KŁAPOUSZKI”

Miejsce: ............................
Data:  21.03.2019
Temat zajęć:   I Dzień Wiosny
Autor konspektu: Agnieszka Chudzik

Cel główny:
·         Uroczyste obchodzenie  I Dnia Wiosny

Cele szczegółowe:
·        Dziecko zna zwiastuny wiosny ( krokusa, bociana, sasanke)
·        Dostrzega piękno Polskiej natury
·        Wie, które zwierzęta budzą się z zimowego snu
·        Uważnie słucha polecenia
·        Koloruje kolorowankę zgodnie z instrukcją
·        Wręcza kwiaty pani wiosny pracownikom przedszkola
·        Mówi rymowankę

Obszar edukacyjny:
I 5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu…
I 7 wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania;
II 11 dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
III 1 przejawia poczucie własnej wartości jako osoby, wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze;
III5 ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
III 8 obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;
IV 2 wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
IV 5 odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe, recytuje wierszyki, układa i rozwiązuje zagadki;
IV 7 eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki ….
IV 8 wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., t
IV 18 posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół;

Formy pracy:     a) zbiorowa   b) indywidualna 

Metody pracy:  (wg. Cz. Kupisiewicz)

a) oparte na słowie: pogadanka, wiersz           
b) oparte na obserwacji i pomiarze: pokaz
c) oparte na działalności praktycznej: metoda zajęć praktycznych (ekspresyjna)

Materiały dydaktyczne i inne pomoce: Strój Pani Wiosny, opaska na głowę, wiersz autorski Agnieszki Chudzik „Pani Wiosna”, kwiaty: krokusy, tulipany, sasanki, obrazek bociana, kolorowanka: deszcz i słońce oraz naklejki kropelek, kredki

Wprowadzenie
Do sali wchodzi Pani Wiosna (przebrany nauczyciel) inscenizując wiersz 

"Pani Wiosna" wiersz zostanie opublikowany w miesiącu maju/ czerwcu gdyż bierze udział w konkursie poetyckim 

Nauczyciel zadaje dzieciom pytania na temat wiersza
·        Co przyniosła Pani Wiosna?
·        Kto budzi się z zimowego snu?
·        Kto przylatuje z ciepłych krajów?
Nauczyciel podsumowuje wiedzę dzieci o wiośnie zwracając uwagę na szanowanie Polskiej przyrody 

Zabawa muzyczno – ruchowa
Nauczyciel pyta dzieci czy znają piosenkę o motylku. Dzieci odpowiadają, że tak i śpiewają razem z panią Wiosną piosenkę „Fly fly a butterfly”, którą poznały już wcześniej

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI

Kolorowanka chmury i deszcz
Nauczyciel pokazuje dzieciom, że jest smutny gdyż nie wszyscy wiedzą o nadejściu wiosny po czym pyta dzieci czy pomogą mu poinformować wszystkich, że nadeszła wiosna.
Dzieci się zgadzają i otrzymują do pokolorowania zgodnie z instrukcją kolorowankę

Wręczenia kwiatów – zakończenie
Wspólny spacer po przedszkolu z emblematami wiosny oraz w przebraniach -  wręczenie pracownikom kwiatów poprzez prezentację rymowanki
„Przyszła pani wiosna i kwiaty przyniosła”






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz