§ 8
ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub
opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy
własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1.
Doskonalenie
kompetencji zawodowych
Zadaniem nauczyciela jest podejmowanie konkretnych działań
ukierunkowanych na systematyczne doskonalenie swojego warsztatu pracy oraz
podnoszenie jakości pracy przedszkola poprzez uzyskanie pozytywnych efektów.
Aby sprostać tym zadaniom, podejmowałam nowe wyzwania.
Chęć urozmaicenia zajęć, zdobycia nowej wiedzy a czasem trudności
wynikające z wykonywaną przeze mnie pracą, jak również chęć zdobycia wiedzy z psychologi
i zachowań i zaburzeń dziecka skłoniły mnie do uczestniczenia w różnych formach
doskonalenia zawodowego. Zdobyte umiejętności
wykorzystałam w pracy dydaktycznej, wychowawczej, profilaktycznej i
opiekuńczej. Przez okres stażu aktywnie
uczestniczyłam w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym. Prowadzałam
również zajęcia koleżeńskie.
W ramach poszerzenia swojej wiedzy uczestniczyłam w następujących kursach, warsztatach,
szkoleniach, których efekty przedstawiam poniżej.
a.
Podstawa programowa wychowania
przedszkolnego organizowany przez WOM w Rybniku 06.09.2017 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Dostosowanie swojego warsztatu pracy do realizacji podstawy
programowej.
·
Dokładniejsze planowanie działań w tym
zakresie.
Efekty dla placówki:
·
Właściwie prowadzona dokumentacja dostosowana do
wymogów i potrzeb dzieci
·
Dobrze zrealizowane zadania wynikające z
podstawy programowej
·
Urozmaicone działania dydaktyczne promujące
przedszkole w środowisku
·
Wypracowanie metod pomocy dzieciom o słabszych
możliwościach
b.
Udzielanie I pomocy dzieciom w stanach
nagłych 08.09. 2017 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Zdobycie praktycznych umiejętności.
·
Umiejętność prawidłowego reagowania w sytuacjach
zagrażających życiu dzieci i dorosłych
·
Zdobycie doświadczenia i umiejętności poprzez
praktyczne ćwiczenia ( np. bezpieczna pozycja)
Efekty dla placówki:
·
Pracownik potrafiący udzielać właściwe I pomocy
·
Dobrze wypracowany system pomocy w sytuacjach
nagłych czy też niebezpiecznych
·
Brak wypadków czy poważniejszych zranień u dzieci
c.
Jesień – 11.09.2017 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Poznanie nowych technik plastycznych, które
efektywnie wykorzystałam podczas realizacji zajęć z dziećmi.
·
Wykorzystanie pomysłów podczas tworzenia prac
plastycznych na konkursy ogólnopolskie.
·
Rozwój kreatywności
Efekty dla placówki:
·
Urozmaicenie zajęć dydaktycznych przedszkola
·
Reprezentowanie placówki poprzez udział w
konkursach plastycznych, w których wykorzystano zdobytą wiedzę
·
Wzmocnienie wizerunku placówki u rodziców
·
Wzrost świadomości rodziców na temat technik
plastycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi poprzez prezentację prac dzieci
na tablicach grupowych
d.
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności
określone w podstawie programowej. Ewaluacja zewnętrzna – kształtowane są
postawy i respektowane są normy społeczne – 28.11.2017 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Lepsze przygotowanie się do działań zw. z
ewaluacją
·
Lepsza umiejętność dokonywania autoanalizy
swoich dotychczasowych działań
·
Zdobycie nowej wiedzy i doświadczania
·
Nabycie umiejętności podsumowania swojej pracy
pod kątem tematyki ewaluacyjnej
Efekty dla placówki:
·
Dobre wyniki z ewaluacji
·
Dobrze prowadzona dokumentacja realizowanych
działań
·
Dobra współpraca między nauczycielami oraz
pracownikami placówki
e.
Od szlaczka do literki – pisanie, czytanie
to kłopot niewielki 29.11.2017r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Poznanie
nowych metod pracy oraz ciekawych pomysłów oraz ich wykorzystanie
podczas zajęć np. „Wigilia”.
·
Lepsza efektywność działań
Efekty dla placówki:
·
Uatrakcyjnienie metod prowadzonych zajęć w
przedszkolu
·
Lepsze wyniki edukacyjne przedszkolaków
·
Pozytywny wpływ na motywacje dzieci oraz
wykształcenie u nich cierpliwości
·
Promocja działań – zajęć edukacyjnych wśród
rodziców podczas zajęć otwartych
f.
Zima – 06.02.2018 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Wyposażenie warsztatu pracy w nowe techniki plastyczne
·
Lepsze skupienie uwagi dzieci podczas zajęć
·
Dzieci chętniej niż zwykle brały udział w
proponowanych przeze mnie działaniach.
Efekty dla placówki:
·
Promocja placówki poprzez udział w konkursach
plastycznych
·
Rozbudzenie zainteresowania oraz zwiększenie aktywności u dzieci
·
Uzyskanie lepszych efektów edukacyjnych i
wychowawczych
·
Wypracowanie metod i ciekawych form pracy z
dziećmi, które są słabsze
·
Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci
g.
Programowanie w edukacji przedszkolnej –
6.02.2018 r.
Efekty
dla nauczyciela:
·
Poszerzenie wiedzy na temat programowania oraz informatyki.
·
Poznanie zastosowanie robota „OZOBOT” oraz
programów dla dzieci zw. z logicznym myśleniem oraz programowaniem.
·
Zmiana myślenia oraz postaw na bardziej
nowoczesne
·
Wzbogacenie umiejętności informatycznych oraz
komunikacyjnych
·
Pobudzenie do własnego rozwoju poprzez
poszukiwanie ciekawych form edukacji
Efekty dla
placówki:
·
Posiadanie pracownika posiadającego wiedzę na
temat nowoczesnych metod pracy i edukacji
·
Udostępnienie poznanych programów innym
nauczycielom a tym samym wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli
h.
Wiatrak matematyczny – 17.04.2018 r.
Efekty
dla nauczyciela:
·
Zorganizowanie zajęć matematycznych w ciekawy i
kreatywny sposób.
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
·
Lepsze skupienie na zajęciach
·
Oszczędność czasu
·
Możliwość zaangażowania każdego dziecka w
realizacji zadań zachowując przy tym indywidualność
Efekty dla
placówki:
·
Wzrost aktywności dzieci oraz chęci uczestnictwa
w zabawach oraz zajęciach dydaktycznych
·
Rozbudzenie u dzieci ciekawości
·
Zapewnienie potrzeby ruchu dzieciom nadpobudliwym
·
Wzmocnienie wizerunku placówki poprzez ukazanie
rodzicom nowoczesnych metod pracy z dziećmi
·
Brak trudności z zabawach matematycznych
·
Uatrakcyjnienie działań dydaktycznych
·
Lepsze wyniki edukacyjne
i.
Kto Ty jesteś – Polak mały 25.04.2018 r.
Efekty
dla placówki:
·
Wzrost motywacji do pogłębienia tematu zw. z
patriotyzmem
·
Zwiększenie pomysłów na tworzenie gier
dydaktycznych do pracy z dziećmi
·
Poszukiwanie coraz ciekawszych form i metod
pracy.
·
Rozbudzenie zamiłowania do naszej kultury
·
Rozwój nowych pomysłów do pracy poprzez
stworzenie projektu „Podróże po Polsce”
·
Wykorzystanie zdobytych wiadomości, umiejętności
oraz pomocy dydaktycznych w pracy z dziećmi podczas „Dnia flagi”
Efekty dla placówki:
·
Lepsza realizacja podstawy programowej
·
Promowanie placówki na arenie ogólnopolskiej
oraz międzynarodowej
·
Szerzenie postaw patriotycznych
·
Lepsza współpraca z rodzicami oraz nauczycielami
j.
Kurs kwalifikacyjny
Szkoła trenerów i socjoterapii 06.2018 r.
Kurs ten był dla mnie najbardziej
przydatnym kursem, w jakim brałam udział jeśli chodzi o kwestie psychologii,
zachowań, socjoterapii czy psychoterapii a także w zakresie patrzenia na
problemy ludzi, dzieci czy też współpracę z rodzicami.
Efekty
dla nauczyciela:
·
Nabycie praktycznych i konkretnych wiadomości
oraz umiejętności w pracy z dziećmi oraz
dorosłymi ( w tym z rodzicami)
·
Zwiększenie świadomości na temat swoich
możliwości, umiejętności oraz wiedzy.
·
Rozwój własny w szerokim słowa tego znaczeniu
·
Wzrost motywacji do dalszej pracy i edukacji w tym kierunku.
·
Wzrost świadomości na temat zaburzeń dzieci i
dorosłych
·
Możliwość rozwiązywania problemów od strony
praktycznej – superwizja przypadków
·
Dostarczenie praktycznych sposobów rozwiązywania
problemów, rozmów dzieci i z rodzicami .
·
Umożliwienie samodzielnego prowadzenia grupy pod opieką superwizora a tym samym danie
możliwości do ubiegania się o certyfikat „Trenera Polskiego Towarzystwa
Psychologicznego” oraz członkostwo w PTP.
·
Stworzenie grupy rozwojowej - wsparcia w
przedszkolu dla rodziców mających trudności ze swoimi dziećmi - w Internecie.
·
Inspiracja do napisania artykułów związanych
z psychoedukacją rodziców.
Efekty dla placówki:
·
Promocja placówki poprzez napisanie artykułów
·
Wzmocnienie pozycji nauczyciela jako specjalisty
·
Stworzenie kącika Pomocy Psychologiczno –
Pedagogicznej na stronie internetowej przedszkola
·
Lepsza współpraca z rodzicami dzieci sprawiających
problemy
·
Lepsza współpraca z placówkami pomocowymi poprzez
umiejętne opisywanie problemu, zaburzenia
·
Lepsza współpraca z innymi nauczycielami
·
Budowanie pozytywnego wizerunku szkoły
k.
Gdy nastaje Jesień – zima 07.11.2018
Efekty dla nauczyciela:
·
Wzbogacenie
własnego warsztatu pracy
·
Wykorzystanie
technik podczas prac z dziećmi, na
konkursy
·
Zdobycie
wiedzy na temat wykorzystania surowców naturalnych
·
Poszerzenie bazy dydaktycznych nauczyciela
Efekty
dla placówki:
·
Uatrakcyjnienie metod pracy w placówce
·
Wzmocnienie pozytywnego wizerunku placówki wśród
rodziców
·
Rozwijanie uzdolnień dzieci
·
Zaspokojenie potrzeby samorealizacji u dzieci
·
Promocja placówki na konkursach ogólnopolskich
l.
Senso- psoty – zabawy wspomagające rozwój
dziecka w oparciu o teorię SI 27.02.2019 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Zwiększenie wiedzy na temat przyczyn zaburzeń SI
·
Wykorzystanie przykładowych ćwiczeń w pracy z
dziećmi
·
Wzbogacenie swojego warsztatu pracy
·
Umiejętne prowadzenie rozmów z rodzicami dzieci
wykazujących zaburzenia SI
·
Wzbogacenie pomocy dydaktycznych
Efekty dla placówki:
·
Korzystniejsza pomoc dzieciom z zaburzeniami SI
·
Wymiana informacji, wiedzy oraz pomysłów do
pracy z nauczycielami
·
Podniesienie jakości pracy dydaktycznej oraz
wychowawczej
·
Lepsza współpraca z rodzicami
·
Lepsze efekty edukacyjne
m.
Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę
czytania etap 1 Muzykę słyszymy – litery widzimy
Efekty
dla nauczyciela:
·
Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomocy
dydaktyczne oraz wiedzę
·
Wzmocnienie swojej pozycji jako nauczyciel
·
Lepsze skupienie dzieci na zajęciach
·
Rozwój własny
Efekty dla placówki:
·
Posiadanie nowych pomocy dydaktycznych do pracy
z dziećmi
·
Atrakcyjność prowadzonych zajęć
·
Wymiana doświadczeń z nauczycielami
n. Socjoterapia a psychoterapia grupowa – różnice
i podobieństwa warsztaty 30.02.2019 r.
Efekty dla nauczyciela:
· Posiadanie większej wiedzy psychologicznej
· Umiejętność rozpoznawania różnic oraz
podobieństw w/w specjalizacji
· Rozwój własny
· Zwiększenie świadomości zagrożeń związanych z
różnymi zachowaniami i postawami dzieci
· Nawiązanie kontaktów z specjalistami
· Wykorzystanie elem. socjoterapii w pracy z
dziećmi
Efekty
dla placówki:
· Posiadanie fachowej pomocy, kierującej dzieci
do odp. specjalistów
· Dostosowanie odpowiednich działań do potrzeb
dzieci
r. Kompetencje kluczowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teorii i praktyce
30.10.2019 r.
Efekty
dla nauczyciela:
· Poszerzenie wiedzy
· Zdobycie większej świadomości na temat
rozwijania kompetencji u dzieci
· Zdobycie ciekawych pomysłów do pracy
·
Wzbogacenie
umiejętności organizacyjnych
Efekty dla placówki:
· Dobrze prowadzona dokumentacja
· Właściwe wspieranie potrzeb i rozwoju dzieci
· Dobrze realizowane zadania przedszkola
s. e- konferencja „Trudne rozmowy z rodzicem” –
diagnoza odc. 1 oraz 2 wyd. MAC 31.10.2019 r .
Efekty dla nauczyciela:
· Przypomnienie niezbędnej wiedzy psychologicznej
na temat zachowań ludzkich oraz postaw
· Nabycie wiedzy
dotyczącej różnych reakcji ludzi oraz sposobów rozmawiania z nimi
· Własny rozwój
· Umiejętność zadbania o swój komfort psychiczny
· Umiejętne asertywne prowadzenie rozmów z
rodzicami
· Wzbogacenie umiejętności komunikacyjnych
· Rozwój asertywności
· Rozwinięcie umiejętności dbania o własne
granice
Efekty dla placówki:
· Nauczyciel potrafiący właściwe i prawidłowo
nawiązać relacje z rodzicami
· Uniknięcie sytuacji trudnych i konfliktowych w
rozmowach z rodzicami
· Miła atmosfera i dobra współpraca rodzic –
nauczyciel
t.
W świąteczno
- zimowych nastrojach - warsztaty muzyczne 21.11.2019 r.
Efekty dla
nauczyciela
·
Zdobycie nowych
pomysłów do pracy
·
Podniesienie
jakości mojej pracy dydaktycznej
·
Rozwijanie
kreatywności
·
Umiejętne
wykorzystanie prostych kolęd i pastorałek
·
Wzbogacenie
umiejętności organizacyjnych
Efekty dla placówki:
·
Dobra opinia placówki
w świetle rodziców
·
Lepiej wyszkolony
nauczyciel z nowymi pomysłami
·
Zmotywowany
pracownik
·
Rozwijanie
uzdolnień i zainteresowań dzieci
·
Wzrost
zainteresowania u dzieci materiałami naturalnymi
t) Swoje
kompetencje zawodowe zdobywałam także poprzez czytanie fachowej literatury
tj.„W świecie ADHD”, „ Twój genialny umysł”, „Mały Tyran” „Światy wewnętrzne”
Efekty dla nauczyciela:
·
Poznanie
zaburzeń i ich objawów
·
Wyposażenie w praktyczną wiedzę, formy pracy z
dziećmi
·
Lepsze rozumienie pamięci oraz wpływu emocji na
zapamiętywanie
·
Lepsze rozumienie problemów dzieci oraz ich rodziców
·
Poszerzenie wiedzy na temat placówek pomocowych
Efekty dla placówki:
·
Dzielenie się z nauczycielami wiedzą, fachową
literaturą
·
Większa świadomość pracowników na temat
pojawiających się problemów
·
Lepsza współpraca rodzic - nauczyciel
·
Stworzenie programu na temat emocji dziecka,
jako odpowiedz na potrzeby grupy
u. Uzyskanie certyfikatu z języka
angielskiego - poziom B1 oraz B2 2017 r.
, 2018 r.
17.09.2017 r. przystąpiłam do
egzaminu FCE Cambridge English Entry Level Certificate in
ESOL International ( Entry 3) organizowanegoprzez British Council, który zdałam
na poziomie B1. Egzamin ten pomógł mi on określić poziom mojej wiedzy by włożyć
więcej pracy i zdać egzamin na poziomie
B2. Rok pózniej to jest w 2018 r. roku przystąpiłam do egzaminu na poziomie
B2, który zdałam.
Dzięki temu nabyłam umiejętności posługiwania się jęz. obcym. Aby móc uczyć
jęz. angielskiego dzieci podjęłam dalszą edukację w Niepublicznym Ośrodku
Doskonalenia Zawodowego w Rybniku. Tam zrobiłam kurs kwalifikacyjny z zakresu:
nauczanie języka obcego – jęz angielski w edukacji wczesnoszkolnej. Ukończenie
tego kursu dało mi pełne kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w
placówce, co obecnie czynię.
Efekty dla nauczyciela:
· Zdobycie
certyfikatu B1 jako motywacja do dalszego kształcenia (FCE)
· Sprawdzenie
swojego poziomu wiedzy oraz umiejętności posługiwania się językiem obcym
· Zdanie
egzaminy na poziomie B2 ( PTE)
· Umiejętność
wyszukiwania materiałów do pracy w Internecie w jęz. obcym
·
Wymiana korespondencji przedszkolem w Niemczech http://www.kindergarten-kunterbunt.de
·
Uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia zajęć z
jęz. angielskiego
·
Rozwinięcie znajomości jęz. obcego
·
Zdobycie wiedzy na temat ciekawych metod pracy,
·
Zdobycie ciekawych pomocy dydaktycznych
·
Rozwój twórczości w zakresie tworzenia pomocy
dydaktycznych
Efekty dla placówki:
·
Posiadanie pracownika z dodatkowymi
kwalifikacjami
·
Poszerzenie oferty zajęć
·
Skuteczniejsza oraz łatwiejsza organizacja pracy
·
Uzyskanie lepszych wyników edukacyjnych
·
Realizacja pełnych wymagań nowej podstawy
programowej
·
Promocja placówki poprzez prezentacje moich
działań przez osobę prowadzącą zajęcia na studiach celem szkolenia nauczycieli.
w) Mali detektywi – wesołe i ciekawe zabawy z
kodowaniem w przedszkolu 08.11.2019 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Wykorzystanie zdobytej wiedzy na zajęciach np. z
języka angielskiego
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
·
Poszerzenie wiedzy, jak również rozwój
kreatywności
·
Zwiększenie bazy pomocy dydaktycznych poprzez
samodzielne ich stworzenie
·
Lepsza dyscyplina dzieci
Efekty dla placówki:
·
Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola
·
Lepsze wyniki edukacyjne
·
Rozwijanie kompetencji społecznych, jak i matematycznych
·
Wymiana informacji na temat swoich doświadczeń
między nauczycielami
·
Pozytywny wizerunek placówki, jako przedszkola
posługującym się nowoczesnymi met. pracy
x) Awans zawodowy nauczyciela – przygotowanie do egzaminu i rozmowy
kwalifikacyjnej 27. 12.2019 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Nabycie umiejętności pisania sprawozdań
·
Aktualizacja wiedzy na temat przepisów
·
Rozwój wiedzy
·
Lepsze przygotowanie do egzaminu
·
Zmniejszenie stresu
Efekty dla placówki:
·
Dobrze prowadzona, jak również napisana
dokumentacja
·
Pracownik dobrze przygotowany do rozmowy
kwalifikacyjnej
2.
Poszerzenie
wiedzy, umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy
przedszkola oraz czynny udział w tworzeniu dokumentacji przedszkola.
Przez cały okres
stażu brałam udział przy tworzeniu rocznych planów pracy dla przedszkola,
tworzeniu harmonogramu imprez przedszkolnych oraz przydziału zadań dodatkowych dla nauczycieli.
Ponadto analizowałam dokumenty przedszkolne, współtworzyłam plan WDN oraz byłam koordynatorem w zespole ewaluacyjnym
opracowującym projekt ewaluacji wewnętrznej: Przedszkole wspomaga rozwój dzieci
z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji 2017 r.
W okresie stażu stworzyłam kartę monitoringu realizacji podstawy
programowej. Prowadziłam dokumentację zgodnie z obowiązkami nauczyciela
wychowania przedszkolnego. Systematycznie opracowywałam miesięczne plany pracy
w oparciu o Podstawę Programową wychowania przedszkolnego, Roczny Plan pracy
zgodny z priorytetami ministerialnymi.
Przez cały okres stażu prowadziłam również arkusze obserwacji dzieci oraz
dodatkowe notatki na temat pracy dzieci. Ponadto, co semestr pisałam sprawozdania podsumowujące
pracę własną, działania realizowane w ramach projektów, współpracę z
instytucjami oraz realizację planu rocznego. Ponadto tworzyłam dla przedszkola
ankiety dla rodziców.
Efekty dla nauczyciela:
·
Lepsza organizacja pracy własnej
·
Bieżące wypełnianie dokumentów związanych z działaniami
mającymi miejsce w naszym przedszkolu.
·
Bieżące uzupełnienie wiadomości
związanych z zmianami w prawie
·
Prawidłowe
opracowywanie realizowanych działań oraz ich skuteczności
·
Nabycie umiejętności tworzenia dokumentów w
sposób właściwy zgodny ze zmianami, wymaganiami czy potrzebami
·
Wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela
Efekty dla
placówki:
·
Lepsza jakość pracy placówki
·
Przejrzyście i dokładnie prowadzona dokumentacja
·
Dobre określanie kierunków pracy przedszkola
·
Zwiększenie oferty przedszkola o kącik PPP
·
Lepsza współpraca oraz pomoc udzielana rodzicom
·
Podniesienie jakości współpracy z placówkami
pomocowymi
·
Efektywniejsze wykonywanie zadań wynikających ze
statutu oraz zadań placówki
4. Udział w konkursach
Udział w konkursach
oraz przeglądach muzycznych daje dzieciom, mnie a także rodzicom wiele radości i satysfakcji. Często
wiąże się to również z nagrodami, co dodatkowo motywuje dzieci do większego
zaangażowania. Widząc efekty pracy, zdobyte miejsca, wyróżnienia i uśmiech na
twarzach dzieci oraz rodziców postanowiłam podejmować dalsze działania w tym
celu.
Podczas całego okresu
stażu wspierałam uczniów zdolnych poprzez zachęcanie i przygotowywanie ich do
konkursów. Dzieci brały udział w przeglądach śpiewu oraz w konkursach
plastycznych, miejskich oraz ogólnopolskich osiągając w nich sukcesy.
Działania te wpłynęły na jakość działań oraz popularność placówki.
Poniżej przedstawiam wykaz konkursów, w
jakich brałam udział, ich osiągnięcia a także efekty jakie przyniosły
niżej wymienione działania.
l.p
|
Tytuł
|
Rodzaj konkursu
|
Zasięg
|
Miejscowość i data
|
Osiągnięcia
podziękowania
|
1.
|
"Moje wspomnienia z wakacji"
|
Plastyczny
|
ogólnopolski
|
Sosnowiec
wrzesień 2017
|
podziękowania
|
2.
|
Moja ulubiona postać bajkowa
|
Sosnowiec
wrzesień 2017
|
|||
3.
|
"Wspomnienia z wakacji"
|
Nidzica
wrzesień
|
|||
4.
|
"Jesienne zwierzątka z darów lasu"
|
Warszawa
|
|||
5.
|
"Jesienne Parasole"
|
Włocławek
|
|||
6.
|
'Las i jego mieszkańcy w oczach dziecka"
|
Białystok
|
|||
7.
|
Maski Karnawałowe
|
Między-przedszkolny
|
Rybnik
|
Podziękowanie
Dyplom III miejsce
|
|
8.
|
Konkurs organizowany przez
bibliotekę
|
podziękowanie dla uczestnika i
nagroda
|
|||
9.
|
Maski karnawałowe
|
Plastyczny
|
Ogólnopolski
|
Sosnowiec styczeń 2018
|
III miejsce Dyplom
|
10.
|
Dzieci świata i ich domy
|
styczeń 2018
|
wyróżnienie
|
||
11.
|
„Niech kolęduje z nami cała
ziemia” – konkurs kolęd i pastorałek
|
muzyczny
|
między-przedszkolny
|
styczeń 2018
Boguszowice
P20 Rybnik
|
Podziękowanie
|
12.
|
Stroje karnawałowe
|
plastyczny
|
ogólnopolski
|
Mysłowice 2018
|
|
13.
|
Wiosenny Konkurs plastyczny „ Wiosenny
bukiet”
|
Świdnica
2018
|
|||
14.
|
Miś Uszatek w krainie figur
geometrycznych
|
między- przedszkolny
Rybnik
|
Rybnik 2018
P7 Rybnik
|
||
15.
|
Wiosna budzi się do życia
|
P50
|
|||
16.
|
„Na łące”
|
P 20 Rybnik
|
|
||
17.
|
Bajki znane i trochę mniej znane polskich pisarzy
|
ogólnopolski
|
P nr 37 Koszalin
|
|
|
18.
|
Bocian Niepodległej
|
Brynów 2018
|
Podziękowanie
|
||
19.
|
Jesienne Drzewo
|
Racibórz 2018
|
Podziękowanie
|
||
20.
|
Maska Karnawałowa
|
|
Kraków SP nr 2
2018
|
Podziękowania
|
|
21.
|
„Czerwony Kapturek”
|
|
Jaktorów
2019
|
Wyróżnienie
|
|
22.
|
„ IX Pokłosie Międzynarodowego Konkursu
Jednego wiersza o puchar wyd. Św. Macieja
|
|
Lubliniec 2019
|
Prace dzieci stały
się okładkami książki o zasięgu
międzynarodowym
|
|
23.
|
Jesienny liść
|
Plastyczny
|
konkurs ogólop.
|
Elbląg - 2019
|
Podziękowanie
|
24.
|
Jesienny las -
|
plastyczny
|
konkurs ogólnop.
|
Wołczyn - 2019
|
Podziękowanie
|
25.
|
Moja Pani z przedszkola -
|
Plastyczny
|
konkurs ogólop. -
|
Płock 2019
|
Podziękowanie
|
26.
|
Zimowa ozdoba
|
Plastyczny
|
Konkurs ogólnop.
|
Katowice 2020
|
|
27.
|
Wiosna Piękna Pani
|
Plastyczny
|
Konkurs ogólnop.
|
Wistkitki 2020
|
|
28.
|
Kim zostanę gdy dorosnę
|
Plastyczny
|
Konkurs ogópolop.
|
Katowice 2020
|
|
29.
|
Mój sposób na kwarantannę
|
Zdjęcia plastyczny
|
ogólnop.
|
Wrocław 2020
|
|
Efekty dla nauczyciela :
·
Satysfakcja oraz radość z osiągnięć dzieci
·
Rozbudzenie pomysłowości oraz zaangażowania w szukaniu
nowych pomysłów do pracy oraz technik.
·
Możliwość ukazania swoich osiągnięć w Internecie
·
Radość z osiągnięć dzieci
·
Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomysły
·
Możliwość promowania przedszkola w środowisku
·
Lepsza współpraca z rodzicami
Efekty dla placówki:
·
Promocja przedszkola na arenie ogólnopolskiej oraz
międzynarodowej
·
Satysfakcja rodziców z działań placówki
·
Wzmocnienie poczucia własnej wartości u dzieci
oraz zaspokojenie potrzeby ich kreatywności
·
Osiągnięcie wysokich miejsc w konkursach ( III
miejsca, II miejsca wyróżnienia)
·
Promocja uzdolnień dzieci na arenie
międzynarodowej w publikacji książkowej
·
Zwiększenie motywacji i chęci do pracy u dzieci
·
Podniesienie jakości pracy placówki
·
Lepsze postrzeganie placówki w środowisku lokalnym
jak i medialnym
·
Współpraca z placówkami oświatowymi
5. Udział w konkursach ogólnopolskich - poetyckich
dla dorosłych, nauczycieli.
Podczas realizacji stażu nieustannie
się rozwijałam, w tym również poprzez działania poetyckie oraz pisarskie.
Efektem tychże działań było:
Ø
Napisanie cyklu
5 wierszy na konkurs im. M. Kawałki organizowany przez wyd. TAWA w Chełmie 2019
r.
Ø
Udział w konkursie „Książka roku” organizowana przez Polską Sekcję IBBY 31.10. 2019 r.
Ø
Udział w konkursie „Promocja czytelnictwa” organizowanego przez Polską sekcję IBBY 31.10.2019 r.
Ø
Udział w konkursie
poetyckim im. J. Kulki organizowanym przez Miejski Dom Kultury – Dom
Środowisk Twórczych w Łomży. 20.03.2020
r.
Ø
Udział w ogólnopolskim konkursie poetyckim „O palmę” organizowanym przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Bestwinie 21.02.2020
r.
Ø
Udział w ogólnopolskim konkursie poetyckim „ O ludzką twarz człowieka” w Krośnicach
24.05.2020 r.
Ø
Udział w ogólnopolskim konkursie poetyckim „Promyczek dobroci i radości” organizowanym
przez wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej PROMYCZEK z siedzibą w Nowym Sączu.
29.02.2020 r.
Ø
Udział w konkursie
literackim im. Marka Hłaski w Chorzowie
31.03.2020 r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Zaistnienie w kręgach polskich poetów amatorów
·
Wzbogacenie własnego warsztatu pracy
·
Rozwój własny
·
Promocja własnych wierszy
Efekty dla placówki:
·
Promocja placówki i jej publikacji
·
Wzmocnienie autorytetu nauczyciela w
społeczeństwie, środowisku
·
Wzrost pozycji przedszkola, jako placówki, w
której nauczyciele stale rozwijają się i realizują swoje pasje
6. Wzbogacenie metod, form pracy oraz pomocy
dydaktycznych
Podczas realizacji stażu starałam się
stosować aktywizujące metody oraz formy
pracy, jak również wprowadzałam nowe ciekawe pomoce dydaktyczne. Pozwoliły mi
one na rozbudzenie zaciekawienia u dzieci a tym samym miały wpływ na ich
koncentrację. Działania te stały dla mnie również okazją do wzbogacenia swojego
warsztatu pracy oraz modyfikowania go.
·
W trakcie realizacji stażu stosowałam aktywizujące metody pracy takie jak:
- Wiatrak matematyczny
- Burza mózgów
- Mapy myślne oraz plakaty „Kodeks
Polaka” „Kosz grzybów”, „Nasze uczucia”
- Ćw. oddechowe z wykorzystaniem
ciekawych pomocy
- Elem. Klanzy oraz Ruchu
Rozwijającego W. Sherborne
- Tańce ruchowe z wstążkami
- Zabawy relaksacyjne
- Eksperymenty oraz zabawy badawcze
- Bajkowe kodowanie na dywanie
Gry edukacyjne aktywizujące własnego
pomysłu
- „Liście i ich owoce”
- „Warzywa i owoce”,
- „Miś zjada rosołek”,
- ruletki na różne tematy z programu Wordwall https://wordwall.net/pl/resource/1121447/wielkanoc
- gra do jęz. angielskiego oraz zabaw
logopedycznych „Przyjaciele biedronki”
„Pszczółki”,
Mapa Polski z fotografiami, których
celem było ćw. spostrzegawczości oraz zdobywanie wiedzy o regionach Polski.
Ponadto stworzyłam dla dzieci szczudła wg. własnego pomysłu, które
wykorzystałam podczas zabaw ruchowych oraz pogodę w butelkach.
·
Tworzenie kącików badawczych z całą bazą
dydaktyczną w tym gromadzenie nietypowych pomocy dydaktycznych tj. gąbka z
morza Egejskiego, poroży jelenia, kamieni, produktów pochodzenia pszczelego,
różnego rodzaju zbóż, dary natury,
Ponadto sama stworzyłam dla dzieci: sanki z patyczków po lodach,
samoloty, szczudła, domki, świeczniki gipsowe, ryby z masy solnej dla
maluszków, strój p. Wiosny, strój kartofla, strój grzyba, strój drzewa, pomoce
do ćw. oddechowych, szopkę do kącika Bożonarodzeniowego.
Efekty dla nauczyciela :
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
·
Lepsze wyniki edukacyjne
·
Zdobycie umiejętności poszukiwania ciekawych
pomysłów i ich realizacji
·
Możliwość wykazania się kreatywnością oraz
pomysłowością
·
Satysfakcja z radości dzieci
Efekty dla placówki:
·
Uatrakcyjnienie zajęć dla dzieci
·
Większa aktywność podczas zajęć dzieci słabszych
·
Budowanie pozytywnego wizerunku placówki poprzez
atrakcyjność zajęć
·
Promocja placówki w Niepublicznym Ośrodku
Doskonalenia Zawodowego nauczycieli poprzez prezentację pomocy nauczycielki
studentom na wykładach
·
Rozbudzenie zainteresowań dzieci
·
Pozytywny wpływ na zmianę w myśleniu, działaniu
oraz postawach dzieci
·
Uatrakcyjnienie oferty zajęć poprzez
przedstawienia w placówce
3.
Współpraca z
rodzicami
Okres stażu był
dla mnie okresem, w którym doskonaliłam
umiejętności związane z współpracą z rodzicami. Dzięki posiadanym
umiejętnościom oraz zdobytej wiedzy mogłam dzielić się swoimi doświadczeniami
oraz wiedzą z rodzicami. Wiele informacji dla rodziców szukałam również na stronach
internetowych.
Świadomość
pedagogiczną rodziców podnosiłam
poprzez:
a)
Stworzenie kącika dla rodziców na blogu przedszkolnym
(http://przedszkolep41.blogspot.com/) oraz
umieszczenie na nim artykułów:
- Adaptacja dziecka w przedszkolu
- Jak rozwijać motorykę małą
- Przekazanie artykułów zw. z
rozwojem i wychowaniem dziecka
b)
Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców:
- Zajęcia adaptacyjne: 31.08.2018 r.
- „My jesteśmy choineczki” 10.12.2018
r.
- What do you want for Christmas 10.12.2018 r.
- Let`splay with Little Teddy Bear 25
– 26.11.2020 r.
- Na łące 15.05.2019 r.
- Zajęcia Ruchu Rozwijającego W.
Sherborne 26.03.2019 r.
c)
Wymianę informacji za pomocą poczty elektronicznej
d)
Prowadzenie strony grupowej, jako wyraz działań
prowadzonych przeze mnie w grupie
e)
Przeprowadzanie rozmów mających na celu zachęcenie do
badania dziecka w PPP a rodziców do
pracy z psychoterapeutą.
f)
Udostępnianie ciekawych linków, artykułów, książek
rodzicom
g)
Wspólne opracowanie planu współpracy, który umożliwiał
wszechstronny rozwój dzieci oraz dobrą współpracę.
h)
Prowadzenie tablicy dla rodziców z tematami, wierszami oraz
osiągnięciami dziecka.
i)
Przekazywanie w formie papierowej zbioru informacji
związanych z realizowaną tematyką, wydarzeniami na dany miesiąc, realizowanymi
projektami oraz co dziecko przynosi do przedszkola.
j)
Przesyłanie zrobionych prac dzieci w formie PDF
potrzebnych do monitorowania realizacji podstawy programowej w czasie
kwarantanny.
Rodziców aktywnie włączałam również w działania takie jak :
Akcje charytatywne: Góra grosza 2018 r., 2020 r., zbieranie karmy dla
piesków z Fundacji „Kotewka” 2019 r.,2020 r. , artykułów papierniczych oraz
zabawek na oddział dziecięcy w WSSP w Rybniku,
2019 r., 2020 r. Zakręć się 1019 r.,
Zbieranie makulatury 2019 r.,2020 r.
Kiermasze: Bożonarodzeniowe 2017r. ,2018 r.,2019 r. wielkanocne 2018 r., 2019 r., fanty na bal 2019r. , 2020
r. , festyn 2019 r., 2020 r..
Rodzice bardzo aktywnie włączali
się również w realizowane przeze mnie projekty ogólnopolskie oraz program.
Piękna nasza Polska cała 2018/2019 r., Kreatywny Przedszkolak 2020 r.,
Bliżej Pieska 2020 r., Moje zdrowie, moja siła wielka moc 2019/2020 r. , Z
Kubusiem Puchatkiem poznaję Polskę 2018/19 r. , Z Kubusiem Puchatkiem poznaję
przyrodę ( program) 2018 – 2019 r. , Bohater Tygodnia 2017 r.
Ważnym aspektem współpracy były również uroczystości związane z
urodzinami przedszkolaków czy obchody Dnia Kobiet 08.03.2018 r oraz 09.03.2020,
Dnia Chłopca 28.09.2018 r. oraz 30.09.2019 r., w które rodzice angażowali się każdego
roku poprzez organizację poczęstunku. Z
rodzicami współpracowałam również na zasadzie przygotowania strojów dla dzieci
na występy czy też ubioru z okazji wyjątkowych dni np. Dzień Niepodległości 08.11.2018 r. Dnia grzyba
24.09.2018 r. oraz 24.09.2019 r. z
czy Dnia ryby (
12. 2018)
W ramach współpracy przeprowadzałam również ankiety na temat satysfakcji
z pracy nauczyciela ( 2018 r.), oczekiwań oraz działań podejmowanych w
przedszkolu ( 2019 r.)
Zakres współpracy z rodzicami obejmował również wsparcie podczas różnego rodzaju wyjazdów
oraz wycieczek dzieci.
·
Wycieczka do Zieleni Miejskiej 2018 r.
·
Wycieczka do Ochab 05. 2018 r.
·
Wycieczka do Piekarni „Tonik” 2018 r.
Część rodziców angażowała się również w działania związane z tematem
rodzic – ekspert, w ramach, którego rodzice opowiadali o swoich zainteresowaniach
przedszkolakom lub też wykonywanym zawodzie
Systematycznie prowadziłam również ekspozycje plastyczne dla rodziców na
stronach internetowych. Rodzice mieli okazję zobaczyć prace swoich dzieci oraz
ich postępy edukacyjne.
Z rodzicami współpracowałam również na zasadzie tworzenie prac
plastycznych ich dziecka do publikacji do książek wyd. św. Macieja. 2018 – 2019
r. oraz 2020r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Rozwój asertywności, komunikacji
interpersonalnej
·
Satysfakcja z prowadzonych działań
·
Lepsze rozumienie środowiska dziecka
·
Zwiększenie motywacji do poszukiwania nowych
rozwiązań
·
Wzbogacenie wiedzy oraz doświadczenia
·
Rozwijanie kompetencji pedagogicznych, komunikacyjnych,
informacyjnych, socjoterapeutyczych
·
Lepsza organizacja pracy
·
Zbudowanie zaufania wśród rodziców
·
Dobra współpraca z rodzicami
·
Uzyskanie na bieżąco informacji o dziecku i jego
sytuacji
·
Umocnienie relacji rodzic - nauczyciel
·
Systematyczne kontakty rodziców z nauczycielem
Efekty dla placówki:
·
Podniesienie kultury pedagogicznej rodzica w
aspekcie trudności związanych z dzieckiem a także pomocy, jaką udziela placówka
wspierając jego rozwój
·
Lepsza współpraca z rodzicami
·
Integracja środowiska przedszkolnego z rodzinnym
·
Podjęcie
przez rodziców działań związanych z terapią ich dziecka w PPP lub terapią
własną u psychoterapeuty.
·
Aktywizacja rodzica poprzez korzystanie z porad, książek itp.
·
Poprawa funkcjonowania dziecka w świetle grupy
·
Wysoka frekwencja rodziców na zajęciach
otwartych
·
Aktywna i bieżąca współpraca rodzic- nauczyciel
·
Promocja działań placówki
·
Uzyskanie lepszych efektów edukacyjnych
·
Pozyskanie sponsorów na wydanie książki „Puchatkowe
wiersze i rymowanki”
·
Większa aktywność rodziców i zaangażowanie się w
działania placówki
·
Wspólne spędzenie czasu z dzieckiem w warunkach
przedszkolnych
·
Uzyskanie wskazówek i fachowej pomocy do pracy z
dzieckiem
·
Umożliwienie korzystania z fachowej literatury
·
Łatwy dostęp do wiadomości na temat działań,
wydarzeń planowanych w grupie
·
Promocja placówki, jako aktywnie działającej na
rzecz jak i organizującej akcje charytatywne
·
Wspólne kształtowanie postaw proekologicznych
poprzez akcje, zbiórki
·
Aktywny udział rodziców w życiu przedszkola
·
Lepsza organizacja i realizacja planowanych
uroczystości oraz imprez
·
Lepsze wyposażenie placówki
·
Wzbogacenie oferty edukacyjnej placówki
7. Wykonywanie czynności dodatkowych
Jednym z głównych zadań
nauczyciela przedszkola jest planowanie, dobra organizacja, jak również
prowadzenie pracy dydaktyczno – wychowawczej. Ponadto istotne jest również
dbanie o bezpieczeństwo przedszkolaków oraz realizacja założeń statutowych
przedszkola.
W roku szkolnym 2017/18
r. prowadziłam kronikę przedszkolną,
zwierającą wszystkie realizowane przez placówkę działania. Praca ta choć była
pracochłonna i wymagająca kształtowała u mnie poczucie estetyki, dokładności
oraz rozwinęła kreatywność.
W roku szkolnym 2017/18
r. byłam odpowiedzialna wraz panią v- ce
dyrektor za działania związane z WDN. Moim
zdaniem było dokumentowanie spotkań związanych w doskonaleniem wewnętrznym jak
również prowadzenie szkolenia z WDN np.
Przez ostatnie lata
byłam również odpowiedzialna za kącik
projektów, do którego zbierałam informacje oraz na bieżąco go
aktualizowałam. Wraz z innymi nauczycielami tworzyłam dekoracje wystroju wnętrza przedszkola na poszczególne pory roku,
dzięki czemu wzrastał pozytywny wizerunek placówki.
W trakcie stażu byłam odpowiedzialna także za promocję placówki.
W związku z czym współpracowałam z wieloma mediami oraz czasopismami: www.
Rybnik.com, facebook, Antidotum, Dziennik zachodni, Gazeta Rybnicka.
Wykorzystując swój
talent często przyczyniałam się stworzenia upominków dla gości odwiedzających
naszą placówkę podczas różnych okazji.
Efekty dla nauczyciela:
·
Wykorzystanie swojego talentu plastycznego oraz
organizatorskiego
·
Satysfakcja z dobrze wykonanego zadania
·
Rozwój własny
Efekty dla placówki:
·
Promocja placówki w środowisku
·
Dobrze prowadzona dokumentacja WDN
·
Wzrost świadomości wśród rodziców na temat
realizacji projektów i programów w placówce
·
Estetyczny i ładny wygląd sal, okien i korytarza
·
Dobry wizerunek placówki wśród odwiedzających
placówkę gości
·
Dobra współpraca między nauczycielami
·
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz