§ 8
ust.2 pkt 4a
Opracowanie
i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych
lub
innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub
postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Z Kubusiem Puchatkiem poznaję przyrodę –
program własny.
Podczas realizacji stażu stworzyłam własny program pt. „Z Kubusiem
Puchatkiem poznaję przyrodę”. Program stał się odpowiedzią na narastające
zainteresowanie dzieci zagadnieniami przyrodniczymi. Jednym z głównych celów
było podniesienie jakości edukacji w placówce oraz poszerzenie wiadomości dzieci z zakresu przyrody, w tym ekologii. Ponadto
ważnym aspektem programu było wzbogacenie kącików sal w materiały, pomoce dydaktyczne
a szczególnie badawcze, możliwość
bezpośredniego poznania przez dzieci przyrody za pomocą spacerów, wycieczek,
zajęć z osobami związanymi z przyrodą, obserwacji, zintegrowanie środowiska rodzinnego i
przedszkolnego czy też tworzenie postaw
prospołecznych oraz proekologicznych.
Dzięki programowi stworzyłam dzieciom warunki pozwalające na
bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulującej
rozwój wrażliwości. Działania prowadzone
były zarówno na terenie placówki jak i poza nią. W program zostali włączeni
również rodzice.
W ramach programu dzieci spotykały się z przedstawicielami różnych
placówek odpowiedzialnych za środowisko, hodowlę zwierząt. Dzięki temu dzieci w
atrakcyjny sposób przyswajały sobie wiedzę o świecie przyrodniczym.
Sama prowadziłam zajęcia tzw. Puchatkowe wieczory edukacyjno –
bajkowe” tzw. przedszkolne kino, w
ramach których tworzyłam pokazy multimedialne na dany temat, spotkania z gośćmi,
zabawy integracyjne z rodzicami oraz pokazy filmowe.
W ramach programu odbyło się szereg zajęć edukacyjnych dla dzieci ( w tym
imprezy, eksperymenty zabawy badawcze, spotkania z ciekawymi ludźmi itp.)
·
Urodziny Kubusia Puchatka połączone z pokazem mody
leśnej 04.10.2017 r.
·
Dzień drzewa
09.10.2017, 10.10.2018 r.
·
Dzień Kartofla 11.10.2017 r.
·
Dzień Górnika ( oglądanie prezentacji pracy
różnych kopalni w tym węgla kamiennego oraz innych kamieni ) 05.12.2017 r.
·
Pomoc zwierzętom ze schroniska - wg. potrzeb
·
I Dzień wiosny 21.03.2018, 2019 r.
·
Dzień Ziemi 21.03.2018 r.
·
Dzień wody 22.03.2018, 2019 r.
·
Dzień Grzyba 24.09.2018 r.
·
Dzień Marchewki 02.10.2018 r.
·
Dzień Jeża
oraz spotkanie z hodowcą jeży 10.11.2018 r.
·
Wycieczka do piekarni - Jak powstaje chleb 27.11.2018 r.
·
Dzień Ryby 20.12.2019 r.
·
Spotkanie z papugami egzotycznymi 26.02.2019 r.
·
Spotkanie z owadami - Edu fauna 21. 11.2018 r.
·
Puchatkowe wieczory edukacyjno – bajkowe
a) Jelenie
i sarny 28.02.2018 r.
b) Pszczoły
i nie tylko 26.04.2018 r.
c) Mrówki 15.11.2018 r.
d) Ptaki
egzotyczne 13.03.2019 r.
Ponadto
dzieci rozwijały swoje talenty tworząc prace plastyczne na konkursy
ogólnopolskie
W
których zajęły wysokie miejsca
Efekty dla nauczyciela:
·
Zdobycie nowej wiedzy, doświadczenia oraz
umiejętności
·
Poszerzenie kontaktów oraz znajomości ze
specjalistami
·
Satysfakcja prowadzonych zajęć
·
Lepsze poznanie możliwości i zainteresowań
dzieci
·
Możliwość ukierunkowania dalszych swoich działań
biorąc pod uwagę potrzeby dzieci
Efekty dla placówki:
·
Promocja placówki w środowisku lokalnym oraz
wśród rodziców poprzez ukazanie się artykułu na temat programu w gazecie
lokalnej
·
Wzbogacenie bazy dydaktycznej oraz pomocy
dydaktycznych w placówce
·
Rozwój współpracy rodzic – placówka
·
Organizacja wycieczek
·
Uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej
·
Szeroka baza imprez przedszkolnych
·
Wzrost wiedzy, umiejętności oraz doświadczeń u
dzieci
·
Wspieranie w rozwoju dzieci zdolnych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz