§ 8 ust.2 pkt 4f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w
pracy zawodowej.
Pracując w placówce oświatowej nieustannie zdobywam
nowe doświadczenie oraz umiejętności. Na bieżąco doskonaliłam swój warsztat
pracy, osiągając w tym zadowalające sukcesy. Do sukcesów tych mogę zaliczyć:
a) Napisanie publikacji książkowej „Puchatkowe
wiersze i rymowanki” oraz współpraca z interpretatorem wierszy z Niemiec
Wieloletnia praca z
dziećmi oraz znajomość specyfiki pracy w przedszkolu skłoniła mnie do napisania
przy współpracy z p. Reginą Sobik, regionalną poetką z Jankowic książki pt.”Puchatkowe
wiersze i rymowanki”. Znajdują się w niej wiersze autorstwa mojego oraz p.
Reginy. Wstęp do książki napisała p. dyrektor mojego przedszkola mgr. Klaudia
Ciupek. Ilustracje do wierszy natomiast
stworzyły dzieci z naszego przedszkola, tym samym promując działania placówki,
w które pracuje. Książka jest odpowiedzią na potrzeby dzieci, jak również
nauczycieli gdyż rozwija ona u dzieci kompetencje społeczne, czytelnicze oraz
plastyczne. Nauczyciele natomiast mają dostęp do wierszy na różne okazje.
Publikacja została
wydana w kwietniu 2019 r. Pozytywnym aspektem tego działania było również
nawiązanie współpracy z interpretatorem wierszy z Niemiec, który nagrał wybrane
wiersze z książki w formie mp3 do słuchania oraz rozpowszechnił je w Internecie
na portalu YouTube, jak również udostępnił je nam w formie płyty cd.
Efekty dla nauczyciela:
·
Zaistnienie w kręgach osób piszących wiersze
·
Otrzymywanie zaproszeń na wieczory poetyckie
oraz konkursy
·
Rozwój współpracy z wyd. św. Macieja
·
Dobra współpraca z p. Reginą Sobik – poetką
regionalną oraz p. B. Dmowskim – interpretatorem wierszy z Niemiec
·
Możliwość promocji własnych wierszy
·
Satysfakcja z osiągnięcia sukcesu
·
Wzrost warsztatu pracy
Efekty dla placówki:
·
Promocja placówki na arenie ogólnopolskiej, jak
również w środowisku lokalnym
·
Wzrost prestiżu zawodu nauczyciela, jako osoby
kreatywnej i uzdolnionej
·
Posiadanie przez książkę nr ISBN
·
Rozwój zdolności plastycznych dzieci z placówki
·
Możliwość udziału w konkursie „Książka roku”
·
Rozwój u dzieci kompetencji kluczowych
b) Udział w plebiscycie „Absolwent Roku” 2017
r., 2018 r. UŚ w Katowicach
Dużym wyróżnieniem w mojej pracy
był dla mnie udział w plebiscycie organizowanym przez Uniwersytet Śląski w
Katowicach, do którego zostałam zakwalifikowana dwa razy w roku 2017 r. oraz
2018 r. W plebiscycie brali udział wszyscy absolwenci Uniwersytetu Śląskiego z różnych
dziedzin i kierunków osiągający sukcesy w swojej pracy . Dużym wyróżnieniem dla
mnie była promocja moich działań w Gazecie Wyborczej (http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,22637797,wybieramy-absolwenta-z-pasja-uniwersytetu-slaskiego-o-tytul.html?disableRedirects=true,
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,22672602,geolog-z-drygiem-do-fotografii-zostal-absolwentem-z-pasja.html).
Mimo, że plebiscytu nie wygrałam, doświadczenie to było dla mnie dużym
wyróżnieniem jako, że znalazłam się wśród najbardziej aktywnych absolwentów
Uniwersytetu Śląskiego.
Efekty dla
nauczyciela :
·
Wzmocnienie poczucia własnej wartości
·
Satysfakcja z doceniania moich działań,
doświadczeń, umiejętności w środowisku naukowym.
·
Uznanie mojej osoby jako aktywnego absolwenta
Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach .
·
Uporządkowanie oraz ukierunkowanie dalszych
planów zawodowych.
·
Zauważenie mojej osoby w Dzienniku Zachodnim, w
Internecie oraz na stronie uczelni
Efekty dla
placówki:
·
Promocja zawodu nauczyciela oraz jego wizerunku
poza placówką
·
Budowanie pozytywnego wizerunku nauczyciela w
placówce, wśród rodziców oraz w województwie
·
Godne reprezentowanie placówki w środowisku
naukowym oraz medialnym
c) Promocja placówki poprzez zorganizowanie
międzynarodowego konkursu plastycznego „Świąteczna ozdoba z mojego regionu ”
W roku
szkolnym 2017/18 r. zorganizowałam międzynarodowy konkurs „Świąteczna ozdoba z
mojego regionu”, w którym udział brały dzieci i ich rodzice z Polski oraz
Niemiec. Celem
konkursu było: promowanie twórczości, pobudzenie inwencji twórczej i
fantazji, rozwijanie zainteresowań, dzielenie się pomysłami , wprowadzenie w świąteczny nastrój świąt, poszerzanie i popularyzowanie
wiedzy o zwyczajach i obrzędach bożonarodzeniowych. Podtrzymanie tradycji
rękodzielniczej oraz promowanie uzdolnień plastycznych. Promowanie tradycji
swojego regionu stało się również ważnym elementem tego konkursu.
Konkurs
spotkał się z dość dużym zainteresowaniem, wpłynęły 63 prace.
Wystawa prac, którą zorganizowałam na terenie naszego
przedszkola spotkała się z aprobatą naszych rodziców a różnorodność prac dała
nauczycielom nowe praktyczne techniki plastyczne do wykorzystania w swojej pracy.
Efekty dla
nauczyciela:
· Rozwój
własny
· Rozwój
umiejętności informatycznych, językowych
· Zdobycie
nowych pomysłów kreatywnych do pracy z dziećmi
Efekty dla
placówki:
·
Promocja placówki na arenie międzynarodowej
·
Wymiana informacji z Przedszkolem w Niemczech
·
Wzbogacenie nauczycieli w znajomość nowych
technik plastycznych
·
Pozytywny odbiór działań placówki przez rodziców
oraz środowisko lokalne.
d)
Publikacja autorskich wierszy – jako wiersze miesiąca przez wyd.
św. Macieja w Lublińcu
W
miesiącu październiku 2017 r. oraz sierpniu 2018 r. moje autorskie wiersze
zostały opublikowane na łamach strony wyd. św. Macieja. Był to początek mojej
współpracy z wyd. a także poszerzenia zakresu pisanych przeze mnie wierszy.
Efekty dla nauczyciela :
·
Opublikowanie wiersza jako wiersz miesiąca
września oraz sierpnia przez wydawnictwo
na stronie https://wydawnictwomacieja.blogspot.com/p/tworczosc-wspopracownikow-wydawnictwa.html
·
Motywacja do dalszego pisania
·
Podjęcie prób pisania wierszy dla dzieci
·
Rozwój własny
·
Podjęcie współpracy z w/w wydawnictwem celem
wydania publikacji.
·
Uzyskanie zaproszeń na kolejne konkursy,
spotkania poetyckie oraz konferencje
Efekty dla placówki:
·
Budowanie pozytywnego wizerunku nauczyciela poza
placówką
e) Publikacja wierszy w książce „Pokłosie konkursu jednego wiersza” maj 2020 r. wyd. św.
Macieja
W książce został umieszczony wiersz o
wartościach, które obecnie zanikają wśród nowoczesności XXI w.
Efekty
dla nauczyciela
·
Przyczynienie się do publikacji książki z
wierszami nauczyciela
·
Satysfakcja z kolejnej pozycji książkowej, w
której znajdują się moje wiersze
·
Motywacja do dalszej pracy
Efekty dla placówki
·
Posiadanie nauczyciela wszechstronnie
rozwijającego się i uzdolnionego
·
Posiadanie publikacji książkowej w placówce
·
Wzmocnienie pozycji nauczyciela w świecie poezji
i nowoczesnych poetów
f) Zdobycie nagrody prezydenta Miasta Rybnik
za szczególne osiągnięcia w dziedzinie oświaty
W roku szkolnym 2018 r. uzyskałam nagrodę
prezydenta za szczególne działania i osiągnięcia w dziedzinie oświaty.
Efekty
dla nauczyciela
·
Gratyfikacja finansowa
·
Wzmocnienie poczucia własnej wartości
·
Zwiększenie motywacji do dalszych działań
·
Poczucie docenienia wysiłków, jakie podejmowałam
w ciągu dotychczasowej swojej pracy
Efekty
dla placówki
·
Promocja placówki na tle innych placówek
oświatowych
·
Posiadanie nauczyciela wyróżniającego się w
swojej pracy
·
Podwyższenie jakości i prestiżu zawodu
nauczyciela wśród rodziców
g)
Publikacje
autorskich wierszy na międzynarodowej, certyfikowanej stronie internetowej – Fabryka
Bajek https://www.bajkownia.org/
2019 r., 2020 r.
Fabryka bajek zwana
„Bajkownią” to strona internetowa, na której publikowane są bajki oraz wiersze
dla dzieci. Służy ona szerzeniu i popularyzacji literatury wśród dzieci w
Polsce ale i za granicą. Zrzeszeni są w niej poeci i pisarze z całej Polski. Napisałam
dla nich wiersze pt. „Przygotowania zwierząt do snu”, „Dzień Mamy”, „Dzień
Niezapominajki”, „Ogrodniczka Jola”, „Wołanie Pani Ziemi”, które zostały
zaakceptowane przez redaktora „Bajkowni” a tym samym umieszczone na ich stronie
internetowej (https://www.bajkownia.org/czytaniebajek/4554-przygotowania-zwierzat-do-snu).
Efekty dla nauczyciela:
·
Zaistnienie na arenie międzynarodowej
·
Przyczynienie się do popularyzacji czytelnictwa
·
Prestiż społeczny
·
Wejście do grona osób piszących bajki i wiersze
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
·
Satysfakcja z podejmowanych działań
·
Wykorzystanie swojego talentu
Efekty dla placówki
·
Poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli
·
Promocja placówki, jako nauczyciela
posiadającego uzdolnienia poetyckie
h) Napisanie
publikacji książkowej „Wiersze duchowe” wyd. Św. Macieja Apostoła marzec 2020
r. nr. ISBN 978-83-66461-18-5
„Wiersze duchowe” to publikacja głównie przeznaczona dla dorosłych,
jednakże jest w niej wiersz dla dzieci „Szczęście” oraz praca plastyczna
dziecka z mojej grupy z przedszkola. Wiersz wprowadza dziecko w świat wartości
a także kształtuje w nich poczucie przynależności do kultury, jak i tradycji.
Wiersz ściśle związany jest z rozwojem kompetencji społeczno – emocjonalnych, w
których ważną rolę odgrywa bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem oraz
rodziną poprzez rozmowy oraz wspólne spędzenie czasu.
Efekty dla nauczyciela:
·
Rozwój
własny nauczyciela
·
Satysfakcja
z dokonanych osiągnięć
·
Wykorzystanie
wiersza dla dzieci w pracy własnej
·
Zaistnienie
w opisach bibliograficznych Biblioteki narodowej oraz Jagiellońskiej
Efekty dla placówki:
·
Promocja
placówki na arenie ogólnopolskiej
·
Wzrost
autorytetu nauczyciela w świetle opinii publicznej
·
Polepszenie
współpracy placówka – rodzic
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz