Dyplomowanie sprawozdanie cd § 8 ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły...


§ 8 ust.2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły,  w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Pracując jako nauczyciel staram się na każdym kroku poszerzać zakres działań przedszkola, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych  , opiekuńczych ale i profilaktycznych
1. Realizacja ogólnopolskich projektów edukacyjnych
Każdego roku brałam aktywny udział w akcjach, programach oraz projektach ogólnopolskich dla przedszkoli. Była to dla mnie okazja do wzbogacenia warsztatu pracy, poszerzenia działań przedszkola a także poszerzenie wiadomości oraz urozmaicenia zajęć dla dzieci. W niektórych z nich tj. „Akademia Aquafresh”, „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, „Kreatywny Przedszkolak”, „Dwujęzyczna wiosna”, „Play Doh” „ Piękna nasza Polska Całą” byłam koordynatorem. Ich pozytywne efekty wpłynęły na edukację dzieci i ich wychowanie.
Podczas realizacji stażu realizowałam następujące projekty:
Play – Doh ( 2018, 2019 r.) to projekt oparty na zabawach z masą play – doh, dzięki któremu dzieci rozwijały motorykę małą. Projekt ten wzbogacił moje zajęcia dydaktyczne poprzez atrakcyjność pomocy dydaktycznych  a także zachęcił słabsze dzieci do pracy. Realizacja tego projektu pomogła mi szczególnie w poprawie funkcjonowania dzieci słabszych w zakresie motoryki małej.
W ramach tego projektu zrealizowałam następujące zajęcia:
·       Jesień – jeż   11.10.2018 r.
·       Pieczemy chlebek  19.10.2018 r.
·       Rekwizyty z masy Play – Doh 23.01.2019 r.
·       Nasze emocje  21.02.2019 r.
·       Kolory wiosny 27.03.2019 r.
·       Na łące 08.05.2019 r.
Efekty dla nauczyciela :
·       Satysfakcja z prowadzonych zajęć i wykorzystanych pomysłów
·       Poszerzenie mojej bazy dydaktycznej
·       Rozwój własny w tym kreatywności
Efekty dla placówki:
·       Rozwój  motoryki małej dzieci
·       Rozwój zainteresowań pomysłowości oraz kreatywności dzieci
·       Wzrost motywacji do przestrzegania zasad ogólnie przyjętych oraz do pracy
·       Uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej  przedszkola
·       Wzmocnienie pozycji przedszkola w środowisku rodziców

Kubusiowi Przyjaciele Natury – to ogólnopolska akcja firmy Tymbark i marki  KUBUŚ. Program miał na celu edukowanie dzieci w zakresie przyrody i ekologii. Dzięki tej akcji otrzymałam ciekawe materiały edukacyjne o tematyce przyrody i ekologii.
Dzięki realizacji zajęć zw. z tym projektem, dzieci uczyły się szacunku do otaczającego świata w sposób aktywny i twórczy. W ramach tego projektu zorganizowałam dzieciom następujące zajęcia, które wsparły moje planowane działania dydaktyczno- wychowawcze.
·       Urodziny Marchewki– zajęcia edukacyjne z przetworami z marchewki oraz sokami 24.10.2018 r.
·       Dzień Kanapek– tworzenie z dziećmi zdrowych kanapek 12.09.2018 r.   05.03.2020
·       Sałatka owocowa  3.10.2017 – robienie sałatki z dziećmi 15.10.2018
  • I Dzień wiosny – obchody Święta Wiosny – spacer z  emblematami wiosny  21.03. 2017 r. 2018 r, 2019 r.
  • Święto Drzewa– realizacja tematyki zw. z ochroną drzew 13. 10.1017 r., 10.10.2018 r.
  • Jak zrobić coś z niczego czyli recyklingowy zawrót głowy. 04. 2018r .

Efekty dla nauczyciela:
·       Własny rozwój
·       Wzbogacenie warsztatu pracy
·       Kształtowanie postaw prospołecznych
·       Integracja grupy
·       Doskonalenie umiejętności dobrej współpracy z innymi

Efekty dla placówki:
·       Wdrożenie do pożytecznego spędzania czasu przez dzieci
·       Wykształcenie nawyku dbania o środowisko oraz otoczenie wśród dzieci
·       Promocja działań placówki w środowisku – pochód na I dzień Wiosny 
·       Wykształcenie u dzieci nawyki zdrowego żywienia oraz samodzielności poprzez stworzenie kanapek
·       Wzbogacenie oferty imprez przedszkolnych
·       Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych u dzieci

Mamo, tato wolę wodę – to projekt, którego celem było podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci. Realizując niniejszy projekt przeprowadziłam zajęcia pt. Co zawdzięczamy wodzie. Dzięki temu zajęciu dzieci zdobyły wiedzę a poprzez stworzenie kącika Zdrojka, w którym umieszczona została woda do picia oraz kubki, dzieci przekonały się do picia wody oraz zdrowego odżywiania się.  W ramach tego stworzyłam:
·       olimpiadę na temat wody i jej znaczenia 9.11.2019 r.
zajęcia:
·       Dzień Wody ze Zdrojkiem 22.03.2018 r.
·       Dział: Wolę wodę bo daje życie - Hodowla roślin – od ziarenka do kwiatku 07.04.2018 r.
·       Dział: Wolę wodę bo daje życie - Komu jest potrzebna woda 23.04.2018 r.
·       Dział: Wolę wodę, bo jest bezcenna – Dzieci dbają o środowisko – oszczędzajmy wodę 25.04.2018 r.
·       Do czego jest nam potrzebna woda 07.12.2017 r. 25.10.2018 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Uwrażliwienie dzieci na potrzeby i szanowanie wody
·       Wzbogacenie warsztatu pracy
·       Wdrożenie nowych pomysłów
·       Możliwość zaprezentowania swoich pomysłów w Internecie
·       Satysfakcja z prowadzenia działań proekologicznych

Efekty dla placówki
·       Dzieci chętniej sięgają po wodę do picia oraz są bardziej świadome w jaki sposób wykorzystuje się wodę
·       Dzieci zwracają uwagę na zużycie wody podczas mycia – szanowanie jej.
·       Wzmocnienie realizacji celów programowych placówki
·       Zapewnienie właściwej opieki wychowawczej

Akademia Aquafresh oraz Dzieciństwo bez próchnicy 2018/2019 r. oraz 2019/2020 r. to ogólnopolskie programy profilaktyki higieny jamy ustnej. Do realizacji tych projektów otrzymałam ciekawe materiały do pracy z dziećmi. Część materiałów – postacie bajkowe, stworzyłam również sama. Program ten pomógł mi w ciekawy sposób przedstawić problematykę zw. z higieną jamy ustnej a także wykształcić u najmłodszych dzieci nawyk mycia ząbków. W trakcie jego realizacji dzieci zdobywały następujące sprawności - odznaki: przyjaciele Pastusiów, zębowi znawcy, opiekunowie szczoteczek, mistrz szczotkowania, piramida zdrowia. Tematyka obejmowała następujące tematy:
l.p
Tematyka
Data realizacji
Wykonane czynności
1.      
W Pastusiowej krainie /Pastusiowi przyjaciele
22.11.2017
13.11.2017
17.09.2019 r.
Zapoznałam dzieci z  postaciami z Pastusiowej Krainy  a także czytałam  opowiadania o przygodach bohaterów.
2.      
Dbamy o ząbki ze Szczotkusiem/Pomocnicy Szczotkusia

27.11.2017r
21.10.2019 r.
Zapoznałam dzieci z  zasadami prawidłowego mycia zębów. Przekazałam  informacje na temat wymiany szczoteczek co 3 miesiące oraz inne ważne informacje zw. z higieną
3.      
Przeganiamy Robaczka Próchniaczka/ Mistrzowie szczotkowania
17.01.2018 r.
23.10.2019 r.
Prowadziłam pogadankę na temat co lubią a czego nie lubią ząbki. Przekazałam informacje na temat zdrowego odżywiania się

4.      
Z wizytą u dr. Ząbka /Asystenci dr. Ząbka

14.02.2018 r. 09.12.2019 r,

Umożliwiłam dzieicom oglądanie filmu edukacyjnego na portalu
Akademia Aquafresh
5.      
Nie tylko zęby nie lubią cukru/ Żywieniowi eksperci
05.03.2018 r.
07.11.2019 r.
Przeprowadziłam z dziećmi zagadki na temat  zdrowego odżywiania się oraz szkodliwości słodyczy na zdrowie zębów
6.      
Dbamy o higienę/ Strażnicy higieny
Złoci medaliści
14.03.2018 r.
14.11.2019 r.
Przeprowadziłam rozmowę kierowaną na temat  przygód Pastusiów. Organizowałam zajęcia plastyczne z Pastusiami.
7.       
Pastusiowa piosenka
19.02.2019 r.
Nauka piosenki

Efekty dla nauczyciela:
·       Wykonywanie określonych zadań projektów wpłynęło na doskonalenie moich umiejętności organizacyjnych, plastycznych, a także umiejętności pracy zespołowej.
·       Rozwój kreatywności i pomysłowości
·       Wzbogacenie doświadczeń
·       Dobra integracja grupy
·       Współpraca z p. stomatolog

Efekty dla placówki:
·       Wzrost oferty edukacyjnej w placówce
·       Budowanie kultury promocji zdrowia
·       Kształtowanie postaw prozdrowotnych u dzieci
·       Przedszkole poszerzyło swoja bazę edukacyjną.
·       Wzmocnienie roli przedszkola jako placówki dbające o zdrowie w opinii rodziców

Dwujęzyczna wiosna – projekt realizowałam w roku szkolnym 2017/18 r. przez cały miesiąc kwiecień. Związany był z promocją działań służących aktywności językowej. W tym celu stworzyłam kącik ptaszka DoDo, który zachęcał dzieci do nauki słówek z jęz. angielskiego.

Efekty dla nauczyciela:
·       Wyróżnienie za realizację i fotorelację z działań projektu
·       Wzrost samooceny
·       Wzbogacenie wiedzy i doświadczeń
·       Satysfakcja w wykonywanych zadań
·       Poszerzenie warsztatu pracy
·       Wymiana informacji z specjalistami

Efekty dla placówki
·       Wzrost wiedzy obcojęzycznej u dzieci
·       Wzmocnienie wizerunku u rodziców, jako placówki promującej zajęcia obcojęzyczne oraz nieustannie rozwijającej się
·       Możliwość korzystania z porad specjalistów dla nauczycieli anglistów  ( poprzez Internet)
·       Polepszenie współpracy z nauczycielami

Międzynarodowy Projekt edukacyjny  „Piękna nasza Polska cała ” 2018/2019 r.
 To projekt, który realizowałam jako odpowiedz  na wyjątkowe święto Polaków –  rocznicę odzyskania niepodległości pod honorowym patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Jacka Lipińskiego – Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego, Centrum Edukacyjnego Bliżej Przedszkola, wydawnictwa edukacyjnego MAC Telewizji łódzkiej, telewizji Aleksandrowski Kurier oraz Zespołu ludowego „Rokiczanka”.
Jego celem było: wykształcenie postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycje Polski a  przede wszystkim wykształcenie tożsamości narodowej dzieci. Podczas realizacji projektu zapoznałam dzieci z symbolami narodowymi, tradycjami obrzędów ludowych z regionów Polski a także współpracowałam z przedszkolami z całej Polski wymieniając się fotorelacjami. W ramach projektu zrealizowałam następujące zadania wraz z innymi nauczycielami
1.     Nauka Hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego.
2.     Apel z okazji 11 listopada 
3.     Nauka piosenki Rodzinny Kraj lub dowolnej piosenki o tematyce patriotycznej
4.     Nauka wiersza o tematyce patriotycznej
5.     Zorganizowanie Kącika „Piękna nasza Polska cała”
6.     Zabawa ludowa – zapoznanie dzieci z wybraną zabawą ludową.
7.     „Według przepisu Babci lub Dziadka” – zajęcia kulinarne pieczenie rogalików w piekarni
8.     „Na skrzydłach historii” – wykonanie prezentacji multimedialnej o swojej miejscowości
9.     „Piękna nasza Polska cała” – wysłanie pocztówki swojej
10.  Konkurs Plastyczny dla dzieci z rodzicami pt. „Moja mała Ojczyzna
11.  „Dzień Mody Patriotycznej” – zorganizowanie w grupie/placówce Dnia Mody Patriotycznej 
12.  „Drzewo Pamięci” – zasadzenie drzewa  
Projekt ten bardzo mocno przyczynił się poprawy jakości pracy naszej placówki a tym samym kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci

Efekty dla nauczyciela:
·       Wzrost bazy dydaktycznej
·       Poszerzenie warsztatu pracy
·       Zdobycie nowych umiejętności
·       Wymiana informacji z nauczycielami
·       Poznanie swoich mocnych i słabych stron
·       Integracja grupy
·       Promocja moich wierszy na arenie międzynarodowej
·       Zdobycie certyfikatu
·       Pozytywne efekty pracy
Efekty dla placówki :
·       Uwrażliwianie dzieci na piękno naszego kraju
·       Promocja placówki o zasięgu międzynarodowym
·       Promocja miasta Rybnik i regionu śląskiego
·       Otrzymanie PODZIĘKOWANIA od prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ANDRZEJA DUDY
·       Uatrakcyjnienie zadań przedszkola
·       Integracja nauczycieli
·       Wzmocnienie współpracy z rodzicami
·       Promocja placówki w czasopismach, gazetach regionalnych oraz w Internecie
·       Zdobycie CERTYFIKATU

Międzynarodowy projekt edukacyjny "Mały Miś w świecie wielkiej literatury" 2019/2020 r.
To międzynarodowy projekt, podczas którego rozwijałam i promowałam czytelnictwo u dzieci oraz zachęcałam dorosłych w tym rodziców naszych dzieci do głośnego czytania dzieciom. W ten sposób wprowadzałam dziecko w świat literatury czy też budziłam  zaciekawienie książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną.
Podczas realizacji  projektu wykonałam szereg działań  wg. następującej tematyki
Mały miś – czytające przedszkolaki, podczas której miś Hektor wędrował po domach przedszkolaków a rodzice czytali dzieciom bajki. W tym punkcie dzieci tworzyły kronikę misia
Czytamy w przedszkolu ( codziennie 2019/20 r.) – to cykl zajęć czytelniczych po obiedzie, podczas których czytałam dzieciom bajki czy też układałam z nimi historyjki obrazkowe. W ramach modułu każdy kangurek z mojej grupy dostał do domu misia, któremu razem z rodzicami czytał bajkę a następnie uzupełniał kronikę, którą przynosił do przedszkola.
Misiowy wolontariat 21.11.2019 r.– to zajęcia które zorganizowałam w ramach akcji dnia życzliwości. Z tej okazji rozmawiałam z dziećmi o tym, jaki powinien być kolega, czytałam dzieciom wiersz o życzliwości a także rozmawiałam o tym, jak możemy pomagać sobie nawzajem. Najważniejszym jednak punktem tego tematu było przyniesienie podarków dla placówki " Puls - Med  - dla osób starszych z hospicjum. W ten sposób kształtowałam u dzieci wrażliwość na potrzebujących.
Play with LittleTeddy Bear 25.11.2019 r.– Z okazji Dnia Misia zostały przeprowadzone  zajęcia otwarte dla rodziców "Let`splay with Teddy" zorganizowane w ramach projektu. Dzieci razem z misiami utrwaliły sobie nazwy części ciała w jęz. angielskim a także poznały Bena - misia, który pokazał dzieciom czym najbardziej lubi się bawić ( nowe słownictwo: plane, ball, doll...). Odbyła się również zabawa z rodzicami a także kolorowanie ulubionej zabawki. Na koniec dzieci z okazji urodzin przedszkolaka otrzymały  Misia  - Lubisia
Dzień Pluszowego Misia   26.11.2019 r. – zorganizowałam zajęcia z misiem w gr. maluszki
Mały Miś i prawa dziecka  08.10.2019 r. – podczas zajęć szerzyłam u dzieci świadomość ich praw ale i ich obowiązków. Przedszkolaki poznały także dzieci z różnych stron świata oraz ich mieszkania. W ramach zajęć odbyły się także zabawy z misiem i chustą animacyjną.
Zmisiowany dzień matematyki 21.02.2020 r. – rozwijałam u dzieci umiejętność kodowania na dywanie. Najpierw stworzyłam matę do kodowania potem omówiłam zasady gry po czym dzieci uczyły się umiejętności kodowania.
Bezpieczni z małym misiem 09 – 13.09.2019 r. rozwijałam u dzieci umiejętność dbania o swoje bezpieczeństwo poprzez zabawy, zagadki oraz naukę nr. alarmowych.

Efekty dla nauczyciela
·       Poszerzenie umiejętności, doświadczenia i wiedzy
·       Satysfakcja i rozwój własny
·       Dobrze skupiona grupa
·       Zdobycie  7 certyfikatów imiennych

Efekty dla placówki
·       Promocja placówki
·       Poszerzenie oferty edukacyjnej placówki
·       Współpraca z nauczycielami
·       Wzrost świadomości czytelniczej u dzieci i rodziców
·       Zdobycie certyfikatu dla placówki

Ogólnopolski projekt "Kreatywny Przedszkolak" 2019/2020 r.
To ogólnopolski projekt edukacyjny, którego głównym celem było kreatywne i twórcze działanie nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Realizując ten projekt wykorzystywałam podczas zajęć różnorodne materiały – w tym naturalne oraz recyklingowe. W ten sposób uczyłam dzieci nadawania rzeczom drugiego życia oraz dbania o ekologię. W ramach projektu zrealizowałam następującą tematykę
·               Jesienne mandale ( wrzesień 2019 r.)
·               Jesienny atlas liści ( październik 2019 r.)
·                Orzeł Biały ( listopad 2019 r.)
·               Ozdoba choinkowa wykonana z tkanin ( grudzień 2019 r.)
·               Prezent dla babci i dziadka efektem warsztatów kulinarnych (styczeń 2020 r.)
·               Śnieżna Kraina – makieta 3d      ( luty 2020 r.)
·               Kreatywna pisanka ( marzec 2020 r.)
·               Tworzymy przedszkolny ogródek ( kwiecień 2020 r.)
·               Majowa łąka – makieta ( maj 2020 r.)
Część z tych tematów realizowałam przy ścisłej współpracy z rodzicami

Efekty dla nauczyciela
·       Wzrost kreatywności i pomysłowości
·       Satysfakcja z dbania o ziemię
·       Udoskonalenie umiejętności takich jak: planowanie i organizacja pracy
·       Pozytywne efekty w pracy dydaktycznej
·       Rozwinięcie kompetencji i warsztatu z zakresu arteterapiii

Efekty dla placówki
·       Doskonalenie u dzieci umiejętności logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości, koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy
·       Ścisła i dobra jakościowo współpraca z rodzicami
·       Poszerzenie oferty edukacyjnej placówki
·       Możliwość edukacji poprzez zabawę kreatywną
·       Wspomaganie psychicznego, społecznego i emocjonalnego rozwoju uczniów
·       Zdobycie certyfikatu dla placówki

Międzynarodowy projekt „Moje zdrowie, moja siła wielka moc” 2019/2020 r.
„Moje zdrowie moja siła wielka moc” to projekt, który realizowałam przy współpracy z innymi nauczycielami.  Podczas jego realizacji wykonałam następujące działania:
·       „Zdrowie” 01.10.2019 r.   – wprowadzenie pojęcia zdrowie oraz rozmowy na ten temat
·       „Kodeks zdrowego i bezpiecznego przedszkolaka”  (wrzesień 2019 r.) – poznanie zasad bezpiecznych zachowań
·       ,,Piramida żywienia”  12-13.11.2019 r. – poznanie zasad zdrowego odżywiania.
·       ,,Wspieramy polskie rolnictwo” – przygotowanie szaszłyków z polskich owoców 26.09.2019 r.
·       ,, Ja i moi koledzy” 09.09.2019 r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Satysfakcja z przeprowadzonych zajęć i zabaw
·       Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
·       Integracja grupy

Efekty dla placówki:
·       Efektywna współpraca z rodzicami
·       Wspieranie rozwoju dziecka i jego zdrowia
·       Promocja placówki w Internecie
·       Lepsze efekty edukacyjne
·       Zdobycie certyfikatu

Ogólnopolski projekt  „Bliżej Pieska” 2019/2020 r.
Projekt „Bliżej Pieska”,  który realizowałam na terenie naszego przedszkola organizowany był przez miesięcznik „Bliżej Przedszkola”,. Miał on na celu podejmowanie działań uwrażliwiających dzieci na niesienie pomocy potrzebującym zwierzętom, a także edukację przedszkolaków z zakresu właściwego zachowania wobec zwierząt.
            W ramach tego projektu przeprowadzałam z dziećmi pogadanki, zabawy, zajęcia edukacyjne oraz obserwacje zarówno w przedszkolu, jak również w ich środowisku naturalnym.
Do zrealizowanych działań w ramach projektu należą:
·       Pogadanki na temat zwierząt w tym psów, ich pielęgnacji, wyżywienia jak i opieki. Dzieci miały możliwość spotkania się z pieskiem naszego przedszkolaka oraz zdobyć wiedzę na jego temat.
·       Spacery i obserwacje ptaków w ogrodzie.
·       Wraz z innymi nauczycielami zbiórka żywności dla fundacji „Kotewka” zajmującej się zwierzętami.
·       Umożliwienie korzystania dzieciom z edukacyjnych książek przyrodniczych z własnej biblioteki. Dzieci same również przynosiły wspomniane książki i wymieniały się zdobytymi informacjami.
·       Udział w konkursie „Jesienny las” o zasięgu ogólnopolskim .
·       Gry i zabawy zw. ze zwierzętami „ Stary niedźwiedź” , „Mały kotek chodzi w koło”
·       Czytanie wierszy i opowiadań o pieskach np. krótka bajeczka dla dzieci „O psie który jeździł koleją”, „Zuzia i Hultaj”, „101 dalmatyńczyków”, „Psi Patrol”

Efekty dla nauczyciela:
·       Satysfakcja z przeprowadzonych zajęć i zabaw
·        Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe scenariusze
·       Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami

Efekty dla placówki:
·       Efektywna współpraca z rodzicami
·       Wspieranie rozwoju dziecka poprzez edukację, zabawę i obserwację
·       Promocja placówki, jako miejsce wspomagające fundację Kotewka zajmującej się opieką nad zwierzętami 
·       Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt i ich ochronę.

Ogólnopolski projekt „Czyściochowe przedszkole”  marzec/ kwiecień 2020
To projekt organizowany przez firmę Rossman. W ramach projektu otrzymałam bezpłatne scenariusze do zajęć, które przeprowadziłam ze swoją grupa. Zajęcia obejmowały następującą tematykę:
·       Wiem, kiedy trzeba myć ręce 03.03.2020 r.
·       Wiem jak dokładnie myć ręce 04.03.2020 r.
·       Potrafię prawidłowo umyć ręce 09.03.2020 r.
·       Brudne ręce co to, to nie 10.03.2020 r.
Celem zajęć było:
zapoznanie z prawidłową  techniką mycia rąk
zapoznanie z zasadami  zachowania w łazience
kształtowanie umiejętności  dbania o czystość rąk
kształtowanie świadomości  ekologicznej
                   Ponadto rozdałam rodzicom przydatne ulotki informacyjne
Efekty dla nauczyciela
·       Zdobycie ciekawych scenariuszy z wierszykami
·       Satysfakcja z prowadzonych zajęć
·       Skupienie uwagi dzieci na zajęciach

Efekty dla placówki
·       Rozwój umiejętności dokładnego mycia rąk, ochrony przed korona wirusem.
·       Poszerzenie współpracy z rodzicami
·       Promocja placówki, która duży nacisk kładzie na zdrowie i higienę

2.Stworzenie oraz realizacja projektów własnych „Bohater Tygodnia” , „ Z Kubusiem Puchatkiem poznaję Polskę”, „Z Misiem Flisiem poznaję emocje oraz uczę się konstruktywnego rozwiązywania problemów”

Realizując programy oraz projekty ogólnopolskie stworzyłam samodzielnie trzy projekty, które poszerzyły zakres działań przedszkola. A są nimi „Bohater Tygodnia” oraz  „Z Kubusiem Puchatkiem poznaję Polskę ”, „Z Misiem Flisiem poznaję emocje oraz uczę się konstruktywnego rozwiązywania problemów”
Bohater Tygodnia  2017 r.– to projekt, który realizowałam przy współpracy z rodzicami. Jego celem było poznanie każdego dziecka w grupie, jego zainteresowań i rodziny, zwrócenie uwagi na każdego z przedszkolaków osobno, możliwość bliskiego poznania się dzieciom a także zintegrowanie środowiska rodzinnego i przedszkola, jak również wykształcenie postaw prospołecznych (dzieci uczyły się szanować ludzi, ich zwyczaje oraz zainteresowania a także uczyły się dzielenia zabawkami oraz cierpliwości)
Realizacja tego projektu przekonała mnie do tego, że warto go realizować tym bardziej, że wzmocniło ono poczucie własnej wartości u dzieci, pomogło nabrać śmiałości oraz odwagi dzieciom, które miały z tym problem a także pomogła mi w realizacji zamierzonych działań dydaktyczno – wychowawczych.
Projekt miał także duży wpływ na zdobycie oraz rozwijanie wiedzy u dzieci poprzez spotkania z rodzicami reprezentującymi różne zawody. Rodzice w roli eksperta przeprowadzili szereg ciekawych działań wzbogacając tym samym działania placówki np. o jęz. hiszpański, warsztaty kulinarne, spotkania z kierowcą rajdowcem.

Efekty dla nauczyciela:
·       Zmniejszenie się  problemów wychowawczych
·       Uatrakcyjnienie zajęć
·       Wzbogacenie warsztatu pracy

Efekty dla placówki:
·       Wzmocnienie  poczucia własnej wartości dzieci
·       Łatwiejsze i szybsze zaadoptowanie się dzieci do warunków przedszkolnych
·       Kształtowanie u dzieci postaw zw. z przestrzeganiem zasad panujących w grupie
·       Poszerzenie działań przedszkola o zadania  wychowawcze oraz opiekuńcze
·       Pozytywna opinia rodziców z realizacji projektu.
·       Ścisła współpraca z rodzicami na zasadzie zajęć rodzic – ekspert

"Z Kubusiem Puchatkiem poznaję Polskę " – stworzenie projektu własnego 2018/2019 r.
 Projekt „Z Kubusiem Puchatkiem zdobywam wiedzę o Polsce” to projekt który miał na celu podniesienie jakości edukacji patriotycznej. Powstał on wyniku ankietowania rodziców, którzy wyrazili chęć włączenia się w kolejny projekt edukacyjny. Projekt  zakładał przekazanie dzieciom wartości patriotycznych takich jak: miłość do ojczyzny oraz poszanowanie symboli narodowych, kształtowanie u dzieci poczucia przynależności narodowej, a także poszerzenie wiadomości dzieci na temat kraju, w jakim mieszkają. Poprzez udział w projekcie dzieci miały możliwość poznania wybranych regionów Polski, charakterystycznych dla nich krajobrazów, strojów i tańców regionalnych a także kuchni polskiej. Poznały piosenki, wiersze oraz legendy, symbole Polski. Ponadto  poznały swoje prawa i obowiązki, ważniejsze instytucje oraz zabytki Polski.
 Projekt realizowany był na dwóch płaszczyznach :
1.           Działania w przedszkolu organizowane przez nauczycieli
2.           Działania dzieci i ich rodziców
W ramach projektu w placówce zostały stworzone  gazetki patriotyczne oraz kąciki ze skarbami regionalnymi naszego kraju. Obyło się szereg imprez oraz uroczystości a dzieci tworzyły swoje własne książeczki „Moje podróże po Polsce” – gr. starsze przy współpracy z rodzicami. Ponadto dzieci miały okazję spotkać się z różnymi ludźmi: poetą, górnikiem czy też smakować wybrane potrawy polskie. W ramach projektu stworzony został dla rodziców kącik potraw śląskich

Efekty dla nauczyciela:
·       Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomoce dydaktyczne
·       Wzrost umiejętności w posługiwaniu się środkami multimedialnymi, technologiami informatycznymi
·       Doskonalenie kompetencji wychowawczych
·       Doskonalenie umiejętności organizacyjnych

Efekty dla placówki:
·       Ulepszenie współpracy rodzic – placówka
·       Wzrost poczucia własnej wartości u dziecka poprzez prezentacje swojej książeczki
·       Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych
·       Budowanie pozytywnego wizerunku placówki kształtującej postawy patriotyczne
·       Stworzenie bazy filmów edukacyjnych o Polsce dla nauczycieli

„Z Misiem Flisiem poznaję swoje emocje oraz uczę się konstruktywnego rozwiązywania problemów” – stworzenie projektu własnego 2019/2020 r.

Projekt „Z misiem Flisiem poznaje swoje emocje oraz uczę się konstruktywnego rozwiązywania problemów” powstał, jako odpowiedź na pojawiający się problem w grupie 3- 4 latków związany z trudnościami w relacjach z dziećmi, niepożądanymi zachowaniami, agresją a także emocjami, z którymi małe dzieci nie potrafią sobie poradzić.
Działania projektu,  który stworzyłam i realizowałam obejmowały elementy takie jak:
zabawy socjoterapeutyczne, zabawy arteterapeutyczne, teatrzyki, bajko terapię oraz  relaksację.
Projekt miał na celu wsparcie rozwoju emocjonalnego u dzieci poprzez wykształcenie u nich umiejętności radzenia sobie w trudnych dla nich sytuacjach, poznaniu swoich emocji, jak również radzeniu sobie z nimi w sposób konstruktywny.
Podczas realizacji projektu dzieci uczyły się piosenek, słuchały bajek terapeutycznych, opowiadań czy też rozładowywały swoje napięcie emocjonalne poprzez zabawy plastyczne czy ruchowe.
W sali zorganizowałam również kącik emocji gdzie dzieci mogły zobaczyć, jakie są emocje oraz jak można sobie z nimi radzić.

Efekty dla nauczyciela
·       Lepsze wyniki edukacyjne
·       Rozwój własny poprzez szukanie nowych rozwiązań
·       Mniejszy stres w pracy oraz umiejętne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
·       Ulepszenie współpracy rodzic – nauczyciel

Efekty dla placówki
·       Lepsza współpraca z rodzicami tzw. trudnych dzieci
·       Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych dziecka
·       Mniej sytuacji agresywnych
·       Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych przez dzieci

”Tydzień Kreatywności” kwiecień 2020 r. – działania innowacyjne.
            Innowacja „Tydzień Kreatywności jaki miałam okazję współtworzyć z koleżanką był odpowiedzią na potrzeby dzieci oraz wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w podstawie programowej wychowania przedszkolnego a ściśle ujmując pkt. 11 zadania przedszkola „Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy” oraz priorytetami MEN na rok 2019/20
            Na podstawie wieloletnich obserwacji zauważyłyśmy, że dzieciom najbardziej brakuje spontanicznych zabaw kreatywnych, w których będą same kreatorami własnych prac czy też wytworów. Zabaw, dzięki którym rozwiną motorykę małą, same będą tworzyć, wymyślać, jak i eksponować wytwory swojej pracy.
            W obecnym czasie bowiem obserwuje się, znaczny spadek kreatywności i pomysłowości dzieci. Technologia XXI wieku sprawia, że małe dzieci nie muszą się za bardzo wysilać np. tworząc swoje zabawki albowiem szeroka gama różnego rodzaju zabawek, gadżetów obecnych na rynku oraz łatwy i szybki do nich dostęp w pełni zaspokaja ich potrzeby, jednocześnie ograniczając ich rozwój wyobraźni.  Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji była potrzeba stworzenia tygodnia, w którym dzieci będą rozwijały swoją pomysłowość, kreatywność oraz twórczość rozwijając przy tym różnego rodzaju kompetencje. Podczas realizacji innowacji nauczyciele ukazywali dzieciom różne formy zabaw twórczych czy też pomysły na wykorzystanie surowców wtórnych. Sami również doskonalili się w tym zakresie poszukując ciekawych pomysłów czy też wykorzystując już znane sprawdzone.
Głównym celem innowacji było:
·       Podniesienie jakości pracy przedszkola
·       Rozwijanie twórczości, pomysłowości i wyobraźni dziecka poprzez dostarczanie ,u materiałów, narzędzi i środków oraz wskazywanie na różne możliwości ich wykorzystania;
·       Odkrywanie, rozwijanie indywidualnych potrzeb i zainteresowań dziecka;
·       Rozwijanie kompetencji matematycznych, technicznych, społecznych
Tydzień kreatywności polegał prowadzeniu różnorodnych zajęć zw. z kreatywnością dzieci zgodnie z tematyką tygodnia a także daniu możliwości dzieciom do samodzielnego tworzenia wytworów swojej wyobraźni, pomysłowości, kreatywności, twórczości. Dzieci uczyły się przy tym współpracy czy też radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Istotnym elementem podczas realizacji „Tygodnia Kreatywności” było stosowanie głównie met. aktywizacyjnych.
W działania włączyli się również rodzice, którzy razem z dzieckiem mieli okazję tworzyć zabawki z recyklingu. Tydzień kreatywności kończył się zaprezentowaniem swoich wytworów innym grupom z całego przedszkola

Efekty dla nauczyciela:
·       poszerzenie wiedzy
·       świadomość dbania o ekologię
·       wzbogacenie metod pracy jak i pomocy dydaktycznych
·       satysfakcja z osiągnięć dzieci
·       zwiększenie współpracy między nauczycielami
·       samodoskonalenie

Efekty dla placówki:
·       lepsze efekty edukacyjne
·       przedszkole zdobyło makulaturę na konkurs
·       lepsza współpraca z rodzicami oraz instytucjami
·       postrzeganie placówki, jako ośrodek rozwijanie zainteresowań i twórczości dzieci

3.  Organizacja imprez oraz konkursów przedszkolnych
           W trakcie realizacji stażu na nauczyciela dyplomowanego starałam się nie tylko brać aktywny udział w różnych działaniach ale również sama je organizować.
            Praca w przedszkolu ściśle związana jest z środowiskiem rodzinnym oraz lokalnym. Dlatego organizacja imprez okolicznościowych ma ogromne znaczenie dla działań placówki a przede wszystkim dla dzieci i ich rodziców.
    W roku szkolnym 2017/18 r. pomagałam innym nauczycielom w organizacji imprez którymi były:
·       Pasowanie na przedszkolaka wrzesień 2017 r. 2018 r., 2019 r.,
·       Rybnicki mam talent” 2018 r..
·       Festyn rodzinny maj 2018 r., 2020 r.
Ponadto pomagałam r. poprzez przygotowanie dekoracji na scenę, przygotowanie repertuaru oraz podczas promocji książki „Puchatkowe wiersze i rymowanki” 12.06.2019 r.
            Dla dzieci stworzyłam swoje autorskie przedstawienia z okazji Dnia Ziemniaka pt. „Kartofelek” 11.10.2017 r., „Spotkanie z Polą”  ( listopad 2018/19 r. ) gdzie zagrałam jako aktor przed dziećmi.
Ponadto pomagałam przy organizacji konkursu plastycznego „Rybnik nasze miasto” kwiecień 2018 r. natomiast wiosną 2020 r. zorganizowałam ogólnopolski konkurs plastyczny dla nauczycieli w ramach dzielenia się pomysłami „Wiosenna ozdoba na okno”.
W ramach działań związanych ze smogiem zorganizowałam wystawę prac plastycznych  dzieci w placówce, która następnie promowana była na rynku w Rybniku (16.03.2018 r., 10.05.2018 r.)
Ponadto prowadziłam samodzielnie imprezy takie jak:
·       Urodziny Kubusia Puchatka 04.10.2017 r.
·       Dzień Żółty 18.11.2017 r.
·       Dzień turystyki 27.09.2018 r.
·       Pastusiowa Olimpiada matematyczna – gr. młodsze 15.03.2018 r.
·       Dzień wody ze Zdrojkiem – Olimpiada matematyczna – gr. starsze 22.03.2018 r.
·       Dzień Edukacji Narodowej  - 15.10.2018 r.
·       Pasowanie na przedszkolaka  15.10.2018 r.
·       Dzień Niepodległości – 8.11.2018 r.
·       Dzień Życzliwości –  21. 11. 2017 r. 20.11.2018 r., 21.11.2019 r.
·       Dzień Pluszowego Misia – 24.11.2017 r., 26.11.2018 r.
·       Dzień Dinozaura 28.11.2018 r.
·       Św. Mikołąj 6.12.2017 r. 2018 r. , 2019 r, 2020 r.
·       Jasełka 13.12.2018 r.
·       Święto Drzewa z Enfosiem 10.10.2019 r.
·       Świąteczne spotkanie – 13.12.2019 r.
·       Wigilijka – 18.12.2019 r.
·       Dzień babci i dziadka 22.01.2019, 09.01.2020 r.
·       Dzień mody teatralnej 23.01.2019 r.
·       Dzień Kobiet 08.03.2018 r., 08.03.2019 r. 09.03.2020 r.
·       Dzień Chłopca 2017 r., 28.09.2018 r. , 30.09.2019 r.
·       Warsztaty tworzenia lodów 10.03.2020 r.
·       Efekty dla nauczyciela:
·       Rozwój własny
·       Satysfakcja i motywacja do dalszej pracy
·       Prezentacja zdolności aktorskich poprzez odegranie roli kartofla oraz choinki.
·       Poznanie swoich mocnych i słabych stron poprzez omawianie prowadzonych zajęć
·       Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe formy i metody pracy
·       Pogłębienie umiejętności i doświadczenia 
·       Doskonalenie umiejętności organizacyjnych
·       Bardziej wnikliwa analiza podjętych zadania
·       Prezentacja swoich pomysłów, metod, pomocy dydaktycznych
·       Rozwój kreatywności poprzez tworzenie strojów, dekoracji
·       Poznanie swoich słabych i mocnych strony
·       Ulepszenie współpracy
·       Satysfakcja z pozytywnych efektów
·       Zdobycie  nowych doświadczeń komunikacyjnych 
·       Wykazanie się umiejętnościami organizatorskimi
·       Wykorzystanie pomysłów innych nauczycieli w pracy

Efekty dla placówki
·       Podwyższenie jakości funkcjonowania przedszkola
·       Poprawienie współpracy pomiędzy nauczycielami, jednoczenie grona pedagogicznego
·       Zebranie darów dla oddziału pediatrycznego w WSS nr 3 w Rybniku
·       Stworzenie dzieciom możliwości osiągania sukcesów
·       Wzrost wiedzy u dzieci
·       Promocja placówki w środowisku lokalnym poprzez artykuły o wydarzeniu oraz na stronach Internetowych
·       Pozytywny wizerunek placówki wśród rodziców oraz w środowisku lokalnym
·       Wzrost wizerunku placówki jako ośrodka życia kulturalnego,
·       Zaangażowanie się rodziców oraz wspieranie uroczystości przedszkolnych
·       Podtrzymywanie i pielęgnowanie tradycji przedszkolnych
·       Integracja środowiska przedszkolnego
·       Współpraca ze środowiskiem lokalnym
·       Zdobycie dekoracji/ ozdób na okno, które zostały wykorzystane na przedszkolnym holu.

4.Rozwijanie zainteresowań dzieci
    Jedną z form wzbogacania doświadczeń dzieci, a także przekazywania im wiedzy jest organizacja wycieczek oraz spotkań z ciekawymi ludźmi. Dzięki temu dzieci w ciekawy sposób zdobywają informacje o otaczającym ich świecie a nauczyciel poprzez obserwacje i aktywne działania wzbogaca swój warsztat pracy.

a)     Organizowanie spotkań oraz zajęć edukacyjnych z ciekawymi ludźmi
Rozwój zainteresowań dzieci wiąże się ściśle z bezpośrednią obserwacją pracy ludzi czy też spotkaniami na żywo z gośćmi. Aby to zadanie zrealizować zorganizowałam spotkanie się z autorką wierszy i bajek p. Reginą Sobik 12.06.2019 r. , p. ratownik z stacji pogotowania w Raciborzu oraz strażakami 15.11.2019r.
Dnia 17.03.2020 r. oraz dnia 19.03.2020 r. zorganizowałam spotkanie dla dzieci on – line z wojskowym 6 batalion powietrznodesantowym. To spotkanie dla dzieci on – line podczas, którego dzieci mogły zobaczyć pojazdy wojskowe Aero oraz pokaz spadochroniarzy. 
W trakcie stażu nie udało mi się zrealizować spotkania z instruktorem tańca, z którym miałam kontakt, natomiast dzieci miały spotkanie z innym instruktorem w ramach promocji firmy, która uczy tańca. Nie udało mi się również z powodu korona wirusa zaprosić harcerzy do przedszkola.

Efekty dla nauczyciela
·       Wzbogacenie warsztatu pracy
·       Podjęcie nowej współpracy ubogacającej moje zajęcia
·       Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
·       Wymiana informacji
·       Zapewnienie właściwej opieki
Efekty dla placówki
·       Poszerzenie działania rocznego planu pracy przedszkola oraz planu wychowawczego.
·       Wzrost atrakcyjności prowadzonych zajęć z placówce
·       Brak poważniejszych problemów czy urazów
·       Wzrost świadomości dzieci na temat naszego regionu, sławnych osób
·       Pozytywny wizerunek placówki w świetle rodziców
·       Wzrost wiedzy oraz zachowań u dzieci służących bezpieczeństwu i zdrowiu

1.     Punkt wymiany książek 2017 – 2020 r.
    Dzięki moim działaniom w przedszkolu powstał tzw. punkt wymiany książek, gdzie rodzice i dzieci mogą wymieniać się książkami. Przez cały okres stażu byłam koordynatorem tego działania. Stworzyłam regulamin korzystania z punktu a także starałam się wzbogacać kącik o nowe pozycje, jak również zachęcać dzieci do korzystania z niego.

Efekty dla nauczyciela
·       Satysfakcja z prowadzonych działań
·       Umożliwienie wymiany fachowej literatury także dorosłym
·       Rozwój nowych pomysłów
Efekty dla placówki:
·       Dzieci zdobyły nowe doświadczenia, wiedzę oraz rozwijają umiejętności czytelnicze
·       Dzieci nauczyły się szanować książki
·       Punkt wymiany książek stał się możliwością na wymianę różnych książek oraz dzielenia się nimi z innymi, co w dużym stopniu przyczyniło się do uatrakcyjnienia funkcjonowania przedszkola

3.     Audycje radiowe wierszy  30.05.2020 r.
Napisałam kilka wierszy, które wysłane do radia Slonskimusikbox.de  zostały przeczytane w audycji radiowej przez p. J. Gazdę.

2.     Gazetka dla rodziców „Kubuś i My” czerwiec  2018 r.     Przedszkole jest ważnym elementem środowiska lokalnego. Rodzice chcą wiedzieć, jakie akcje podejmowane są w przedszkole, jakie mamy osiągnięcia a czasem potrzebują także  pomysłów, z których oni sami mogli by korzystać. Temu celowi właśnie posłużyła stworzona przeze mnie gazetka przedszkolna „Kubuś i My”.
                     Gazetkę stworzyłam w czerwcu 2018r. Umieściłam w niej materiały edukacyjne oraz wychowawcze zarówno dla dzieci, jak i rodziców. Znajdował się w niej również wykaz całorocznych działań naszego przedszkola a także ciekawe ćwiczenia dla dzieci.

Efekty dla nauczyciela
·       Umiejętne wykorzystanie technologii informatycznych
·       Rozwój własny
·       Autorefleksja własnych działań
·       Ukazanie mocnych i słabych stron
·       Uporządkowanie działań, jakie realizowane były w roku szkolnym 2017/18

Efekty dla placówka
·       Wzrost świadomości u rodziców co się dzieje na terenie placówki
·       Rodzice posiadają wiedzę na temat naszych osiągnięć
·       Placówka jest dobrze postrzegana w środowisku lokalnym
·       Rodzice są zadowoleni z działań placówki i sami wychodzą z inicjatywą dodatkowych  działań.

3.     Prowadzenie „Zabaw logopedycznych” dla dzieci wykazujących trudności w poprawnej mowie.
  W roku szkolnym 2018/19 r. realizowałam tzw. „Zabawy logopedyczne – ćw. buzi, języka oraz ćwiczenia oddechowe”. Realizując powyższe czynności współpracowałam z logopedami, korzystałam z ich wskazówek oraz wiedzy i doświadczenia. Na początku napisałam roczny plan pracy, w oparciu o publikację „Gaduś”, własne pomysły,  doświadczenie oraz sugestie logopedów dotyczące każdego dziecka.
  Podczas realizacji zabaw wprowadziłam wiele ciekawych nowości, prowadziłam obserwacje postępów dziecka oraz dokonywałam podsumowania ich postępów 2x do roku.

Efekty dla nauczyciela:
·       Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomysły, pomoce dydaktyczne
·       Zdobycie nowej wiedzy i umiejętności
·       Poszerzenie współpracy z specjalistami
·       Satysfakcja z uzyskania pozytywnych opinii o sukcesach i postępach dziecka  od rodziców oraz innych nauczycieli
·       Możliwość korzystania z ciekawych i naukowych publikacji
·       Lepsza współpraca z rodzicami
·       Możliwość obserwacji innych trudności u dziecka niż mowa oraz praca nad nimi

Efekty dla dziecka:
·       Uzyskanie pozytywnych efektów w wymowie
·       Radość z zabaw
·       Rozbudzenie zaciekawienia i chęci do zabaw
·       Bieżąca obserwacja postępów dzieci
·       Zmniejszenie poczucia niepewności u dzieci
·       Podwyższenie poczucia własnej wartości dzieci

Efekty dla placówki:
·       Wzbogacenie oferty edukacyjnej
·       Pozytywna opinia na temat pracy przedszkola oraz wspieranie rozwoju dziecka
·       Współpraca z specjalistami
·       Wzrost śowiadomości rodzica na temat trudności jego dziecka
·       Możliwość korzystania przez rodziców z ciekawych pomocy dydaktycznych na stronie internetowej przedszkola

8.Rodzice - rodzicom to spotkania, które podzielono na dwie kategorie:
I. Uświadomienie rodziców o zaburzeniach występujących wśród dzieci ich objawach oraz sposobach pomocy.
    Działania te polegały na udziale zaproszonego gościa lub przeprowadzeniu przez mnie wywiadu z osobami, które dzieliły się swoim doświadczeniem z innymi rodzicami. Działania te prowadzone były ze względu na korona wirus on – line. Wywiady te umieszczone zostały na stronie przedszkola.
Całość obejmowała cykl kilku spotkań, którego tematyka była zależna od chętnych osób,  jak i potrzeb.
Celem spotkań było:
·       Wspieranie rodziców w sytuacji trudności np. choroba dziecka
·       Zdobycie cennych informacji, które mogą pomóc rodzicom w zrozumieniu i zaakceptowaniu choroby lub zaburzenia
·       Uwrażliwienie rodziców na niepokojące zachowania ich dziecka
·       Podanie przykładowych sposobów radzenia sobie z sytuacją
·       Udzielenie informacji na temat placówek udzielających pomocy
·       Spędzenie wspólnego czasu w warunkach przedszkolnych
·       Integracja przedszkola z środowiskiem rodziców
·       Kształtowanie umiejętności u rodziców radzenia sobie w trudnej na nich sytuacji
·       W ramach spotkań zrealizowano następujące tematy:
1.     Asperger  - rodzic 16.04.2020 r.
2.     Autyzm  - rodzic 26.05.2020 r.
W planach była również realizacja poniższych spotkań
Zaburzenia SI – p. psycholog
Zaburzenia przetwarzania słuchowego – p. psycholog    
Spotkania te ze względu na korona wirus oraz brak zgody na spotkanie on – Line czy nagranie filmiku z p. psycholog nie odbyły się.
II. Integracja środowiska rodzinnego dzieci  z przedszkolem.
W ramach tego spotkania odbył się w naszym przedszkolu „ Dzień kobiet” 06.03.2020 r.
Polegał on na udziale zaproszonych gości: kosmetyczka, konsultantka kosmetyków, makijażysta i prelekcji na wybrany temat a następnie przeprowadzeniu warsztatów dla pań z danej dziedziny. Niektórzy z nich byli rodzicami z naszej grupy i dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi rodzicami.

Efekty dla nauczyciela
·       Wzbogacenie wiedzy
·       Rozwój własny
·       Nabycie umiejętności przeprowadzania wywiadów lub spotkań
·        Zdobycie nowych znajomości i współpracy
·       Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy
·       Poszerzenie wiedzy na temat zaburzenia jak i sposobów postępowania z dzieckiem.
·       Dzielenie się pomysłami
·       Satysfakcja z zorganizowania spotkania
·       Nawiązanie nowych kontaktów z firmami

Efekty dla placówki:
·       Wzrost świadomości rodziców na temat zaburzeń dzieci
·       Umożliwienie znalezienie fachowej pomocy
·       Zorganizowanie wsparcia dla rodziców borykających się z trudnościami.
·       Lepsza współpraca  rodziców z placówką
·       Doskonalenie zawodowe nauczycieli
·       Posiadanie informatorów na temat zaburzeń i placówek udzielających pomocy
·       Ulepszenie współpracy z rodzicami
·       Polepszenie wizerunku placówki
·       Darmowe zabiegi dla mam

9.Organizacja wycieczek edukacyjnych, wychowawczych oraz kulturalnych
Podczas realizacji stażu zorganizowałam wycieczki dla dzieci do:
·       Dream Parku Ochaby  06.2019 r.
Z powodu korona wirusa nie zostały zrealizowane wycieczki do TZR, do Straży Pożarnej oraz do Dzidzi wioski, które były zaplanowane na wiosnę 2020r.

Efekty dla nauczyciela:
·       Doskonalenie umiejętności organizacyjnych
·       Satysfakcja z prowadzonych działań
·       Poznanie ciekawych miejsc
·       Poszerzenie wiedzy na temat ofert kulturalnych

Efekty dla placówki
·       Poszerzenie oferty edukacyjnej
·       Zaspokojenie potrzeb dzieci
·       Wprowadzenie dzieci w świat kultury











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz