Dyplomowanie - sprawozdanie wg. rozporządzenia z 2013 § 8 ust 2 pkt 1


Dla celów publikacji pominięto wstęp 
§ 8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1.     Doskonalenie kompetencji zawodowych
Zadaniem nauczyciela jest podejmowanie konkretnych działań ukierunkowanych na systematyczne doskonalenie swojego warsztatu pracy oraz podnoszenie jakości pracy przedszkola poprzez uzyskanie pozytywnych efektów. Aby sprostać tym zadaniom, podejmowałam nowe wyzwania.
Chęć urozmaicenia zajęć, zdobycia nowej wiedzy a czasem trudności wynikające z wykonywaną przeze mnie pracą, jak również chęć zdobycia wiedzy z psychologi i zachowań i zaburzeń dziecka skłoniły mnie do uczestniczenia w różnych formach doskonalenia zawodowego.  Zdobyte umiejętności wykorzystałam w pracy dydaktycznej, wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej.  Przez okres stażu aktywnie uczestniczyłam w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym. Prowadzałam również zajęcia koleżeńskie.
W ramach poszerzenia swojej wiedzy uczestniczyłam  w następujących kursach, warsztatach, szkoleniach, których efekty przedstawiam poniżej.
a.     Podstawa programowa wychowania przedszkolnego organizowany przez WOM w Rybniku 06.09.2017 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Dostosowanie swojego  warsztatu pracy do realizacji podstawy programowej.
·        Dokładniejsze planowanie działań w tym zakresie.

Efekty dla placówki:
·       Właściwie prowadzona dokumentacja dostosowana do wymogów i potrzeb dzieci
·       Dobrze zrealizowane zadania wynikające z podstawy programowej
·       Urozmaicone działania dydaktyczne promujące przedszkole w środowisku
·       Wypracowanie metod pomocy dzieciom o słabszych możliwościach

b.     Udzielanie I pomocy dzieciom w stanach nagłych 08.09. 2017 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Zdobycie praktycznych umiejętności.
·       Umiejętność prawidłowego reagowania w sytuacjach zagrażających życiu dzieci i dorosłych
·       Zdobycie doświadczenia i umiejętności poprzez praktyczne ćwiczenia ( np. bezpieczna pozycja)
Efekty dla placówki:
·       Pracownik potrafiący udzielać właściwe I pomocy
·       Dobrze wypracowany system pomocy w sytuacjach nagłych czy też niebezpiecznych
·       Brak wypadków czy poważniejszych  zranień u dzieci
c.      Jesień – 11.09.2017 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Poznanie nowych technik plastycznych, które efektywnie wykorzystałam podczas realizacji zajęć z dziećmi.
·       Wykorzystanie pomysłów podczas tworzenia prac plastycznych na konkursy ogólnopolskie.
·       Rozwój kreatywności
Efekty dla placówki:
·       Urozmaicenie zajęć dydaktycznych przedszkola
·       Reprezentowanie placówki poprzez udział w konkursach plastycznych, w których wykorzystano zdobytą wiedzę
·       Wzmocnienie wizerunku placówki u rodziców
·       Wzrost świadomości rodziców na temat technik plastycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi poprzez prezentację prac dzieci na tablicach grupowych

d.     Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. Ewaluacja zewnętrzna – kształtowane są postawy i respektowane są normy społeczne – 28.11.2017 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Lepsze przygotowanie się do działań zw. z ewaluacją
·       Lepsza umiejętność dokonywania autoanalizy swoich dotychczasowych działań
·       Zdobycie nowej wiedzy i doświadczania
·       Nabycie umiejętności podsumowania swojej pracy pod kątem tematyki  ewaluacyjnej
Efekty dla placówki:
·       Dobre wyniki z ewaluacji
·       Dobrze prowadzona dokumentacja realizowanych działań
·       Dobra współpraca między nauczycielami oraz pracownikami placówki

e.      Od szlaczka do literki – pisanie, czytanie to kłopot niewielki 29.11.2017r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Poznanie  nowych metod pracy oraz ciekawych pomysłów oraz ich wykorzystanie podczas zajęć np. „Wigilia”.
·       Lepsza efektywność działań
Efekty dla placówki:
·       Uatrakcyjnienie metod prowadzonych zajęć w przedszkolu
·       Lepsze wyniki edukacyjne przedszkolaków
·       Pozytywny wpływ na motywacje dzieci oraz wykształcenie u nich cierpliwości
·       Promocja działań – zajęć edukacyjnych wśród rodziców podczas zajęć otwartych

f.      Zima – 06.02.2018 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Wyposażenie warsztatu pracy  w nowe techniki plastyczne
·       Lepsze skupienie uwagi dzieci podczas zajęć
·       Dzieci chętniej niż zwykle brały udział w proponowanych przeze mnie działaniach.
Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki poprzez udział w konkursach plastycznych
·       Rozbudzenie zainteresowania oraz  zwiększenie aktywności u dzieci
·       Uzyskanie lepszych efektów edukacyjnych i wychowawczych
·       Wypracowanie metod i ciekawych form pracy z dziećmi, które są słabsze
·       Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci

g.     Programowanie w edukacji przedszkolnej – 6.02.2018 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Poszerzenie wiedzy  na temat programowania  oraz informatyki.
·       Poznanie zastosowanie robota „OZOBOT” oraz programów dla dzieci zw. z logicznym myśleniem oraz programowaniem.
·       Zmiana myślenia oraz postaw na bardziej nowoczesne  
·       Wzbogacenie umiejętności informatycznych oraz komunikacyjnych
·       Pobudzenie do własnego rozwoju poprzez poszukiwanie ciekawych form edukacji

Efekty dla placówki:
·       Posiadanie pracownika posiadającego wiedzę na temat nowoczesnych metod pracy i edukacji
·       Udostępnienie poznanych programów innym nauczycielom a tym samym wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli

h.     Wiatrak matematyczny – 17.04.2018 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Zorganizowanie zajęć matematycznych w ciekawy i kreatywny sposób.
·       Wzbogacenie warsztatu pracy
·       Lepsze skupienie na zajęciach
·       Oszczędność czasu
·       Możliwość zaangażowania każdego dziecka w realizacji zadań zachowując przy tym indywidualność

Efekty dla placówki:
·         Wzrost aktywności dzieci oraz chęci uczestnictwa w zabawach oraz zajęciach dydaktycznych
·         Rozbudzenie u dzieci ciekawości
·         Zapewnienie potrzeby ruchu dzieciom nadpobudliwym
·       Wzmocnienie wizerunku placówki poprzez ukazanie rodzicom nowoczesnych metod pracy z dziećmi
·       Brak trudności z zabawach matematycznych
·       Uatrakcyjnienie działań dydaktycznych
·       Lepsze wyniki edukacyjne

i.       Kto Ty jesteś – Polak mały  25.04.2018 r.
Efekty dla placówki:
·       Wzrost motywacji do pogłębienia tematu zw. z patriotyzmem
·       Zwiększenie pomysłów na tworzenie gier dydaktycznych do pracy z dziećmi
·       Poszukiwanie coraz ciekawszych form i metod pracy.
·       Rozbudzenie zamiłowania do naszej kultury
·       Rozwój nowych pomysłów do pracy poprzez stworzenie projektu „Podróże po Polsce”
·       Wykorzystanie zdobytych wiadomości, umiejętności oraz pomocy dydaktycznych w pracy z dziećmi podczas „Dnia flagi”
Efekty dla placówki:
·         Lepsza realizacja podstawy programowej
·         Promowanie placówki na arenie ogólnopolskiej oraz międzynarodowej
·         Szerzenie postaw patriotycznych
·         Lepsza współpraca z rodzicami oraz nauczycielami

j.       Kurs kwalifikacyjny Szkoła trenerów i socjoterapii 06.2018 r.
Kurs ten był dla mnie najbardziej przydatnym kursem, w jakim brałam udział jeśli chodzi o kwestie psychologii, zachowań, socjoterapii czy psychoterapii a także w zakresie patrzenia na problemy ludzi, dzieci czy też współpracę z rodzicami.
Efekty dla nauczyciela:
·       Nabycie praktycznych i konkretnych wiadomości oraz  umiejętności w pracy z dziećmi oraz dorosłymi ( w tym z rodzicami)
·       Zwiększenie świadomości na temat swoich możliwości, umiejętności oraz wiedzy.
·       Rozwój własny w szerokim słowa tego znaczeniu
·       Wzrost motywacji  do dalszej pracy i edukacji w tym kierunku.
·       Wzrost świadomości na temat zaburzeń dzieci i dorosłych
·       Możliwość rozwiązywania problemów od strony praktycznej – superwizja przypadków
·       Dostarczenie praktycznych sposobów rozwiązywania problemów, rozmów dzieci i z rodzicami .
·       Umożliwienie samodzielnego prowadzenia  grupy pod opieką superwizora a tym samym danie możliwości do ubiegania się o certyfikat „Trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego” oraz członkostwo w  PTP.
·       Stworzenie grupy rozwojowej - wsparcia w przedszkolu dla rodziców mających trudności ze swoimi dziećmi - w Internecie.
·       Inspiracja do napisania artykułów związanych z  psychoedukacją rodziców.
Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki poprzez napisanie artykułów
·       Wzmocnienie pozycji nauczyciela jako specjalisty
·       Stworzenie kącika Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej na stronie internetowej przedszkola
·       Lepsza współpraca z rodzicami dzieci sprawiających problemy
·       Lepsza współpraca z placówkami pomocowymi poprzez umiejętne opisywanie problemu, zaburzenia
·       Lepsza współpraca z innymi nauczycielami
·       Budowanie pozytywnego wizerunku szkoły

k.     Gdy nastaje Jesień – zima 07.11.2018
Efekty dla nauczyciela:
·   Wzbogacenie własnego warsztatu pracy
·  Wykorzystanie technik  podczas prac z dziećmi, na konkursy
·   Zdobycie wiedzy na temat wykorzystania surowców naturalnych  
·   Poszerzenie bazy dydaktycznych nauczyciela
Efekty dla placówki:
·       Uatrakcyjnienie metod pracy w placówce
·       Wzmocnienie pozytywnego wizerunku placówki wśród rodziców
·       Rozwijanie uzdolnień dzieci
·       Zaspokojenie potrzeby samorealizacji u dzieci
·       Promocja placówki na konkursach ogólnopolskich

l.       Senso- psoty – zabawy wspomagające rozwój dziecka w oparciu o teorię SI 27.02.2019 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Zwiększenie wiedzy na temat przyczyn zaburzeń SI
·       Wykorzystanie przykładowych ćwiczeń w pracy z dziećmi
·       Wzbogacenie swojego warsztatu pracy
·       Umiejętne prowadzenie rozmów z rodzicami dzieci wykazujących zaburzenia SI
·       Wzbogacenie pomocy dydaktycznych
Efekty dla placówki:
·       Korzystniejsza pomoc dzieciom z zaburzeniami SI
·       Wymiana informacji, wiedzy oraz pomysłów do pracy z nauczycielami
·       Podniesienie jakości pracy dydaktycznej oraz wychowawczej
·       Lepsza współpraca z rodzicami
·       Lepsze efekty edukacyjne

m.   Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania etap 1 Muzykę słyszymy – litery widzimy
Efekty dla nauczyciela:
·       Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomocy dydaktyczne oraz wiedzę
·       Wzmocnienie swojej pozycji jako nauczyciel
·       Lepsze skupienie dzieci na zajęciach
·       Rozwój własny
Efekty dla placówki:
·       Posiadanie nowych pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi
·       Atrakcyjność prowadzonych zajęć
·       Wymiana doświadczeń z nauczycielami

n.     Socjoterapia a psychoterapia grupowa – różnice i podobieństwa warsztaty 30.02.2019 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Posiadanie większej wiedzy psychologicznej
·       Umiejętność rozpoznawania różnic oraz podobieństw w/w specjalizacji
·       Rozwój własny
·       Zwiększenie świadomości zagrożeń związanych z różnymi  zachowaniami i postawami dzieci
·       Nawiązanie kontaktów z specjalistami
·       Wykorzystanie elem. socjoterapii w pracy z dziećmi
Efekty dla placówki:
·       Posiadanie fachowej pomocy, kierującej dzieci do odp. specjalistów
·       Dostosowanie odpowiednich działań do potrzeb dzieci

r.      Kompetencje kluczowe  w edukacji przedszkolnej  i wczesnoszkolnej w teorii i praktyce 30.10.2019 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Poszerzenie wiedzy
·       Zdobycie większej świadomości na temat rozwijania kompetencji u dzieci
·       Zdobycie ciekawych pomysłów do pracy
·       Wzbogacenie umiejętności organizacyjnych
Efekty dla placówki:
·       Dobrze prowadzona dokumentacja
·       Właściwe wspieranie potrzeb i rozwoju dzieci
·       Dobrze realizowane zadania przedszkola

s.      e- konferencja „Trudne rozmowy z rodzicem” – diagnoza odc. 1 oraz 2 wyd. MAC 31.10.2019 r .
Efekty dla nauczyciela:
·       Przypomnienie niezbędnej wiedzy psychologicznej na temat zachowań ludzkich oraz postaw
·       Nabycie  wiedzy dotyczącej różnych reakcji ludzi oraz sposobów rozmawiania z nimi
·       Własny rozwój
·       Umiejętność zadbania o swój komfort psychiczny
·       Umiejętne asertywne prowadzenie rozmów z rodzicami
·       Wzbogacenie umiejętności komunikacyjnych
·       Rozwój asertywności
·       Rozwinięcie umiejętności dbania o własne granice
Efekty dla placówki:
·       Nauczyciel potrafiący właściwe i prawidłowo nawiązać relacje z rodzicami
·       Uniknięcie sytuacji trudnych i konfliktowych w rozmowach z rodzicami
·       Miła atmosfera i dobra współpraca rodzic – nauczyciel

t.       W świąteczno - zimowych nastrojach - warsztaty muzyczne 21.11.2019 r.
Efekty dla nauczyciela
·     Zdobycie nowych pomysłów do pracy
·     Podniesienie jakości mojej pracy dydaktycznej
·     Rozwijanie kreatywności
·     Umiejętne wykorzystanie prostych kolęd i pastorałek
·     Wzbogacenie umiejętności organizacyjnych
Efekty dla placówki:
·       Dobra opinia placówki w świetle rodziców
·       Lepiej wyszkolony nauczyciel z nowymi pomysłami
·       Zmotywowany pracownik
·       Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci
·       Wzrost zainteresowania u dzieci materiałami naturalnymi

t) Swoje kompetencje zawodowe zdobywałam także poprzez czytanie fachowej literatury tj.„W świecie ADHD”, „ Twój genialny umysł”, „Mały Tyran” „Światy wewnętrzne”

Efekty dla nauczyciela:
·       Poznanie  zaburzeń i ich objawów
·       Wyposażenie w praktyczną wiedzę, formy pracy z dziećmi
·       Lepsze rozumienie pamięci oraz wpływu emocji na zapamiętywanie
·       Lepsze rozumienie problemów dzieci oraz  ich rodziców
·       Poszerzenie wiedzy na temat placówek pomocowych
Efekty dla placówki:
·       Dzielenie się z nauczycielami wiedzą, fachową literaturą
·       Większa świadomość pracowników na temat pojawiających się problemów
·       Lepsza współpraca rodzic - nauczyciel
·       Stworzenie programu na temat emocji dziecka, jako odpowiedz na potrzeby grupy

u. Uzyskanie certyfikatu z języka angielskiego  - poziom B1 oraz B2 2017 r. , 2018 r.
17.09.2017 r. przystąpiłam do egzaminu FCE Cambridge English Entry Level Certificate in ESOL International ( Entry 3) organizowanegoprzez British Council, który zdałam na poziomie B1. Egzamin ten pomógł mi on określić poziom mojej wiedzy by włożyć więcej pracy i zdać egzamin na poziomie  B2. Rok pózniej to jest w 2018 r. roku przystąpiłam do egzaminu na poziomie B2, który zdałam. Dzięki temu nabyłam umiejętności posługiwania się jęz. obcym. Aby móc uczyć jęz. angielskiego dzieci podjęłam dalszą edukację w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Zawodowego w Rybniku. Tam zrobiłam kurs kwalifikacyjny z zakresu: nauczanie języka obcego – jęz angielski w edukacji wczesnoszkolnej. Ukończenie tego kursu dało mi pełne kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w placówce, co obecnie czynię.

Efekty dla nauczyciela:
·       Zdobycie certyfikatu B1 jako motywacja do dalszego kształcenia (FCE)
·       Sprawdzenie swojego poziomu wiedzy oraz umiejętności posługiwania się językiem obcym
·       Zdanie egzaminy na poziomie B2 ( PTE)
·       Umiejętność wyszukiwania materiałów do pracy w Internecie w jęz. obcym
·       Wymiana korespondencji przedszkolem w Niemczech http://www.kindergarten-kunterbunt.de
·       Uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia zajęć z jęz. angielskiego
·       Rozwinięcie znajomości jęz. obcego
·       Zdobycie wiedzy na temat ciekawych metod pracy,
·       Zdobycie ciekawych pomocy dydaktycznych
·       Rozwój twórczości w zakresie tworzenia pomocy dydaktycznych
Efekty dla placówki:
·      Posiadanie pracownika z dodatkowymi kwalifikacjami
·      Poszerzenie oferty zajęć
·      Skuteczniejsza oraz łatwiejsza organizacja pracy
·      Uzyskanie lepszych wyników edukacyjnych
·      Realizacja pełnych wymagań nowej podstawy programowej
·      Promocja placówki poprzez prezentacje moich działań przez osobę prowadzącą zajęcia na studiach celem szkolenia nauczycieli.

w) Mali detektywi – wesołe i ciekawe zabawy z kodowaniem w przedszkolu 08.11.2019 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Wykorzystanie zdobytej wiedzy na zajęciach np. z języka angielskiego
·       Wzbogacenie warsztatu pracy
·       Poszerzenie wiedzy, jak również rozwój kreatywności
·       Zwiększenie bazy pomocy dydaktycznych poprzez samodzielne ich stworzenie
·       Lepsza dyscyplina dzieci

Efekty dla placówki:
·       Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola
·       Lepsze wyniki edukacyjne
·       Rozwijanie kompetencji społecznych, jak  i matematycznych
·       Wymiana informacji na temat swoich doświadczeń między nauczycielami
·       Pozytywny wizerunek placówki, jako przedszkola posługującym się nowoczesnymi met. pracy
x) Awans zawodowy nauczyciela – przygotowanie do egzaminu i rozmowy kwalifikacyjnej 27. 12.2019 r.
Efekty dla nauczyciela:
·       Nabycie umiejętności pisania sprawozdań
·       Aktualizacja wiedzy na temat przepisów
·       Rozwój wiedzy
·       Lepsze przygotowanie do egzaminu
·       Zmniejszenie stresu
Efekty dla placówki:
·       Dobrze prowadzona, jak również napisana dokumentacja
·       Pracownik dobrze przygotowany do rozmowy kwalifikacyjnej

2.     Poszerzenie wiedzy, umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy przedszkola oraz czynny udział w tworzeniu dokumentacji przedszkola.
Przez cały okres stażu brałam udział przy tworzeniu rocznych planów pracy dla przedszkola, tworzeniu harmonogramu imprez przedszkolnych oraz  przydziału zadań dodatkowych dla nauczycieli. Ponadto analizowałam dokumenty przedszkolne, współtworzyłam plan WDN  oraz byłam koordynatorem w zespole ewaluacyjnym opracowującym projekt ewaluacji wewnętrznej: Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji 2017 r.
W okresie stażu stworzyłam kartę monitoringu realizacji podstawy programowej. Prowadziłam dokumentację zgodnie z obowiązkami nauczyciela wychowania przedszkolnego. Systematycznie opracowywałam miesięczne plany pracy w oparciu o Podstawę Programową wychowania przedszkolnego, Roczny Plan pracy zgodny z priorytetami ministerialnymi.
Przez cały okres stażu prowadziłam również arkusze obserwacji dzieci oraz dodatkowe notatki na temat pracy dzieci. Ponadto,  co semestr pisałam sprawozdania podsumowujące pracę własną, działania realizowane w ramach projektów, współpracę z instytucjami oraz realizację planu rocznego. Ponadto tworzyłam dla przedszkola ankiety dla rodziców.

Efekty dla nauczyciela:
·       Lepsza organizacja pracy własnej
·       Bieżące wypełnianie dokumentów związanych z działaniami mającymi miejsce w naszym przedszkolu.
·       Bieżące uzupełnienie wiadomości związanych z zmianami w prawie
·        Prawidłowe opracowywanie realizowanych działań oraz ich skuteczności
·       Nabycie umiejętności tworzenia dokumentów w sposób właściwy zgodny ze zmianami, wymaganiami czy potrzebami
·       Wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela

Efekty dla placówki:
·       Lepsza jakość pracy placówki
·       Przejrzyście i dokładnie prowadzona dokumentacja
·       Dobre określanie kierunków pracy przedszkola
·       Zwiększenie oferty przedszkola o kącik PPP
·       Lepsza współpraca oraz pomoc udzielana rodzicom
·       Podniesienie jakości współpracy z placówkami pomocowymi
·       Efektywniejsze wykonywanie zadań wynikających ze statutu oraz zadań placówki

4.     Udział w konkursach
Udział w konkursach oraz przeglądach muzycznych daje dzieciom, mnie a także  rodzicom wiele radości i satysfakcji. Często wiąże się to również z nagrodami, co dodatkowo motywuje dzieci do większego zaangażowania. Widząc efekty pracy, zdobyte miejsca, wyróżnienia i uśmiech na twarzach dzieci oraz rodziców postanowiłam podejmować dalsze działania w tym celu.
Podczas całego okresu stażu wspierałam uczniów zdolnych poprzez zachęcanie i przygotowywanie ich do konkursów. Dzieci brały udział w przeglądach śpiewu oraz w konkursach plastycznych, miejskich oraz ogólnopolskich osiągając w nich sukcesy.
Działania te wpłynęły na jakość działań oraz popularność placówki. Poniżej przedstawiam wykaz konkursów, w  jakich brałam udział, ich osiągnięcia a także efekty jakie przyniosły niżej wymienione działania.
l.p
Tytuł
Rodzaj konkursu
Zasięg
Miejscowość i data 
Osiągnięcia
podziękowania
1.      
"Moje wspomnienia z wakacji"






Plastyczny
ogólnopolski
Sosnowiec
wrzesień 2017





podziękowania
2.      
Moja ulubiona postać bajkowa
Sosnowiec
wrzesień 2017
3.      
 "Wspomnienia z wakacji"
Nidzica
wrzesień
4.      
"Jesienne zwierzątka z darów lasu" 
Warszawa
5.      
"Jesienne Parasole" 
Włocławek
6.      
'Las i jego mieszkańcy w oczach dziecka" 
Białystok
7.      
Maski Karnawałowe



Między-przedszkolny



Rybnik
Podziękowanie
Dyplom III miejsce
8.      
Konkurs organizowany przez bibliotekę
podziękowanie dla uczestnika i nagroda
9.      
Maski karnawałowe
Plastyczny

Ogólnopolski

Sosnowiec styczeń 2018
III miejsce Dyplom
10.   
Dzieci świata i ich domy
styczeń 2018
wyróżnienie
11.   
„Niech kolęduje z nami cała ziemia” – konkurs kolęd i pastorałek
muzyczny
między-przedszkolny
styczeń 2018
Boguszowice
 P20 Rybnik










Podziękowanie

12.   
Stroje karnawałowe



plastyczny



ogólnopolski
Mysłowice 2018
13.   
 Wiosenny Konkurs plastyczny „ Wiosenny bukiet”
Świdnica
2018
14.   
Miś Uszatek w krainie figur geometrycznych
między- przedszkolny
Rybnik
Rybnik  2018
P7 Rybnik
15.   
Wiosna budzi się do życia
P50
16.   
„Na łące”
P 20 Rybnik

17.   
Bajki znane i trochę mniej znane polskich pisarzy
ogólnopolski


P nr 37 Koszalin

18.   
Bocian Niepodległej
Brynów  2018
Podziękowanie
19.   
Jesienne Drzewo
Racibórz 2018
Podziękowanie
20.   
Maska Karnawałowa

Kraków SP nr 2
2018
Podziękowania
21.   
„Czerwony Kapturek”

Jaktorów
2019
Wyróżnienie
22.   
 „ IX Pokłosie Międzynarodowego Konkursu Jednego wiersza o puchar wyd. Św. Macieja


Lubliniec 2019
Prace dzieci  stały się okładkami książki o zasięgu międzynarodowym
23.   
Jesienny liść
Plastyczny
 konkurs ogólop.
Elbląg - 2019
Podziękowanie 
24.   
Jesienny las -
plastyczny
konkurs ogólnop.
Wołczyn - 2019
Podziękowanie

25.   
Moja Pani z przedszkola -
Plastyczny
konkurs ogólop. -
Płock 2019
Podziękowanie
26.   
 Zimowa ozdoba
Plastyczny
Konkurs ogólnop.
Katowice 2020

27.   
Wiosna Piękna Pani
Plastyczny
Konkurs ogólnop.
Wistkitki 2020

28.   
Kim zostanę gdy dorosnę
Plastyczny
Konkurs ogópolop.
Katowice 2020

29.    
 Mój sposób na kwarantannę
Zdjęcia plastyczny
ogólnop.
Wrocław 2020


Efekty dla nauczyciela :
·       Satysfakcja oraz radość z osiągnięć dzieci
·       Rozbudzenie pomysłowości oraz zaangażowania w szukaniu nowych pomysłów do pracy oraz technik.
·       Możliwość ukazania swoich osiągnięć w Internecie
·       Radość z osiągnięć dzieci
·       Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomysły
·       Możliwość promowania przedszkola w środowisku
·       Lepsza współpraca z rodzicami

Efekty dla placówki:
·       Promocja przedszkola na arenie ogólnopolskiej oraz międzynarodowej
·       Satysfakcja rodziców z działań placówki
·       Wzmocnienie poczucia własnej wartości u dzieci oraz zaspokojenie potrzeby ich kreatywności
·       Osiągnięcie wysokich miejsc w konkursach ( III miejsca, II miejsca wyróżnienia)
·       Promocja uzdolnień dzieci na arenie międzynarodowej w publikacji książkowej
·       Zwiększenie motywacji i chęci do pracy u dzieci
·       Podniesienie jakości pracy placówki
·       Lepsze postrzeganie placówki w środowisku lokalnym jak i medialnym
·       Współpraca z placówkami oświatowymi

5.     Udział w konkursach ogólnopolskich - poetyckich dla dorosłych, nauczycieli.
Podczas realizacji stażu nieustannie się rozwijałam, w tym  również  poprzez działania poetyckie oraz pisarskie. Efektem tychże działań było:
Ø  Napisanie cyklu 5 wierszy na konkurs  im. M. Kawałki  organizowany przez wyd. TAWA  w Chełmie 2019 r.
Ø  Udział w konkursie „Książka roku” organizowana przez Polską Sekcję IBBY  31.10. 2019 r.
Ø  Udział w konkursie „Promocja czytelnictwa” organizowanego przez Polską sekcję IBBY  31.10.2019 r.
Ø  Udział w konkursie poetyckim im. J. Kulki organizowanym przez Miejski Dom Kultury – Dom Środowisk Twórczych w Łomży.  20.03.2020 r.
Ø  Udział w ogólnopolskim konkursie poetyckim „O palmę” organizowanym przez  Gminną Bibliotekę Publiczną w Bestwinie 21.02.2020 r.
Ø  Udział w ogólnopolskim konkursie poetyckim „ O ludzką twarz człowieka” w Krośnicach 24.05.2020 r.
Ø  Udział w ogólnopolskim konkursie poetyckim „Promyczek dobroci i radości” organizowanym przez wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej PROMYCZEK z siedzibą w Nowym Sączu. 29.02.2020 r.
Ø  Udział w konkursie literackim  im. Marka Hłaski w Chorzowie 31.03.2020 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Zaistnienie w kręgach polskich poetów amatorów
·       Wzbogacenie własnego warsztatu pracy
·       Rozwój własny
·       Promocja własnych wierszy

Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki i jej publikacji
·       Wzmocnienie autorytetu nauczyciela w społeczeństwie, środowisku
·       Wzrost pozycji przedszkola, jako placówki, w której nauczyciele stale rozwijają się i realizują swoje pasje
6.     Wzbogacenie metod, form pracy oraz pomocy dydaktycznych
Podczas realizacji stażu starałam się stosować  aktywizujące metody oraz formy pracy, jak również wprowadzałam nowe ciekawe pomoce dydaktyczne. Pozwoliły mi one na rozbudzenie zaciekawienia u dzieci a tym samym miały wpływ na ich koncentrację. Działania te stały dla mnie również okazją do wzbogacenia swojego warsztatu pracy oraz modyfikowania go.
·       W trakcie realizacji stażu stosowałam aktywizujące metody pracy takie jak:
- Wiatrak matematyczny
- Burza mózgów
- Mapy myślne oraz plakaty „Kodeks Polaka” „Kosz grzybów”, „Nasze uczucia”
- Ćw. oddechowe z wykorzystaniem ciekawych pomocy
- Elem. Klanzy oraz Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- Tańce ruchowe z wstążkami
- Zabawy relaksacyjne
- Eksperymenty oraz zabawy badawcze
- Bajkowe kodowanie na dywanie
Gry edukacyjne aktywizujące własnego pomysłu

- „Liście i ich owoce”
- „Warzywa i owoce”,
- „Miś zjada rosołek”,

- ruletki na różne  tematy z programu Wordwall https://wordwall.net/pl/resource/1121447/wielkanoc
- gra do jęz. angielskiego oraz zabaw logopedycznych  „Przyjaciele biedronki” „Pszczółki”,
Mapa Polski z fotografiami, których celem było ćw. spostrzegawczości oraz zdobywanie wiedzy o regionach Polski. Ponadto stworzyłam dla dzieci szczudła wg. własnego pomysłu, które wykorzystałam podczas zabaw ruchowych oraz pogodę w butelkach.
·       Tworzenie kącików badawczych z całą bazą dydaktyczną w tym gromadzenie nietypowych pomocy dydaktycznych tj. gąbka z morza Egejskiego, poroży jelenia, kamieni, produktów pochodzenia pszczelego, różnego rodzaju zbóż, dary natury,
Ponadto sama stworzyłam dla dzieci: sanki z patyczków po lodach, samoloty, szczudła, domki, świeczniki gipsowe, ryby z masy solnej dla maluszków, strój p. Wiosny, strój kartofla, strój grzyba, strój drzewa, pomoce do ćw. oddechowych, szopkę do kącika Bożonarodzeniowego. 

Efekty dla nauczyciela :
·       Wzbogacenie warsztatu pracy
·       Lepsze wyniki edukacyjne
·       Zdobycie umiejętności poszukiwania ciekawych pomysłów i ich realizacji
·       Możliwość wykazania się kreatywnością oraz pomysłowością
·       Satysfakcja z radości dzieci

Efekty dla placówki:
·       Uatrakcyjnienie zajęć dla dzieci
·       Większa aktywność podczas zajęć dzieci słabszych
·       Budowanie pozytywnego wizerunku placówki poprzez atrakcyjność zajęć
·       Promocja placówki w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Zawodowego nauczycieli poprzez prezentację pomocy nauczycielki studentom na wykładach
·       Rozbudzenie zainteresowań dzieci
·       Pozytywny wpływ na zmianę w myśleniu, działaniu oraz postawach dzieci
·       Uatrakcyjnienie oferty zajęć poprzez przedstawienia w placówce

3.     Współpraca z rodzicami
Okres stażu był dla mnie okresem, w którym doskonaliłam  umiejętności związane z współpracą z rodzicami. Dzięki posiadanym umiejętnościom oraz zdobytej wiedzy mogłam dzielić się swoimi doświadczeniami oraz wiedzą z rodzicami. Wiele informacji dla rodziców szukałam również na stronach internetowych.
Świadomość pedagogiczną  rodziców podnosiłam poprzez:
a)     Stworzenie kącika dla rodziców  na blogu przedszkolnym (http://przedszkolep41.blogspot.com/)  oraz umieszczenie na nim artykułów:
- Adaptacja dziecka w przedszkolu
- Jak rozwijać motorykę małą
- Przekazanie artykułów zw. z rozwojem i wychowaniem dziecka
b)     Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców:
- Zajęcia adaptacyjne: 31.08.2018 r.
- „My jesteśmy choineczki” 10.12.2018 r.
- What do you want for Christmas  10.12.2018 r.
- Let`splay with Little Teddy Bear 25 – 26.11.2020 r.
- Na łące 15.05.2019 r.
- Zajęcia Ruchu Rozwijającego W. Sherborne 26.03.2019 r.
c)     Wymianę informacji za pomocą poczty elektronicznej
d)     Prowadzenie strony grupowej, jako wyraz działań prowadzonych przeze mnie w grupie
e)     Przeprowadzanie rozmów mających na celu zachęcenie do badania dziecka w PPP  a rodziców do pracy z psychoterapeutą.
f)      Udostępnianie ciekawych linków, artykułów, książek rodzicom
g)     Wspólne opracowanie planu współpracy, który umożliwiał wszechstronny rozwój dzieci oraz dobrą współpracę.
h)     Prowadzenie tablicy dla rodziców z tematami, wierszami oraz osiągnięciami dziecka.
i)      Przekazywanie w formie papierowej zbioru informacji związanych z realizowaną tematyką, wydarzeniami na dany miesiąc, realizowanymi projektami oraz co dziecko przynosi do przedszkola.
j)      Przesyłanie zrobionych prac dzieci w formie PDF potrzebnych do monitorowania realizacji podstawy programowej w czasie kwarantanny.
Rodziców aktywnie włączałam również w działania takie jak :
Akcje charytatywne: Góra grosza 2018 r., 2020 r., zbieranie karmy dla piesków z Fundacji „Kotewka” 2019 r.,2020 r. , artykułów papierniczych oraz zabawek na oddział dziecięcy w WSSP w Rybniku,  2019 r., 2020 r. Zakręć się 1019 r.,  Zbieranie makulatury 2019 r.,2020 r.
Kiermasze: Bożonarodzeniowe 2017r. ,2018 r.,2019 r. wielkanocne  2018 r., 2019 r., fanty na bal 2019r. , 2020 r. , festyn 2019 r., 2020 r..
 Rodzice bardzo aktywnie włączali się również w realizowane przeze mnie projekty ogólnopolskie oraz program.
Piękna nasza Polska cała 2018/2019 r., Kreatywny Przedszkolak 2020 r., Bliżej Pieska 2020 r., Moje zdrowie, moja siła wielka moc 2019/2020 r. , Z Kubusiem Puchatkiem poznaję Polskę 2018/19 r. , Z Kubusiem Puchatkiem poznaję przyrodę ( program) 2018 – 2019 r. , Bohater Tygodnia 2017 r.


Ważnym aspektem współpracy były również uroczystości związane z urodzinami przedszkolaków czy obchody Dnia Kobiet 08.03.2018 r oraz 09.03.2020, Dnia Chłopca 28.09.2018 r. oraz 30.09.2019 r., w które rodzice angażowali się każdego roku poprzez organizację poczęstunku.  Z rodzicami współpracowałam również na zasadzie przygotowania strojów dla dzieci na występy czy też ubioru z okazji wyjątkowych dni np.  Dzień Niepodległości 08.11.2018 r. Dnia grzyba 24.09.2018 r. oraz 24.09.2019 r. z
czy Dnia ryby ( 12. 2018) 
W ramach współpracy przeprowadzałam również ankiety na temat satysfakcji z pracy nauczyciela ( 2018 r.), oczekiwań oraz działań podejmowanych w przedszkolu ( 2019 r.)
Zakres współpracy z rodzicami obejmował również  wsparcie podczas różnego rodzaju wyjazdów oraz wycieczek dzieci. 
·       Wycieczka do Zieleni Miejskiej 2018 r.
·       Wycieczka do Ochab 05. 2018 r.
·       Wycieczka do Piekarni „Tonik” 2018 r.
Część rodziców angażowała się również w działania związane z tematem rodzic – ekspert, w ramach, którego rodzice opowiadali o swoich zainteresowaniach przedszkolakom lub też wykonywanym zawodzie
Systematycznie prowadziłam również ekspozycje plastyczne dla rodziców na stronach internetowych. Rodzice mieli okazję zobaczyć prace swoich dzieci oraz ich postępy edukacyjne.
Z rodzicami współpracowałam również na zasadzie tworzenie prac plastycznych ich dziecka do publikacji do książek wyd. św. Macieja. 2018 – 2019 r. oraz 2020r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Rozwój asertywności, komunikacji interpersonalnej
·       Satysfakcja z prowadzonych działań
·       Lepsze rozumienie środowiska dziecka
·       Zwiększenie motywacji do poszukiwania nowych rozwiązań
·       Wzbogacenie wiedzy oraz doświadczenia
·       Rozwijanie kompetencji pedagogicznych, komunikacyjnych, informacyjnych, socjoterapeutyczych
·       Lepsza organizacja pracy
·       Zbudowanie zaufania wśród rodziców
·       Dobra współpraca z rodzicami
·       Uzyskanie na bieżąco informacji o dziecku i jego sytuacji
·       Umocnienie relacji rodzic  - nauczyciel
·       Systematyczne kontakty rodziców z nauczycielem

Efekty dla placówki:
·       Podniesienie kultury pedagogicznej rodzica w aspekcie trudności związanych z dzieckiem a także pomocy, jaką udziela placówka wspierając jego rozwój
·       Lepsza współpraca z rodzicami
·       Integracja środowiska przedszkolnego z rodzinnym
·        Podjęcie przez rodziców działań związanych z terapią ich dziecka w PPP lub terapią własną u psychoterapeuty.
·       Aktywizacja rodzica  poprzez korzystanie  z porad, książek itp.
·       Poprawa funkcjonowania dziecka w świetle grupy
·       Wysoka frekwencja rodziców na zajęciach otwartych
·       Aktywna i bieżąca współpraca rodzic- nauczyciel
·       Promocja działań placówki
·       Uzyskanie lepszych efektów edukacyjnych
·       Pozyskanie sponsorów na wydanie książki „Puchatkowe wiersze i rymowanki”
·       Większa aktywność rodziców i zaangażowanie się w działania placówki
·       Wspólne spędzenie czasu z dzieckiem w warunkach przedszkolnych
·       Uzyskanie wskazówek i fachowej pomocy do pracy z dzieckiem
·       Umożliwienie korzystania z fachowej literatury
·       Łatwy dostęp do wiadomości na temat działań, wydarzeń planowanych w grupie
·       Promocja placówki, jako aktywnie działającej na rzecz  jak i  organizującej akcje charytatywne
·       Wspólne kształtowanie postaw proekologicznych poprzez akcje, zbiórki
·       Aktywny udział rodziców w życiu przedszkola
·       Lepsza organizacja i realizacja planowanych uroczystości oraz imprez
·       Lepsze wyposażenie placówki
·       Wzbogacenie oferty edukacyjnej placówki

7.     Wykonywanie czynności dodatkowych
Jednym z głównych zadań nauczyciela przedszkola jest planowanie, dobra organizacja, jak również prowadzenie pracy dydaktyczno – wychowawczej. Ponadto istotne jest również dbanie o bezpieczeństwo przedszkolaków oraz realizacja założeń statutowych przedszkola.
W roku szkolnym 2017/18 r. prowadziłam kronikę przedszkolną, zwierającą wszystkie realizowane przez placówkę działania. Praca ta choć była pracochłonna i wymagająca kształtowała u mnie poczucie estetyki, dokładności oraz rozwinęła kreatywność.
W roku szkolnym 2017/18 r. byłam  odpowiedzialna wraz panią v- ce dyrektor za działania związane z WDN. Moim zdaniem było dokumentowanie spotkań związanych w doskonaleniem wewnętrznym jak również prowadzenie szkolenia z WDN np.
Przez ostatnie lata byłam również odpowiedzialna za kącik projektów, do którego zbierałam informacje oraz na bieżąco go aktualizowałam. Wraz z innymi nauczycielami tworzyłam dekoracje wystroju wnętrza przedszkola na poszczególne pory roku, dzięki czemu wzrastał pozytywny wizerunek placówki.
W trakcie stażu byłam odpowiedzialna także za promocję placówki. W związku z czym współpracowałam z wieloma mediami oraz czasopismami: www. Rybnik.com, facebook, Antidotum, Dziennik zachodni, Gazeta Rybnicka.
Wykorzystując swój talent często przyczyniałam się stworzenia upominków dla gości odwiedzających naszą placówkę podczas różnych okazji.

Efekty dla nauczyciela:
·       Wykorzystanie swojego talentu plastycznego oraz organizatorskiego
·       Satysfakcja z dobrze wykonanego zadania
·       Rozwój własny

Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki w środowisku
·       Dobrze prowadzona dokumentacja WDN
·       Wzrost świadomości wśród rodziców na temat realizacji projektów i programów w placówce
·       Estetyczny i ładny wygląd sal, okien i korytarza
·       Dobry wizerunek placówki wśród odwiedzających placówkę gości
·       Dobra współpraca między nauczycielami
·        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz