Dyplomowanie sprawozdanie cd 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty....


§ 8 ust.2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi  lub innymi podmiotami.

    Dbając o wszechstronny rozwój dziecka starałam sie współpracować z różnymi placówkami. Wśród nich znalazła się:

1.   Współpraca z placówkami pomocowymi Pracownią Psychoedukacji i Terapii w Bielsku – Białej
    Pracownia Psychoedukacji i Terapii w Bielsku – Białej -  współpraca z placówką polegała na udziale w szkoleniach, superwizji przypadków, jak również  szukania rozwiązań wychowawczych. Dzięki tej współpracy uzyskałam informacje oraz pozycje książkowe, które pomogły mi w pracy z dziećmi. Efektem tej współpracy stały się również wprowadzone przeze mnie zabawy socjoterapeutyczne np. policjant, która rozwijała pomysłowość, mowę dziecka a także niwelowała napięcie w grupie oraz techniki arteterapeutyczne tj. farbowanie papieru, mokre w mokrym.

 Efekty dla nauczyciela
·       Własny rozwój
·       Umiejętne radzenie sobie ze stresem
·       Przypomnienie wiedzy na temat metod i form pomocy dzieciom 
·       Wzrost świadomości na temat zaburzeń dzieci oraz pomocy
·       Lepsza współpraca z nauczycielami
·       Dostosowanie form i metod pracy z dzieckiem według zaleceń.
·       Ukierunkowanie dalszej pracy oraz planów na przyszłość
·       Poznanie swoich mocnych oraz słabych stron

Efekty dla placówki:
·       Zmniejszenie agresji oraz uwolnienie napięcia
·       Podniesienie jakości pracy wychowawczej placówki
·       Posiadanie nauczyciela trafnie rozpoznającego  trudności oraz zaburzenia u dziecka.

2.     Współpraca z Biblioteką
Przez część stażu współpracowałam z Biblioteką. Współpraca ta polegała na wypożyczaniu książek dla dzieci, a także udziale w konkursach organizowanych przez w/w placówkę np. „Zima” ( grudzień 2017 r.) Ponadto ofiarowałam bibliotece swoje autorskie książki a czasami także chodziłam z dziećmi do biblioteki celem wypożyczenia książek. W ramach współpracy brałam udział z dziećmi w wydarzeniu kulturalnym organizowanym przez bibliotekę „Biblioteka na trzepaku” 2018 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Wzbogacenie warsztatu pracy własnej
·       Wymiana informacji
·       Satysfakcja z osiągnięć uzyskanych przez dzieci
Efekty dla placówki:
·       Przygotowanie dzieci do korzystania z dóbr kulturalnych
·       Rodzice oraz  dzieci korzystają z propozycji kulturowych oraz książkowych
·       Kształtowanie postaw prospołecznych
·       Promocja działań własnych poprzez przekazanie książki „Puchatkowe wiersze i rymowanki” oraz udział w konkursie
·       Kształtowanie nawyku dbania o książki

3.     Współpraca z Pracownią Kreatywności w Bielsku - Białej oraz Przedszkolem nr 20 w Rybniku
    Podczas stażu współpracowałam wg. potrzeb z w/w placówkami. W przedszkolu nr 20 współpraca polegała na zasiadaniu przeze mnie,  jako jury w konkursie plastycznym. Natomiast przedszkole nr 20 brało udział również w naszym konkursie „Rybnik moje miasto”( 15.10.2018 r.)
 Współpraca z  Pracownią Kreatywności polegała na udziale projektanta mody, autorki szkoleń w zakresie kreatywności oraz arteterapii, jako jury zasiadającego podczas międzynarodowego konkursu „Świąteczna ozdoba z mojego regionu” oraz „Wiosenna ozdoba na okno”. Ja natomiast korzystałam z usług pracowni zdobywając nowe pomysły do rozwijania kreatywności nie tylko u siebie ale również u dzieci.

Efekty dla nauczyciela:
·       Zdobycie nowych umiejętności komunikacyjnych  oraz pomysłów do pracy
·       Dzielenie się swoim doświadczeniem
·       Podjęcie współpracy z specjalistą w zakresie kreatywności
·       Rozwój kreatywności, pomysłowości
·       Własna aktywność w środowisku

Efekty dla placówki:
·       Udział specjalisty (projektanta mody ) jako jury w międzynarodowym konkursie organizowanym przez placówkę
·       Promocja placówki na arenie międzynarodowej oraz lokalnej
·       Polepszenie współpracy z innymi nauczycielami, przedszkolami

4.     Współpraca z działem promocji miasta Rybnik 
    Realizując konkurs międzynarodowy współpracowałam z działem promocji w UM Rybnik w celu zdobycia nagród z emblematami miasta Rybnik, aby promować nasze miasto na arenie międzynarodowej. Wynikiem tychże działań stało się uzyskanie nagród dla uczestników konkursu.

Efekty dla nauczyciela:
·       Poszerzenie własnych działań
·       Zdobycie nagród na konkursy
·       Umiejętne pisanie wniosków oraz próśb

Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki oraz miasta na arenie międzynarodowej oraz lokalnej
·       Satysfakcja uczestników z otrzymanych nagród oraz dyplomów
·       Dobry wizerunek placówki w Urzędzie Miasta Rybnik

5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną oraz placówkami pomocowymi
W trakcie stażu współpracowałam z logopedami z PPP oraz terapeutami z placówek prywatnych dzięki, którym wzbogacałam swoją wiedzę.

Efekty dla nauczyciela :
·       Zdobycie nowych wiadomości
·       Uzyskanie cennych rad i wskazówek do pracy od specjalistów
·       Wymiana cennych informacji, które przyczyniły się do lepszego spojrzenia na różne problemy
·       Wzbogacenie swojego warsztatu pracy
·       Opracowanie skutecznego planu pracy wspierającej

Efekty dla placówki
·       Rozwój współpracy przedszkole – placówki pomocowe
·       Lepsze funkcjonowanie dziecka w placówce
·       Właściwa opieka nad prawidłowym rozwojem dzieci
·       Lepsza współpraca z rodzicami
·       Wszechstronne wspieranie rozwoju dziecka

6.     Współpraca z Instytutem Społecznym Silesia ( wcześniej MOSiR)
Podczas wakacji ( lipiec 2019) współpracowałam z Instytutem Społecznym Silesia pełniąc funkcję terapeuty na obozie dla dzieci i młodzieży z Rybnika. W tym celu służyłam pomocą, wiedzą oraz doświadczeniem wychowawcom grup, komendantowi a także dzieciom.

Efekty dla nauczyciela
·       Satysfakcja z dzielenia się doświadczeniem, umiejętnościami
·       Wzrost świadomości na temat trudności i problemów wychowawczych XXI w
·       Zachęta do dalszego kształcenia się i rozwoju własnego
·       Nowe znajomości w zakresie współpracy z specjalistami
·       Wymiana doświadczeń
·       Poznanie swoich ograniczeń, mocnych i słabych stron

Efekty dla placówki
·       Budowanie pozytywnego wizerunku nauczyciela poza placówką - wychowawcy posiadający zaplecze pomocowe
·       Pomoc w przezwyciężaniu trudności innym nauczycielom, wychowawcom
·       Współpraca ze specjalistami na zasadzie doradztwa, analizy przypadków, rozwiązań
7.     Współpraca z uczelniami ( 2018 r., 2019 r. 2020 r)
    W pierwszym oraz drugim roku stażu podjęłam współpracę z Wyższą Szkołą Humanistyczno – ekonomiczną w Łodzi o/ Wodzisław oraz Wyższą Szkołą Zawodową w Raciborzu. Głównym aspektem współpracy była opieka nad studentkami, odbywającymi praktykę w placówce. Głównym celem praktyk było gromadzenie doświadczeń  związanych z funkcjonowaniem placówki, obserwowaniem zajęć i zabaw z dziećmi a także przygotowanie i prowadzenie zajęć i zabaw dydaktycznych. Jako opiekun zapoznałam studentki z sposobem prowadzenia zajęć, prowadzenia dokumentacji  pedagogicznej  ( rozkładem dnia, podstawą programową, planami miesięcznymi itp.)
    W mojej obecności praktykantki przeprowadziły kilka zabaw z dziećmi oraz zajęcia. W trakcie praktyki wspierałam je swoją wiedzą, umiejętnościami a także dzieliłam się swoim doświadczeniem.  Prowadzone zajęcia omawiałam, dokonywałam analizy zrealizowanych celów czy też podawałam wskazówki w sytuacjach trudnych, z jakimi studentki się spotkały w trakcie realizacji zajęć czy zabaw.
    W ramach współpracy wypełniałam także niezbędne dokumenty oraz dokonałam oceny praktyk studentek.
W roku 2018 r. byłam opiekunem praktykantek z Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej ( 13.03 – 15.03.2018 r.) a w 2019 r. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu, dla której prowadziłam zajęcia dzieląc się swoją wiedzą, umiejętnościami oraz doświadczeniem. Dla praktykantek z PWSZ w Raciborzu prowadziłam zajęcia:
·       Mieszkania do wynajęcia 13.03.2018 r.
·       Echo w lesie 14.03.2018 r.
·       Wiemy już dużo o zwierzętach 15.03.2018 r.
·       W Zoo  2019 r.
Zajęcia przeprowadziłam również dla studentki z Ośrodka Szkoleniowego „Helios” pt.
·       Czyścioszek pomaga nam dbać o czystość – 23.01.2020 r.
W roku szkolnym 2018/19 r. prezentowałam swoje zajęcia w formie video dla studentów w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Rybniku. Tematyka dotyczyła następujących zajęć:
·       What do you want for Christmas 10.12.2018 r.
·       Open – shut 04.01.2019 r.
·       House  11.2018 r.
·       Snowman 11.01.2019 r.
·       Birthday cake 21.01.2019 r.
·       My feeling 01.02.2019 r.
·       Drive the firetruck  11.02.2019 r.
·       What`s the Weather like today  22.03.2019 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Dzielenie się wiedzą, pomysłami, doświadczeniem i umiejętnościami
·       Zrealizowanie jednego z wymogu awansu zawodowego
·       Doskonalenie umiejętności interpersonalnych
·       Uzyskanie zaufania oraz uznania wśród praktykantek
·       Satysfakcja z dzielenia się wiedzą i doświadczeniem
·       Rozwijanie umiejętności organizacyjnych
·       Uzyskanie specjalistycznej opinii (pozytywnej) na temat prowadzonych zajęć od dyrektora dr. B. Czogalla z NODN w Rybniku

·       Efekty dla placówki:
·       Dobra i efektywna współpraca z uczelniami
·       Promocja placówki
·       Budowanie pozytywnego wizerunku zawodu nauczyciela
·       Możliwość dzielenia się doświadczeniem, wiedzą z przyszłymi nauczycielami
·       Poznanie osób, które aktywnie włączyły się w życie przedszkola i jego zajęcia.

8.     Współpraca z magazynem dla dzieci WYRYSZEK z Rybnika ( 2020 r.)
W ramach tej współpracy napisałam do magazynu wiersze dla dzieci oraz stworzyłam z dziećmi prace plastyczne, które zostały opublikowane.
Niestety nie udało mi podczas stażu podjąć współpracy z galerią Jan w Jankowicach. Na początku z tego powodu, że miałam za małe dzieci a później z powodu korona wirusa.

Efekty dla nauczyciela:
·       Satysfakcja z podzielenia się swoim talentem
·       Nawiązanie nowych kontaktów
·       Rozpowszechnienie swoich wierszy
Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki oraz zdolności dzieci w regionie
·       Zaspokojenie potrzeby rozwoju plastycznego u dzieci
·       Lepsza współpraca z rodzicami
·       Pozytywne postrzeganie placówki przez rodziców

9.     Organizowanie akcji charytatywnych
Akcje charytatywne są jednym z ważniejszych czynników kształtujących postawę młodego pokolenia. Poprzez włączanie się w nie pokazujemy dzieciom wartości oraz kształtujemy w nich postawy prospołeczne. Chcąc sprostać temu zadaniu zaangażowałam się wraz z innymi nauczycielami w akcje środowiskowe, wśród których było;
- Zbieranie makulatury. W wyniku tego działania nasze przedszkole zajęło wysokie miejsca
II miejsce w 2018 r., II – miejsce w 2019 r.,  III – miejsce w 2020 r.  
- Zbieranie darów  zabawek, książeczek dla szpitala WSS nr 3 w Rybniku 2019 r., 2020 r.
- zbieranie karmy dla podopiecznych fundacji „Jestem głosem tych co nie mówią” oraz „Ketewka” 2017 r. 2019 r.
- Zbieranie zakrętek dla chorego Pawła – fundacja Stonoga 2019 r.
- Góra grosza zbieranie grosików  2018 r., 2019 r.
-Marzycielska poczta– tworzenie oraz wysłanie kartek dla chorych dzieci  2020 r.
Oprócz zbierania środków zaangażowałam dzieci do stworzenia również kartek świątecznych dla chorego chłopca z życzeniami na święta.

Efekty dla nauczyciela:
·       Zadowolenie z wykonywanych działań
·       Wzrost motywacji
·       Uwrażliwienie na potrzeby innych – rozwój empatii
·       Poczucie spełnienia i satysfakcji z niesionej radości
Efekty dla placówki :
·       Rozwój empatii u dzieci
·       Zajęcie 2 x II miejsca oraz III miejsca w środowisku lokalnym pod katem uzbieranej makulatury
·       Promocja placówki wśród placówek zdrowia publicznego.
·       Dobre postrzegane przedszkola w środowisku lokalnym
·       Dzielenie się przez dzieci swoimi rzeczami z innymi .
·       Integracja środowiska dzieci niepełnosprawnych z dzieci zdrowymi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz