PASOWANIE DZIECI 4-5 LETNICH NA
PRZEDSZKOLAKÓW
Uroczystość z udziałem rodziców
Data: .........................
Prowadzące: .......................
Miejsce: ............................
Grupa wiekowa:
4 latki 5 latki
Opracowanie konspektu: Agnieszka Chudzik
PRZYGOTOWANIE DO UROCZYSTOŚCI:
- wykonanie zaproszeń dla rodziców, dekoracja sali, płyty cd.
PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:
1. Przywitanie przybyłych gości przez Panią dyrektor
2. Przywitanie gości przez nauczycielkę oraz dzieci :
nauczycielka:
Witamy serdecznie wszystkich
gości ( p. Agnieszka)
Już za chwilę na tej scenie odbędzie się ważne wydarzenie,
Pasowanie
na przedszkolaka
Jeśli jakąś piosenkę więc rozpoznacie
radzi będziemy gdy ją z nami zaśpiewacie
A teraz czas na to byśmy sprawdzili (p. Joanna)
czegoś my się nauczyli
Chcemy wam zaśpiewać i zatańczyć ładnie
Proszę się nie gniewać, jeśli źle wypadnie.
Najpierw śpiew potem kilka ćwiczeń
Posłuchajcie, oglądajcie oklaskami nagradzajcie.
3. Zaśpiewanie piosenki przez grupy
Króliczki: Jestem
sobie przedszkolaczek
JESTEM PRZEDSZOKACZKIEM
Tygryski: Przedszkole drugi dom
Gdy dzień wstaje i wita świat,
4. A teraz czas na zabawę ( wszyscy przedszkolacy)
Misiu misiu pokaż łapki
Misiu misiu załóż klapki
Misiu misiu obróć się
Misiu misiu złap mnie
5. Teraz czas na ćwiczenia więc zobaczcie moli mili (p. Joanna)
Jak dbamy o formę w każdej chwili
a) Piosenka ruchowa: „Głowa ramiona”; ( dzieci naśladują ćwiczenia
wykonywane przez nauczyciela)
b) Piosenka ruchowa „ Tygryski- hopaj siupaj” ( wszystkie dzieci
skaczą)
c) Piosenka ruchowe „Wesołe pajacyki”; ( dzieci robią pajacyki)
d) Tunel – dzieci przechodzą przez tunel
7. WIERSZ – „Pasowanie” przedstawia nauczyciel
Pięknie wykonaliście każde zadanie (p. Agnieszka)
Więc czas teraz na wasze pasowanie
Każdy przedszkolak niech więc ładnie stanie,
Bo otrzyma zaraz pasowanie.
Panią Dyrektor tu zapraszamy (p. Joanna)
Dla Pani specjalne zadanie mamy.
Chcemy poprosić o pasowanie
I prawdziwym przedszkolakiem,
niech każdy zostanie.
Pani dyrektor:
Super poszły wam piosenki i zadania
Więc zapraszam do ślubowania.
Wyciągnijcie dwa paluszki,
Równiuteńko złączcie nóżki,
Wszystkiego uważnie słuchajcie
I wyraźnie powtarzajcie.
Dzieci powtarzają za panią dyrektor regułę pasowania
Dziś jest nasze pasowanie
Są tu nasze drogie panie
Już od dziś przyrzekamy
Że przedszkole pokochamy
Co dzień ładnie bawić się będziemy
I jedzonko pięknie zjemy
A uśmiechem przywitamy
Przychodzące po nas mamy
...................................................................................................................
KONSPEKT NR 2
Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.
Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.
Do zabawy weź jeżyka,
Jeż wesołą minkę ma.
Tuptuś dziś się bawi z nami,
...................................................................................................................
KONSPEKT NR 2
PASOWANIE DZIECI 3 - 4 LETNICH NA PRZEDSZKOLAKÓW POŁĄCZONE Z DNIEM KUBUSIA
PUCHATKA
Uroczystość z
udziałem rodziców
Data: .........................
Prowadząca:
Agnieszka Chudzik
Miejsce:
.....................................
Cele:
a) ogólne:
- przyjęcie do grona przedszkolaków
nowo przybyłych dzieci,
- tworzenie w przedszkolu
atmosfery radości, przyjaźni i zaufania,
- prezentacja swoich umiejętności
oraz wiadomości zdobytych w przedszkolu
- kształtowanie umiejętności
współdziałania w grupie przez dzieci
b) szczegółowe:
- dziecko bawi się zgodnie z
rówieśnikami i rodzicami,
- dziecko śpiewa piosenki,
recytuje wiersze, inscenizuje ruchem piosenki,
- dziecko pokonuje lęk przed
występami publicznymi.
- dziecko integruje się z innymi dziećmi
Pomoce:
Dekoracja sali, opaski dla
dzieci, duża atrapa kredki, upominki dla dzieci, Maskotka Kubusia Puchatka,
płyty cd. z piosenkami
PRZYGOTOWANIE DO UROCZYSTOŚCI:
- wykonanie zaproszeń dla
rodziców,
- dekoracja sali,
- płyty cd.
PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:
- Przywitanie
przybyłych gości przez Panią dyrektor
- Wspólnie
zaśpiewanie przez wszystkie dzieci "Hymnu Przedszkola"
PODAJMY
SOBIE RĘCE
Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
A my tacy mali, mali jak kropelki.
Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,
W ogródku przed domem, na łące zielonej.
Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze.
Pod gwiazda daleką, nad rzeczka i rzeką.
A my tacy mali, mali jak kropelki.
Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,
W ogródku przed domem, na łące zielonej.
Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze.
Pod gwiazda daleką, nad rzeczka i rzeką.
Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.
Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.
Ref: Podajmy sobie ręce...
Choć nas czasem dzielą niepotrzebne góry.
Nieskończone drogi, zachmurzone chmury.
Choć nas czasem dzielą niepotrzebne góry.
Nieskończone drogi, zachmurzone chmury.
- Przywitanie
gości przez nauczycielkę oraz dzieci :
nauczycielka: Witamy
serdecznie wszystkich gości
za chwilę na tej scenie odbędzie się
ważne wydarzenie, pasowanie na
przedszkolaka
Jeśli jakąś piosenkę rozpoznacie
radzi będziemy gdy ją z nami
zaśpiewacie
Dzisiaj na to ważne wydarzenie
przyszli do nas goście
są rodzice, panie, przedszkolacy
Jest i Kubuś Puchatek miś
Co ma urodziny dziś
wszystkie dzieci mówią wierszyk: Hip hip hura!! -
Hip
hip hura!!!
Kubuś
Puchatek urodziny ma!
Słodkie,
roześmiane miny,
Śpieszmy
z zabawami na te urodziny!
3. Zabawa ruchowo- naśladowcza
"Misiu misiu pokaż
łapki"
Misiu misiu pokaż łapki Misiu misiu załóż klapki
Misiu misiu obróć się Misiu misiu
złap mnie
4. Zabawa ruchowo - naśladowcza ze śpiewem
wstęp mówi nauczycielka
Z
Kubusiem Puchatkiem bawimy się także w sali
więc
zaśpiewajmy moi przyjaciele mali
Prezentacja piosenki "Jestem
przedszkolaczek" - śpiewają maluszki, inne dzieci naśladują ruchy piosenki
JESTEM
PRZEDSZOKACZKIEM piosenka dostępna na płycie "Odkrywam siebie"- 3-
latki, wyd. Mac
Ty masz lalkę, ja mam misia,
nimi się bawimy dzisiaj
Ref.: Hop,
hop, hop, tralala,
każdy swą zabawkę ma. (2 razy
refren)
II. Razem
z panią w naszej sali
tańczą przedszkolacy mali.
Ref.: Hop, hop, hop…
III. Kolorowe
kredki mamy, naśladują rysowanie,
więc rysować zaczynamy.
Ref.: Hop,
5. Nauczycielka wprowadza dzieci do kolejnej
zabawy wierszem
Kubuś
Puchatek jest z nami zawsze w sali
ma
swój kącik w oddali
tam
razem z innymi zabawkami sobie siedzi
i
cicho słucha wiersza dzieci
Recytacja wiersza "Porządki" I. Salach przez maluszki
O
zabawki zawsze dbamy,
po
zabawie je sprzątamy.
Już
samochód na wirażu,
pędzi
prędko do garażu.
Lalki
suną raźno w rzędzie:
bałaganu
dziś nie będzie
Każdy
przedszkolaczek wie,
po
zabawie sprząta się.
6. Nauczycielka zaprasza dzieci do ćw. ruchowych
z Kubusiem Puchatkiem
A teraz pobawmy się z Kubusiem.
7. Prezentacja grup
Nauczycielka prezentuje krótki
tekst
A
na koniec, przedstawmy sie moli mali
którzy
towarzystwa Kubusiowi dotrzymali
a następnie zaprasza każdą z grup do przedstawienia się oraz zaprezentowania
swojej piosenki,
Maluszki- Wesołe koniki -
"Noga goni nogę"
Średniaki - Odważne żabki - "Żabki"
Starszaki - "Wesołe
Motyki"
8.
Uroczyste pasowanie przedszkolaków
Super
poszły Wami piosenki i zadania
więc
zapraszam do ślubowania.
Wyciągnijcie
dwa paluszki,
równiuteńko
złączcie nóżki,
wszystkiego
uważnie słuchajcie
i
wyraźnie powtarzajcie.
"Przyrzekamy"
Ślubowanie
Pani Dyrektor:
Czy przyrzekacie chętnie chodzić do
przedszkola i często się uśmiechać
Dzieci : PRZYRZEKAMY
Czy przyrzekacie śpiewać piosenki i
uczyć się wierszy
Dzieci : PRZYRZEKAMY
Czy przyrzekacie zgodnie bawić się z
innymi dziećmi i dbać o porządek w Sali
Dzieci : PRZYRZEKAMY
Czy przyrzekacie używać
„czarodziejskich słów” : proszę, dziękuję, przepraszam,
czyli być dobrym przedszkolakiem
Dzieci : PRZYRZEKAMY
8. Podsumowanie oraz rozdaniem
pamiątkowych dyplomów oraz upominków
.......................................................................................................................................................
KONSPEKT NR 3
KONSPEKT NR 3
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
Uroczystość
z udziałem rodziców
Data: ....................................
Prowadząca: mgr.
Agnieszka Chudzik
Miejsce: ................................
Treście programowe: wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie radości i uroczystości
Cele:
a) ogólne:
- przyjęcie do grona
przedszkolaków nowo przybyłych dzieci,
- tworzenie w przedszkolu
atmosfery radości, przyjaźni i zaufania,
- prezentacja swoich umiejętności
oraz wiadomości zdobytych w przedszkolu
- kształtowanie umiejętności
współdziałania w grupie przez dzieci
b) szczegółowe:
- dziecko bawi się zgodnie z
rówieśnikami i rodzicami,
- dziecko śpiewa piosenki,
recytuje wiersze, inscenizuje ruchem piosenki,
- dziecko pokonuje lęk przed
występami publicznymi.
- dziecko integruje się z innymi dziećmi
Formy pracy: grupowa
Metody pracy: (wg. Cz.
Kupisiewicz)
a) oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka
b) oparte na obserwacji
i pomiarze: pokaz
c) oparte na działalności
praktycznej: metoda zajęć praktycznych (ekspresyjna)
d) Metody
praktyczne wg. Okoń: ćwiczebna, realizacji zadań
Pomoce:
Dekoracja sali, opaski dla
dzieci, duża atrapa kredki, upominki dla dzieci, płyty cd. z piosenkami
PRZYGOTOWANIE DO UROCZYSTOŚCI:
- wykonanie zaproszeń dla
rodziców,
- dekoracja sali,
- płyty cd.
PRZEBIEG
UROCZYSTOŚCI
1.
Wstęp
- wysłuchanie hymnu przedszkola „
Podajmy sobie ręce”
2.
Powitanie
przez nauczyciela
My
jesteśmy przedszkolaki maluszki kochane.
Zapraszamy
wszystkich na nasze pasowanie
Lecz
sobie nie myślcie, że to będą cuda.
my
sami nie wiemy czy nam się to uda.
Chcemy
wam zaśpiewać i zatańczyć ładnie
proszę
się nie gniewać, jeśli źle
wypadnie.
A
więc pora na występy, Mili państwo posłuchajcie,
oklaskami
nagradzajcie.
A
że dzisiaj również Urodziny Puchatka
Zapraszamy
także jego przyjaciela Prosiaczka
Świętujmy
więc wszyscy razem
Niech
nasze śpiewy i zabwy będą tego wyrazem
3. Piosenka
Moi
goście mili (mówi nauczyciel)
Rok
szkolny od zabaw z Misiem Pysiem myśmy rozpoczeli
Niech
więc i dzisiejszy dzień nam Misio Pysio umili
Zadanie
dla dzieci: zaśpiewanie piosenki „ Z Misiem Pysiem rozpoczynam dzień”
4.
Przedstawienie grupowej
piosenki
Jesteśmy grupą
„Leśnych Jeżyków” – przedstawia nauczyciel
swoją
grupową piosenkę mamy,
więc
teraz ją wam wspólnie zaśpiewamy
Zadanie
dla dzieci: zaśpiewanie grupowej piosenki „ Jeżyk Tuptuś”
Jeżyk Tuptuś mieszka z nami, głośno
tupie bucikami.
Tup, tup, tup! La, la, la.
Piękne buty jeżyk ma.
Do zabawy weź jeżyka,
gdy wesoło gra muzyka.
Tup, tup, tup! La,
la, la
Jeż wesołą minkę ma.
Tuptuś dziś się bawi z nami,
więc zatupmy
bucikami.
Tup, tup, tup! La,
la, la.
Jeżyk zabaw wiele zna
5.
W
przedszkolu uczymy się także różnych zabaw:
Zadanie dla dzieci: zabawa kołowo – ruchowa na dywanie
„Kolorową piłkę mam”
6.
Poznaliśmy
także kodeks zachowania się mn. wiemy, że trzeba dbać o zabawaki
Zadanie dla dzieci: przedstawienie
wiersza „O zabawki zawsze dbamy”
O
zabawki zawsze dbamy
po zabawie je sprzątamy. .
Już samochód na wirażu,
pędzi prędko do garażu.
Lalki suną raźno w rzędzie:
bałaganu dziś nie będzie!
Każdy przedszkolaczek wie,
po zabawie sprząta się
7.
W
przedszkolu dbając o nasze zdrowie wykonujemy różne ćwiczenia:
Zadanie dla dzieci: wykonanie
ćwiczeń ruchowych
·
Potrafimy skakać – ćwiczenia ruchowe do
muzyki „ Hupaj siupaj” Kubusia Puchatka lub "Skaczą piłki”
·
Rozpoznajemy też części ciała - „Tu
paluszek tu paluszek „– zabawa muzyczno-
ruchowa
8.
W
przedszkolu słuchamy także bajek i opowiadań, dlatego nasi przedszkolacy teraz
mają przez sobą zadanie słuchowe:
Zadanie
dla dzieci: posłuchaj piosenki z bajki i odgadnij jaki jest jej tytuł
Tytuły
bajek do odgadnięcia:
o
Kubuś Puchatek
o
Tomek i Przyjaciele
o
Stacyjkowo
o
Strażak Sam
o
Scooby- Doo
o
Dora
o
Kraina Lodu
9.
|
WIERSZ – „Pasowanie”
przedstawia nauczyciel
Już
za chwilę na tej sali,
będzie
wielkie wydarzenie.
Każdy
maluch dziś tu stanie,
i
otrzyma pasowanie.
Panią
Dyrektor tu zapraszamy,
Dla
Pani specjalne zadanie mamy.
Chcemy
poprosić o pasowanie
I
prawdziwym przedszkolakiem,
niech
każdy zostanie.
1 0. ŚLUBOWANIE I PASOWANIE
(Dyrektor przedszkola pasuje
wszystkie dzieci na przedszkolaków, dotykając ich ramienia lizakiem i mówiąc
słowa „Pasuję Cię na przedszkolaka”.)
Dyrektor
CO DZIEŃ RANO BUZIE MIEĆ ZAWSZE
ROZEŚMIANĄ
NIE PŁAKAĆ, NIE SZLOCHAĆ I PANIE
MOCNO KOCHAĆ
ZABAWKI SZANOWAĆ I DOOKOŁA WSZYSTKO
PORZĄDKOWAĆ
GRZECZNIE BAWIĆ SIĘ I FIKAĆ
ZJADAĆ ŚNIADANIE
ZOSTAĆ ZUCHAMI I PRWDZIWYMI
PRZEDSZKOLAKAMI?
Dzieci: przyrzekamy
11. Rozdanie
dyplomów wspolny począstunek
12. Zabawy
inne np. z rodzicami
Przerwa
Część II Zaproszenie dzieci do
dekrowania tortu o kształcie książki dla Kubusia Puchatka a następnie
przywitanie się z gościem: Kubusiem Puchatkiem
Część III Zabawy muzyczno – ruchowe z
rodzicami i Kubusiem Puchtkiem
·
Do
przedszkola idzie maluch
·
Idzie jeż
·
Kolorowe światła
·
Baloniku nasz malutki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz