Konspekt zajęć otwartych dla rodziców
pt. „ Parasolki
Data: .............................
Prowadząca: mgr. Agnieszka
Chudzik
Miejsce: ....................
Grupa wiekowa: 3 latki
Treście programowe:
1.1
obdarza
uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują
grzecznie
zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
11.1 rozpoznaje i nazywa zjawiska
atmosferyczne charakterystyczne dla
poszczególnych
pór roku; podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo
wynikające z pogody (np. nie stoi pod drzewem w czasie burzy, nie zdejmuje
czapki w mroźną pogodę);
14.5 słucha np. opowiadań, baśni i
rozmawia o nich; interesuje się książkami
14.6 układa krótkie zdania, dzieli
zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby; wyodrębnia głoski w słowach o
prostej budowie fonetycznej;
Cele:
a)
ogólne:
-
kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
-
rozwijanie spostrzegawczności
-
rozwijanie umiejętności ćw. oddechowych
-
rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
b)
szczegółowe:
-
wypowiada się w poprawny sposób na temat wysłuchanego utworu
-
przenosi za pomocą słomki elementy na kartkę papieru, tworzy z nich obrazek
-
wie, co chroni przed deszczem
Formy pracy: grupowa,
indywidualna
Metody pracy: (wg. Cz.
Kupisiewicz)
a) oparte na słowie:
opowiadanie, pogadanka
b) oparte na obserwacji
i pomiarze: pokaz
c) oparte na działalności
praktycznej: metoda zajęć praktycznych ( ćwiczebna)
Pomoce:
Wiersz
D. Gellner „Deszczowy Dziadek”, obrazki ubrań chroniących przed deszczem,
obrazki z deszczowym dziadkiem, elementy kropli deszczu i parasolki, klej,
rułeczki
Przebieg :
1.
Przywitanie
dzieci przy pomocy krótkiej piosenki – ustawienia dzieci w kole.
Robimy
kółeczko
Okrągłe
słoneczko
tupiemy,
klaszczemy,
pstrykamy
ale nie siadamy
2. Zabawa
na powitanie ruchowo – naśladowcza
Pada deszczyk, pada deszczyk
Wieje chłodny wiatr 2x
Błyskawica grzmot 2x
A nad nami tęcza
Nauczyciel zadaje pytanie dla
dzieci jako wprowadzenie do tematu : „O czym była piosenka”
3. Nauczyciel
zaprasza dzieci do tego aby usiadły na dywanie i wysłuchały wierszyka
D.Gellner „Deszczowy Dziadek”
jednocześnie razem z panią interpretowały treść wiersza ruchem
Ten
Deszczowy Dziadek ciągle kogoś szuka dzieci przykładają rękę do czoła
–
to Deszczowej Wnuczki, to Mokrego Wnuka
i pokazują wypatrywanie kogoś w oddali
Łazi
po ulicach z zachmurzoną miną, pokazują zachmurzoną miną
a
Deszczowe Wnuki stale gdzieś mu giną!
pokazują
ręce do przodu
Włożył
okulary, zajrzał do kałuży.
naśladują wkładanie
okularów
Patrzcie!
Od szukania nos mu się wydłużył! pokazują
wydłużający się nos
Rynny
przeszukuje, puka w parasole: pokazują
pukanie
–
Ja Deszczowym Wnukom zniknąć nie pozwolę!
grożą palcem
– Dziadku! – piszczą Wnuki – Wcale nie znikamy!
Zajrzyj
do kalosza, to się przywitamy! klaszczą w
dłonie
4. Nauczyciel
zadaje pytania dotyczące tekstu
– Kogo szukał Deszczowy Dziadek?
– Gdzie szukał swoich wnuków?
– Gdzie schowały się wnuki Deszczowego
Dziadka?
– Jak się ubieramy i co zabieramy
ze sobą na spacer, gdy pada deszcz, a na ulicach są kałuże? (zakładamy kurtki
przeciwdeszczowe, wkładamy kalosze, zabieramy parasole)
5. Nauczyciel
pokazuje obrazek Deszczowego Dziadka ( Deszczowemu Dziadkowi brakuje kaloszy
oraz parasolki. Obrazek nie zawiera również kropli deszczu).
oraz zadaje dzieciom pytania:
„Czego brakuje Deszczowemu
Dziadkowi”?
„Przed czym nas chroni parasolka, czego
nam jeszcze brakuje na obrazku”?
Dzieci odp. na zadane pytania, po
czym nauczyciel zaprasza dzieci do stolika i wyjaśnia zadanie.
Zadanie: uzupełnij
obrazek poprzez naniesienie za pomocą słomki brakujących elementów ( kalosze,
parasolka, krople deszczu) w odpowiedni
miejsca wskazane na kartce, po czym elementy te przyklej klejem.
6. Dzieci
wykonują zadanie a następnie zostaje stworzona wystawka prac dzieci
..........................................................................................................................................................
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz