Dyplomowanie sprawozdanie cd § 8 ust.2 pkt 4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.


§ 8 ust.2 pkt 4f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
Pracując w placówce oświatowej nieustannie zdobywam nowe doświadczenie oraz umiejętności. Na bieżąco doskonaliłam swój warsztat pracy, osiągając w tym zadowalające sukcesy. Do sukcesów tych mogę zaliczyć:

a)     Napisanie publikacji książkowej „Puchatkowe wiersze i rymowanki” oraz współpraca z interpretatorem wierszy z Niemiec
Wieloletnia praca z dziećmi oraz znajomość specyfiki pracy w przedszkolu skłoniła mnie do napisania przy współpracy z p. Reginą Sobik, regionalną poetką z Jankowic książki pt.”Puchatkowe wiersze i rymowanki”. Znajdują się w niej wiersze autorstwa mojego oraz p. Reginy. Wstęp do książki napisała p. dyrektor mojego przedszkola mgr. Klaudia Ciupek.  Ilustracje do wierszy natomiast stworzyły dzieci z naszego przedszkola, tym samym promując działania placówki, w które pracuje. Książka jest odpowiedzią na potrzeby dzieci, jak również nauczycieli gdyż rozwija ona u dzieci kompetencje społeczne, czytelnicze oraz plastyczne. Nauczyciele natomiast mają dostęp do wierszy na różne okazje.
Publikacja została wydana w kwietniu 2019 r. Pozytywnym aspektem tego działania było również nawiązanie współpracy z interpretatorem wierszy z Niemiec, który nagrał wybrane wiersze z książki w formie mp3 do słuchania oraz rozpowszechnił je w Internecie na portalu YouTube, jak również udostępnił je nam w formie płyty cd.

Efekty dla nauczyciela:
·       Zaistnienie w kręgach osób piszących wiersze
·       Otrzymywanie zaproszeń na wieczory poetyckie oraz konkursy
·       Rozwój współpracy z wyd. św. Macieja
·       Dobra współpraca z p. Reginą Sobik – poetką regionalną oraz p. B. Dmowskim – interpretatorem wierszy z Niemiec
·       Możliwość promocji własnych wierszy
·       Satysfakcja z osiągnięcia sukcesu
·       Wzrost warsztatu pracy

Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki na arenie ogólnopolskiej, jak również w środowisku lokalnym
·       Wzrost prestiżu zawodu nauczyciela, jako osoby kreatywnej i uzdolnionej
·       Posiadanie przez książkę nr ISBN
·       Rozwój zdolności plastycznych dzieci z placówki
·       Możliwość udziału w konkursie „Książka roku”
·       Rozwój u dzieci kompetencji kluczowych

b)     Udział w plebiscycie „Absolwent Roku” 2017 r., 2018 r. UŚ w Katowicach
Dużym wyróżnieniem w mojej pracy był dla mnie udział w plebiscycie organizowanym przez Uniwersytet Śląski w Katowicach, do którego zostałam zakwalifikowana dwa razy w roku 2017 r. oraz 2018 r. W plebiscycie brali udział wszyscy absolwenci Uniwersytetu Śląskiego z różnych dziedzin i kierunków osiągający sukcesy w swojej pracy . Dużym wyróżnieniem dla mnie była promocja moich działań w Gazecie Wyborczej (http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,22637797,wybieramy-absolwenta-z-pasja-uniwersytetu-slaskiego-o-tytul.html?disableRedirects=true, http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,22672602,geolog-z-drygiem-do-fotografii-zostal-absolwentem-z-pasja.html). Mimo, że plebiscytu nie wygrałam, doświadczenie to było dla mnie dużym wyróżnieniem jako, że znalazłam się wśród najbardziej aktywnych absolwentów Uniwersytetu Śląskiego.

Efekty dla nauczyciela :
·       Wzmocnienie poczucia własnej wartości
·       Satysfakcja z doceniania moich działań, doświadczeń, umiejętności w środowisku naukowym.
·       Uznanie mojej osoby jako aktywnego absolwenta Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach .
·       Uporządkowanie oraz ukierunkowanie dalszych planów zawodowych.
·       Zauważenie mojej osoby w Dzienniku Zachodnim, w Internecie oraz na stronie uczelni
Efekty dla placówki:
·       Promocja zawodu nauczyciela oraz jego wizerunku poza placówką
·       Budowanie pozytywnego wizerunku nauczyciela w placówce, wśród rodziców oraz w województwie
·       Godne reprezentowanie placówki w środowisku naukowym oraz medialnym  

c)     Promocja placówki poprzez zorganizowanie międzynarodowego konkursu plastycznego „Świąteczna ozdoba z mojego regionu ”
         W roku szkolnym 2017/18 r. zorganizowałam międzynarodowy konkurs „Świąteczna ozdoba z mojego regionu”, w którym udział brały dzieci i ich rodzice z Polski oraz Niemiec.  Celem konkursu było:  promowanie twórczości, pobudzenie inwencji twórczej i fantazji, rozwijanie zainteresowań, dzielenie się pomysłami , wprowadzenie w świąteczny nastrój świąt, poszerzanie i popularyzowanie wiedzy o zwyczajach i obrzędach bożonarodzeniowych. Podtrzymanie tradycji rękodzielniczej oraz promowanie uzdolnień plastycznych. Promowanie tradycji swojego regionu stało się również ważnym elementem tego konkursu.
    Konkurs spotkał się z dość dużym zainteresowaniem, wpłynęły 63 prace.
Wystawa prac, którą zorganizowałam na terenie naszego przedszkola spotkała się z aprobatą naszych rodziców a różnorodność prac dała nauczycielom nowe praktyczne techniki plastyczne do wykorzystania  w swojej pracy.

Efekty dla nauczyciela:
· Rozwój własny
· Rozwój umiejętności informatycznych, językowych
· Zdobycie nowych pomysłów kreatywnych do pracy z dziećmi

Efekty dla placówki:
·       Promocja placówki na arenie międzynarodowej
·       Wymiana informacji z Przedszkolem w Niemczech
·       Wzbogacenie nauczycieli w znajomość nowych technik plastycznych
·       Pozytywny odbiór działań placówki przez rodziców oraz środowisko lokalne.

d)     Publikacja autorskich  wierszy – jako wiersze miesiąca przez wyd. św. Macieja w Lublińcu
W miesiącu październiku 2017 r. oraz sierpniu 2018 r. moje autorskie wiersze zostały opublikowane na łamach strony wyd. św. Macieja. Był to początek mojej współpracy z wyd. a także poszerzenia zakresu pisanych przeze mnie wierszy.

Efekty dla nauczyciela :
·       Opublikowanie wiersza jako wiersz miesiąca września oraz sierpnia  przez wydawnictwo na stronie https://wydawnictwomacieja.blogspot.com/p/tworczosc-wspopracownikow-wydawnictwa.html
·       Motywacja do dalszego pisania
·       Podjęcie prób pisania wierszy dla dzieci
·       Rozwój własny
·       Podjęcie współpracy z w/w wydawnictwem celem wydania publikacji.
·       Uzyskanie zaproszeń na kolejne konkursy, spotkania poetyckie oraz konferencje

Efekty dla placówki:
·       Budowanie pozytywnego wizerunku nauczyciela poza placówką

e)     Publikacja wierszy w książce „Pokłosie  konkursu jednego wiersza” maj 2020 r. wyd. św. Macieja
W książce został umieszczony wiersz o wartościach, które obecnie zanikają wśród nowoczesności XXI w.

Efekty dla nauczyciela
·       Przyczynienie się do publikacji książki z wierszami nauczyciela
·       Satysfakcja z kolejnej pozycji książkowej, w której znajdują się moje wiersze
·       Motywacja do dalszej pracy

Efekty dla placówki
·       Posiadanie nauczyciela wszechstronnie rozwijającego się i uzdolnionego
·       Posiadanie publikacji książkowej w placówce
·       Wzmocnienie pozycji nauczyciela w świecie poezji i nowoczesnych poetów

f)      Zdobycie nagrody prezydenta Miasta Rybnik za szczególne osiągnięcia w dziedzinie oświaty
W roku szkolnym 2018 r. uzyskałam nagrodę prezydenta za szczególne działania i osiągnięcia w dziedzinie oświaty.

Efekty dla nauczyciela
·       Gratyfikacja finansowa
·       Wzmocnienie poczucia własnej wartości
·       Zwiększenie motywacji do dalszych działań
·       Poczucie docenienia wysiłków, jakie podejmowałam w ciągu dotychczasowej swojej pracy

Efekty dla placówki
·       Promocja placówki na tle innych placówek oświatowych
·       Posiadanie nauczyciela wyróżniającego się w swojej pracy
·       Podwyższenie jakości i prestiżu zawodu nauczyciela wśród rodziców

g)     Publikacje autorskich wierszy na międzynarodowej, certyfikowanej stronie internetowej – Fabryka Bajek https://www.bajkownia.org/ 2019 r., 2020 r.
Fabryka bajek zwana „Bajkownią” to strona internetowa, na której publikowane są bajki oraz wiersze dla dzieci. Służy ona szerzeniu i popularyzacji literatury wśród dzieci w Polsce ale i za granicą. Zrzeszeni są w niej poeci i pisarze z całej Polski. Napisałam dla nich wiersze pt. „Przygotowania zwierząt do snu”, „Dzień Mamy”, „Dzień Niezapominajki”, „Ogrodniczka Jola”, „Wołanie Pani Ziemi”, które zostały zaakceptowane przez redaktora „Bajkowni” a tym samym umieszczone na ich stronie internetowej (https://www.bajkownia.org/czytaniebajek/4554-przygotowania-zwierzat-do-snu).

Efekty dla nauczyciela:
·       Zaistnienie na arenie międzynarodowej
·       Przyczynienie się do popularyzacji czytelnictwa
·       Prestiż społeczny
·       Wejście do grona osób piszących bajki i wiersze
·       Wzbogacenie warsztatu pracy
·       Satysfakcja z podejmowanych działań
·       Wykorzystanie swojego talentu

Efekty dla placówki
·       Poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli
·       Promocja placówki, jako nauczyciela posiadającego uzdolnienia poetyckie

h)     Napisanie publikacji książkowej „Wiersze duchowe” wyd. Św. Macieja Apostoła marzec 2020 r.  nr. ISBN  978-83-66461-18-5
„Wiersze duchowe” to publikacja głównie przeznaczona dla dorosłych, jednakże jest w niej wiersz dla dzieci „Szczęście” oraz praca plastyczna dziecka z mojej grupy z przedszkola. Wiersz wprowadza dziecko w świat wartości a także kształtuje w nich poczucie przynależności do kultury, jak i tradycji. Wiersz ściśle związany jest z rozwojem kompetencji społeczno – emocjonalnych, w których ważną rolę odgrywa bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem oraz rodziną poprzez rozmowy oraz wspólne spędzenie czasu.

Efekty dla nauczyciela:
·        Rozwój własny  nauczyciela
·        Satysfakcja z dokonanych osiągnięć
·        Wykorzystanie wiersza dla dzieci w pracy własnej
·        Zaistnienie w opisach bibliograficznych Biblioteki narodowej oraz Jagiellońskiej

Efekty dla placówki:
·        Promocja placówki na arenie ogólnopolskiej
·        Wzrost autorytetu nauczyciela w świetle opinii publicznej
·        Polepszenie współpracy placówka – rodzic












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz