KONSPEKT
ZAJĘĆ DLA DZIECI 4- LETNICH
Temat:
Wiosnne zabawy matematyczne
Cele główne: Kształtowanie pojęć matemtycznych
Miejsce: Przedszkole nr 41 Rybnik
Data: 30.03.2016
opracowanie i
prowadzenie: mgr Agnieszka Chudzik
Obszary z podstawy programowej:
1.1
obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;
grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
13.4 rozróżnia
stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do
własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.
3.3 uważnie
słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi
8.1 śpiewa
piosenki z dziecięcego repertuaru
Cel główny:
Kształtowanie pojęć matematycznych przy
akompaniamencie muzycznym
Cele ogólne
- kształtowanie
umiejętności uważnego słuchania oraz spostrzegania
- kształtowanie pojęć przestrzennych: na, nad, pomiędzy oraz
rozróżniania stron
- rozwijanie aktywności na zajęciach ( w tym ruchowo –
muzycznej)
Cele operacyjne:
- wie o czym mowa w wierszu
- zna pojęcia: na, nad, pomiędzy
- wie, która ręka jest prawa a która lewa
- potrafi prawidłowo wykonać zadanie
- bierze udział zabawach muzyczno- ruchowych
Formy pracy: grupowa
Metody pracy: (wg. Cz.
Kupisiewicz)
a) oparte na słowie: pogadanka
b) oparte na obserwacji
i pomiarze: pokaz
c) oparte na działalności
praktycznej: metoda zajęć praktycznych (ekspresyjna)
d) Metody
praktyczne wg. Okoń: ćwiczebna, realizacji zadań
Pomoce: Płyty z
piosenkami: „Nie chcę cię”, „Woogie
Boogie” „Maszeruje Wiosna”
gumki frotki, karty pracy,
obrazki, wiosenne kwiatki, naklejki
Przebieg zajęć:
1
Wprowadzenie
orgaznizacyjne do zajęć:
Nauczycielka
wita dzieci słowa piosenki „Robimy kółeczko”. Dzieci ustawiają się w kole i
siadają na dywan.
Następnie
nauczycielka zadaje dzieciom pytanie wprowadzające „ Jaką mamy porę roku”. Po
uzyskaniu odpowiedzi w kilku zdaniach opowiada na temat wiosny oraz informuje
dzieci o tematyce zajęć po czym rozdaje dzieciom gumki frotki na ręce.
2
.
Nauczycielka czyta dzieciom wiersz oraz omawia, która ręka jest lewa, a która
prawa.
Natomiast
dzieci po omówieniu wiersza nakładają forki na prawą rękę.
Wiersz
Ręka
prawa, ręka lewa,
Człowiek innych rąk nie miewa.
Noga lewa, prawa tuż,
No i dość, wystarczy już.
Człowiek innych rąk nie miewa.
Noga lewa, prawa tuż,
No i dość, wystarczy już.
Mam dwie nogi i dwie ręce,
Wcale nie chciałbym mieć więcej,
Bo określa właśnie to,
Co jest co, i kto jest kto.
Wcale nie chciałbym mieć więcej,
Bo określa właśnie to,
Co jest co, i kto jest kto.
Stąd wiadomo, żem nie krowa,
Żem nie kret, nie sowa płowa,
Żem nie wąż, nie kot, nie bóbr,
Nie stonoga i nie żubr.
Żem nie kret, nie sowa płowa,
Żem nie wąż, nie kot, nie bóbr,
Nie stonoga i nie żubr.
3. Zaproszenie dzieci do muzyczno – ruchowej zabawy wraz z piosenką pt. „ Woogie Boogie”
Woogie – Boogie – piosenka
Do
przodu prawą rękę daj
do tyłu prawą rękę daj
do przodu prawą rękę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskac trzeba raz dwa trzy
2. Do przodu lewą rękę daj
do tyłu lewą rękę daj
do przodu lewą ręke daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskac trzeba raz dwa trzy
3. Do przodu prawą nogę daj
do tyłu prawą nogę daj
do przodu prawą nogę daj i pomachaj nią
do tyłu prawą rękę daj
do przodu prawą rękę daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskac trzeba raz dwa trzy
2. Do przodu lewą rękę daj
do tyłu lewą rękę daj
do przodu lewą ręke daj i pomachaj nią
bo przy boogie woogie boogie trzeba pokręcić się
no i klaskac trzeba raz dwa trzy
3. Do przodu prawą nogę daj
do tyłu prawą nogę daj
do przodu prawą nogę daj i pomachaj nią
4.
Nauczycielka rozdaje dzieciom kwiaty. Każdy przedszkolak zamienia się w wiosnę,
która rozsiewa po całym świecie kawiaty.
Dzieci
spacerują przy piosence „Maszeruje wiosna” a kiedy muzyka ucichnie
nauczyciel wydaje polecenia, które
dzieci wykonują np.
„wszystkie dzieci, dają kwiatki prawą rączką nad
głowę – dzieci unoszą kwiatki nad głowę”
„dziewczynki
dają kwiatki na stolik”
5.
Nauczyciel zaprasza dzieci do stolika i rozdaje karty pracy podsumowujące
działania
zw.
z rozwijaniem pojęć przestrzennych.
Zadanie:
dzieci przykleją naklejki zgodnie z zadanym poleceniem: na, nad, pomiędzy
kwatkami, po prawej po lewej stronie.
6.
Podsumowanie: Omówienie prac
Zabawa dywanowa
„Wiosno wiosenko”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz