§ 8
ust.2 pkt. 4c
Poszerzenie
zakresu działań szkoły, w szczególności
dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Pracując jako
nauczyciel staram się na każdym kroku poszerzać zakres działań przedszkola, w
szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych , opiekuńczych ale i profilaktycznych
1. Realizacja ogólnopolskich projektów
edukacyjnych
Każdego roku brałam aktywny udział w akcjach, programach oraz projektach
ogólnopolskich dla przedszkoli. Była to dla mnie okazja do wzbogacenia
warsztatu pracy, poszerzenia działań przedszkola a także poszerzenie wiadomości
oraz urozmaicenia zajęć dla dzieci. W niektórych z nich tj. „Akademia
Aquafresh”, „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, „Kreatywny Przedszkolak”, „Dwujęzyczna
wiosna”, „Play Doh” „ Piękna nasza Polska Całą” byłam koordynatorem. Ich
pozytywne efekty wpłynęły na edukację dzieci i ich wychowanie.
Podczas realizacji stażu realizowałam następujące projekty:
Play – Doh ( 2018, 2019 r.) to projekt
oparty na zabawach z masą play – doh, dzięki któremu dzieci rozwijały motorykę
małą. Projekt ten wzbogacił moje zajęcia dydaktyczne poprzez atrakcyjność
pomocy dydaktycznych a także zachęcił
słabsze dzieci do pracy. Realizacja tego projektu pomogła mi szczególnie w poprawie
funkcjonowania dzieci słabszych w zakresie motoryki małej.
W ramach tego
projektu zrealizowałam następujące zajęcia:
·
Jesień – jeż 11.10.2018
r.
·
Pieczemy chlebek
19.10.2018 r.
·
Rekwizyty z masy Play – Doh 23.01.2019 r.
·
Nasze emocje
21.02.2019 r.
·
Kolory wiosny 27.03.2019 r.
·
Na łące 08.05.2019 r.
Efekty dla nauczyciela :
·
Satysfakcja z prowadzonych zajęć i
wykorzystanych pomysłów
·
Poszerzenie mojej bazy dydaktycznej
·
Rozwój własny w tym kreatywności
Efekty dla placówki:
·
Rozwój
motoryki małej dzieci
·
Rozwój zainteresowań pomysłowości oraz
kreatywności dzieci
·
Wzrost motywacji do przestrzegania zasad ogólnie
przyjętych oraz do pracy
·
Uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej przedszkola
·
Wzmocnienie pozycji przedszkola w środowisku
rodziców
Kubusiowi Przyjaciele Natury – to
ogólnopolska akcja firmy Tymbark i marki KUBUŚ. Program miał na celu
edukowanie dzieci w zakresie przyrody i ekologii. Dzięki tej akcji otrzymałam
ciekawe materiały edukacyjne o tematyce przyrody i ekologii.
Dzięki realizacji
zajęć zw. z tym projektem, dzieci uczyły się szacunku do otaczającego świata w
sposób aktywny i twórczy. W ramach tego projektu zorganizowałam dzieciom
następujące zajęcia, które wsparły moje planowane działania dydaktyczno-
wychowawcze.
·
Urodziny Marchewki– zajęcia edukacyjne z
przetworami z marchewki oraz sokami 24.10.2018 r.
·
Dzień Kanapek– tworzenie z dziećmi zdrowych
kanapek 12.09.2018 r. 05.03.2020
·
Sałatka owocowa
3.10.2017 – robienie sałatki z dziećmi 15.10.2018
- I Dzień wiosny – obchody Święta Wiosny – spacer z emblematami wiosny 21.03. 2017 r. 2018 r, 2019 r.
- Święto Drzewa– realizacja tematyki zw. z ochroną drzew 13. 10.1017 r., 10.10.2018 r.
- Jak zrobić coś z niczego czyli recyklingowy zawrót głowy. 04. 2018r .
Efekty dla nauczyciela:
·
Własny rozwój
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
·
Kształtowanie postaw prospołecznych
·
Integracja grupy
·
Doskonalenie umiejętności dobrej współpracy z
innymi
Efekty dla placówki:
·
Wdrożenie do pożytecznego spędzania czasu przez
dzieci
·
Wykształcenie nawyku dbania o środowisko oraz
otoczenie wśród dzieci
·
Promocja działań placówki w środowisku – pochód
na I dzień Wiosny
·
Wykształcenie u dzieci nawyki zdrowego żywienia
oraz samodzielności poprzez stworzenie kanapek
·
Wzbogacenie oferty imprez przedszkolnych
·
Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych
u dzieci
Mamo, tato wolę wodę – to projekt,
którego celem było podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie
rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci. Realizując
niniejszy projekt przeprowadziłam zajęcia pt. Co zawdzięczamy wodzie. Dzięki
temu zajęciu dzieci zdobyły wiedzę a poprzez stworzenie kącika Zdrojka, w
którym umieszczona została woda do picia oraz kubki, dzieci przekonały się do
picia wody oraz zdrowego odżywiania się. W ramach tego stworzyłam:
·
olimpiadę na temat wody i jej znaczenia 9.11.2019
r.
zajęcia:
·
Dzień Wody ze Zdrojkiem 22.03.2018 r.
·
Dział: Wolę wodę bo daje życie - Hodowla roślin
– od ziarenka do kwiatku 07.04.2018 r.
·
Dział: Wolę wodę bo daje życie - Komu jest
potrzebna woda 23.04.2018 r.
·
Dział: Wolę wodę, bo jest bezcenna – Dzieci
dbają o środowisko – oszczędzajmy wodę 25.04.2018 r.
·
Do czego jest nam potrzebna woda 07.12.2017 r. 25.10.2018
r.
Efekty dla nauczyciela:
·
Uwrażliwienie dzieci na potrzeby i szanowanie
wody
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
·
Wdrożenie nowych pomysłów
·
Możliwość zaprezentowania swoich pomysłów w
Internecie
·
Satysfakcja z prowadzenia działań
proekologicznych
Efekty dla placówki
·
Dzieci chętniej sięgają po wodę do picia oraz są
bardziej świadome w jaki sposób wykorzystuje się wodę
·
Dzieci zwracają uwagę na zużycie wody podczas
mycia – szanowanie jej.
·
Wzmocnienie realizacji celów programowych
placówki
·
Zapewnienie właściwej opieki wychowawczej
Akademia Aquafresh oraz Dzieciństwo bez
próchnicy 2018/2019 r. oraz 2019/2020 r. to ogólnopolskie programy profilaktyki
higieny jamy ustnej. Do realizacji tych projektów otrzymałam ciekawe materiały
do pracy z dziećmi. Część materiałów – postacie bajkowe, stworzyłam również
sama. Program ten pomógł mi w ciekawy sposób przedstawić problematykę zw. z
higieną jamy ustnej a także wykształcić u najmłodszych dzieci nawyk mycia
ząbków. W trakcie jego realizacji dzieci zdobywały następujące sprawności - odznaki:
przyjaciele Pastusiów, zębowi znawcy, opiekunowie szczoteczek, mistrz
szczotkowania, piramida zdrowia. Tematyka obejmowała następujące tematy:
l.p
|
Tematyka
|
Data realizacji
|
Wykonane czynności
|
1.
|
W Pastusiowej
krainie /Pastusiowi
przyjaciele
|
22.11.2017
13.11.2017
17.09.2019 r.
|
Zapoznałam dzieci z postaciami z Pastusiowej Krainy a także czytałam opowiadania o przygodach bohaterów.
|
2.
|
Dbamy o ząbki ze
Szczotkusiem/Pomocnicy Szczotkusia
|
27.11.2017r
21.10.2019 r.
|
Zapoznałam dzieci z zasadami prawidłowego mycia zębów.
Przekazałam informacje na temat
wymiany szczoteczek co 3 miesiące oraz inne ważne informacje zw. z higieną
|
3.
|
Przeganiamy Robaczka Próchniaczka/
Mistrzowie szczotkowania
|
17.01.2018 r.
23.10.2019 r.
|
Prowadziłam pogadankę na temat co
lubią a czego nie lubią ząbki. Przekazałam informacje na temat zdrowego
odżywiania się
|
4.
|
Z wizytą u dr. Ząbka /Asystenci dr.
Ząbka
|
14.02.2018 r. 09.12.2019 r,
|
Umożliwiłam dzieicom oglądanie
filmu edukacyjnego na portalu
Akademia Aquafresh
|
5.
|
Nie tylko zęby nie lubią cukru/
Żywieniowi eksperci
|
05.03.2018 r.
07.11.2019 r.
|
Przeprowadziłam z dziećmi zagadki
na temat zdrowego odżywiania się oraz
szkodliwości słodyczy na zdrowie zębów
|
6.
|
Dbamy o higienę/ Strażnicy higieny
Złoci medaliści
|
14.03.2018 r.
14.11.2019 r.
|
Przeprowadziłam rozmowę kierowaną
na temat przygód Pastusiów.
Organizowałam zajęcia plastyczne z Pastusiami.
|
7.
|
Pastusiowa piosenka
|
19.02.2019 r.
|
Nauka piosenki
|
Efekty dla nauczyciela:
·
Wykonywanie określonych zadań projektów wpłynęło
na doskonalenie moich umiejętności organizacyjnych, plastycznych, a także umiejętności
pracy zespołowej.
·
Rozwój kreatywności i pomysłowości
·
Wzbogacenie doświadczeń
·
Dobra integracja grupy
·
Współpraca z p. stomatolog
Efekty dla placówki:
·
Wzrost oferty edukacyjnej w placówce
·
Budowanie kultury promocji zdrowia
·
Kształtowanie postaw prozdrowotnych u dzieci
·
Przedszkole poszerzyło swoja bazę edukacyjną.
·
Wzmocnienie roli przedszkola jako placówki
dbające o zdrowie w opinii rodziców
Dwujęzyczna wiosna – projekt
realizowałam w roku szkolnym 2017/18 r. przez cały miesiąc kwiecień. Związany
był z promocją działań służących aktywności językowej. W tym celu stworzyłam
kącik ptaszka DoDo, który zachęcał dzieci do nauki słówek z jęz. angielskiego.
Efekty dla nauczyciela:
·
Wyróżnienie za realizację i fotorelację z
działań projektu
·
Wzrost samooceny
·
Wzbogacenie wiedzy i doświadczeń
·
Satysfakcja w wykonywanych zadań
·
Poszerzenie warsztatu pracy
·
Wymiana informacji z specjalistami
Efekty dla placówki
·
Wzrost wiedzy obcojęzycznej u dzieci
·
Wzmocnienie wizerunku u rodziców, jako placówki
promującej zajęcia obcojęzyczne oraz nieustannie rozwijającej się
·
Możliwość korzystania z porad specjalistów dla
nauczycieli anglistów ( poprzez
Internet)
·
Polepszenie współpracy z nauczycielami
Międzynarodowy
Projekt edukacyjny „Piękna nasza Polska cała ” 2018/2019 r.
To
projekt, który realizowałam jako odpowiedz na wyjątkowe święto Polaków
– rocznicę odzyskania niepodległości pod honorowym patronatem
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Jacka Lipińskiego – Burmistrza
Aleksandrowa Łódzkiego, Centrum Edukacyjnego Bliżej Przedszkola, wydawnictwa
edukacyjnego MAC Telewizji łódzkiej, telewizji Aleksandrowski Kurier oraz
Zespołu ludowego „Rokiczanka”.
Jego celem było: wykształcenie postaw patriotycznych u
najmłodszych, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycje Polski a przede wszystkim wykształcenie tożsamości
narodowej dzieci. Podczas realizacji projektu zapoznałam dzieci z symbolami
narodowymi, tradycjami obrzędów ludowych z regionów Polski a także
współpracowałam z przedszkolami z całej Polski wymieniając się fotorelacjami. W
ramach projektu zrealizowałam następujące zadania wraz z innymi nauczycielami
1. Nauka
Hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego.
2.
Apel z okazji 11 listopada
3.
Nauka piosenki Rodzinny Kraj lub dowolnej piosenki o tematyce
patriotycznej
4.
Nauka wiersza o tematyce patriotycznej
5.
Zorganizowanie Kącika „Piękna nasza Polska cała”
6.
Zabawa ludowa – zapoznanie dzieci z wybraną zabawą
ludową.
7.
„Według przepisu Babci lub Dziadka” – zajęcia kulinarne
pieczenie rogalików w piekarni
8.
„Na skrzydłach historii” – wykonanie prezentacji
multimedialnej o swojej miejscowości
9.
„Piękna nasza Polska cała” – wysłanie pocztówki swojej
10. Konkurs
Plastyczny dla dzieci z rodzicami pt. „Moja mała Ojczyzna
11. „Dzień
Mody Patriotycznej” – zorganizowanie w grupie/placówce Dnia Mody
Patriotycznej
12. „Drzewo
Pamięci” – zasadzenie drzewa
Projekt ten bardzo
mocno przyczynił się poprawy jakości pracy naszej placówki a tym samym
kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci
Efekty dla nauczyciela:
·
Wzrost bazy dydaktycznej
·
Poszerzenie warsztatu pracy
·
Zdobycie nowych umiejętności
·
Wymiana informacji z nauczycielami
·
Poznanie swoich mocnych i słabych stron
·
Integracja grupy
·
Promocja moich wierszy na arenie międzynarodowej
·
Zdobycie certyfikatu
·
Pozytywne efekty pracy
Efekty dla placówki :
·
Uwrażliwianie dzieci na piękno naszego kraju
·
Promocja placówki o zasięgu międzynarodowym
·
Promocja miasta Rybnik i regionu śląskiego
·
Otrzymanie PODZIĘKOWANIA od prezydenta Rzeczypospolitej
Polskiej ANDRZEJA DUDY
·
Uatrakcyjnienie zadań przedszkola
·
Integracja nauczycieli
·
Wzmocnienie współpracy z rodzicami
·
Promocja placówki w czasopismach, gazetach
regionalnych oraz w Internecie
·
Zdobycie CERTYFIKATU
Międzynarodowy
projekt edukacyjny "Mały Miś w świecie wielkiej literatury" 2019/2020
r.
To międzynarodowy projekt, podczas którego rozwijałam i
promowałam czytelnictwo u dzieci oraz zachęcałam dorosłych w tym rodziców
naszych dzieci do głośnego czytania dzieciom. W ten sposób wprowadzałam dziecko
w świat literatury czy też budziłam
zaciekawienie książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną.
Podczas realizacji projektu wykonałam szereg
działań wg. następującej tematyki
Mały
miś – czytające przedszkolaki, podczas której miś Hektor wędrował po domach przedszkolaków
a rodzice czytali dzieciom bajki. W tym punkcie dzieci tworzyły kronikę misia
Czytamy w przedszkolu ( codziennie
2019/20 r.) – to cykl zajęć czytelniczych po obiedzie, podczas których czytałam
dzieciom bajki czy też układałam z nimi historyjki obrazkowe. W ramach modułu
każdy kangurek z mojej grupy dostał do domu misia, któremu razem z rodzicami
czytał bajkę a następnie uzupełniał kronikę, którą przynosił do przedszkola.
Misiowy wolontariat 21.11.2019 r.– to
zajęcia które zorganizowałam w ramach akcji dnia życzliwości. Z tej okazji
rozmawiałam z dziećmi o tym, jaki powinien być kolega, czytałam dzieciom wiersz
o życzliwości a także rozmawiałam o tym, jak możemy pomagać sobie nawzajem. Najważniejszym
jednak punktem tego tematu było przyniesienie podarków dla placówki " Puls
- Med - dla osób starszych z hospicjum.
W ten sposób kształtowałam u dzieci wrażliwość na potrzebujących.
Play with LittleTeddy Bear 25.11.2019
r.– Z okazji Dnia Misia zostały przeprowadzone zajęcia otwarte dla rodziców "Let`splay
with Teddy" zorganizowane w ramach projektu. Dzieci razem z misiami
utrwaliły sobie nazwy części ciała w jęz. angielskim a także poznały Bena -
misia, który pokazał dzieciom czym najbardziej lubi się bawić ( nowe
słownictwo: plane, ball, doll...). Odbyła się również zabawa z rodzicami a
także kolorowanie ulubionej zabawki. Na koniec dzieci z okazji urodzin
przedszkolaka otrzymały Misia - Lubisia
Dzień Pluszowego Misia 26.11.2019 r. – zorganizowałam zajęcia z
misiem w gr. maluszki
Mały Miś i prawa dziecka 08.10.2019 r. – podczas zajęć szerzyłam u dzieci świadomość ich praw ale i ich
obowiązków. Przedszkolaki poznały także dzieci z różnych stron świata oraz ich
mieszkania. W ramach zajęć odbyły się także zabawy z misiem i chustą
animacyjną.
Zmisiowany dzień matematyki 21.02.2020
r. – rozwijałam u dzieci umiejętność kodowania na dywanie. Najpierw stworzyłam
matę do kodowania potem omówiłam zasady gry po czym dzieci uczyły się
umiejętności kodowania.
Bezpieczni z małym misiem 09 –
13.09.2019 r. – rozwijałam u dzieci
umiejętność dbania o swoje bezpieczeństwo poprzez zabawy, zagadki oraz naukę
nr. alarmowych.
Efekty dla nauczyciela
·
Poszerzenie umiejętności, doświadczenia i wiedzy
·
Satysfakcja i rozwój własny
·
Dobrze skupiona grupa
·
Zdobycie
7 certyfikatów imiennych
Efekty dla placówki
·
Promocja placówki
·
Poszerzenie oferty edukacyjnej placówki
·
Współpraca z nauczycielami
·
Wzrost świadomości czytelniczej u dzieci i
rodziców
·
Zdobycie certyfikatu dla placówki
Ogólnopolski
projekt "Kreatywny Przedszkolak" 2019/2020 r.
To
ogólnopolski projekt edukacyjny, którego głównym celem było kreatywne
i twórcze działanie nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości
dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Realizując ten projekt
wykorzystywałam podczas zajęć różnorodne materiały – w tym naturalne oraz
recyklingowe. W ten sposób uczyłam dzieci nadawania rzeczom drugiego życia oraz
dbania o ekologię. W ramach projektu zrealizowałam następującą tematykę
·
Jesienne
mandale ( wrzesień 2019 r.)
·
Jesienny
atlas liści ( październik 2019 r.)
·
Orzeł Biały ( listopad 2019 r.)
·
Ozdoba
choinkowa wykonana z tkanin ( grudzień 2019 r.)
·
Prezent dla
babci i dziadka efektem warsztatów kulinarnych (styczeń 2020 r.)
·
Śnieżna
Kraina – makieta 3d ( luty 2020 r.)
·
Kreatywna
pisanka ( marzec 2020 r.)
·
Tworzymy
przedszkolny ogródek ( kwiecień 2020 r.)
·
Majowa łąka
– makieta ( maj 2020 r.)
Część z tych tematów realizowałam przy ścisłej współpracy z rodzicami
Efekty dla nauczyciela
·
Wzrost kreatywności i pomysłowości
·
Satysfakcja z dbania o ziemię
·
Udoskonalenie umiejętności takich jak:
planowanie i organizacja pracy
·
Pozytywne efekty w pracy dydaktycznej
·
Rozwinięcie kompetencji i warsztatu z zakresu
arteterapiii
Efekty
dla placówki
·
Doskonalenie u dzieci umiejętności logicznego
myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości, koncentracji i
skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy
·
Ścisła i dobra jakościowo współpraca z rodzicami
·
Poszerzenie oferty edukacyjnej placówki
·
Możliwość edukacji poprzez zabawę kreatywną
·
Wspomaganie psychicznego, społecznego i
emocjonalnego rozwoju uczniów
·
Zdobycie certyfikatu dla placówki
Międzynarodowy projekt „Moje zdrowie, moja
siła wielka moc” 2019/2020 r.
„Moje
zdrowie moja siła wielka moc” to projekt, który realizowałam przy współpracy z
innymi nauczycielami. Podczas jego
realizacji wykonałam następujące działania:
·
„Zdrowie” 01.10.2019 r. –
wprowadzenie pojęcia zdrowie oraz rozmowy na ten temat
·
„Kodeks
zdrowego i bezpiecznego przedszkolaka” (wrzesień
2019 r.) – poznanie zasad bezpiecznych zachowań
·
,,Piramida
żywienia” 12-13.11.2019 r. – poznanie
zasad zdrowego odżywiania.
·
,,Wspieramy
polskie rolnictwo” – przygotowanie szaszłyków z polskich owoców 26.09.2019 r.
·
,,
Ja i moi koledzy” 09.09.2019 r.
Efekty
dla nauczyciela:
·
Satysfakcja
z przeprowadzonych zajęć i zabaw
·
Wymiana
doświadczeń z innymi nauczycielami
·
Integracja
grupy
Efekty
dla placówki:
·
Efektywna
współpraca z rodzicami
·
Wspieranie
rozwoju dziecka i jego zdrowia
·
Promocja
placówki w Internecie
·
Lepsze
efekty edukacyjne
·
Zdobycie
certyfikatu
Ogólnopolski projekt „Bliżej Pieska” 2019/2020 r.
Projekt „Bliżej Pieska”, który
realizowałam na terenie naszego przedszkola organizowany był przez miesięcznik „Bliżej
Przedszkola”,. Miał on na celu podejmowanie działań uwrażliwiających dzieci na
niesienie pomocy potrzebującym zwierzętom, a także edukację przedszkolaków z
zakresu właściwego zachowania wobec zwierząt.
W ramach tego projektu
przeprowadzałam z dziećmi pogadanki, zabawy, zajęcia edukacyjne oraz obserwacje
zarówno w przedszkolu, jak również w ich środowisku naturalnym.
Do
zrealizowanych działań w ramach projektu należą:
·
Pogadanki na temat zwierząt w tym psów, ich
pielęgnacji, wyżywienia jak i opieki. Dzieci miały możliwość spotkania się z pieskiem
naszego przedszkolaka oraz zdobyć wiedzę na jego temat.
·
Spacery i obserwacje ptaków w ogrodzie.
·
Wraz z innymi nauczycielami zbiórka żywności dla
fundacji „Kotewka” zajmującej się zwierzętami.
·
Umożliwienie korzystania dzieciom z edukacyjnych
książek przyrodniczych z własnej biblioteki. Dzieci same również przynosiły
wspomniane książki i wymieniały się zdobytymi informacjami.
·
Udział w konkursie „Jesienny las” o zasięgu
ogólnopolskim .
·
Gry i zabawy zw. ze zwierzętami „ Stary
niedźwiedź” , „Mały kotek chodzi w koło”
·
Czytanie wierszy i opowiadań o pieskach np.
krótka bajeczka dla dzieci „O psie który jeździł koleją”, „Zuzia i Hultaj”,
„101 dalmatyńczyków”, „Psi Patrol”
Efekty
dla nauczyciela:
·
Satysfakcja
z przeprowadzonych zajęć i zabaw
·
Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe scenariusze
·
Wymiana
doświadczeń z innymi nauczycielami
Efekty
dla placówki:
·
Efektywna
współpraca z rodzicami
·
Wspieranie
rozwoju dziecka poprzez edukację, zabawę i obserwację
·
Promocja
placówki, jako miejsce wspomagające fundację Kotewka zajmującej się opieką nad
zwierzętami
·
Uwrażliwienie
dzieci na potrzeby zwierząt i ich ochronę.
Ogólnopolski
projekt „Czyściochowe przedszkole”
marzec/ kwiecień 2020
To projekt organizowany przez firmę
Rossman. W ramach projektu otrzymałam bezpłatne scenariusze do zajęć, które
przeprowadziłam ze swoją grupa. Zajęcia obejmowały następującą tematykę:
·
Wiem,
kiedy trzeba myć ręce 03.03.2020 r.
·
Wiem
jak dokładnie myć ręce 04.03.2020 r.
·
Potrafię
prawidłowo umyć ręce 09.03.2020 r.
·
Brudne
ręce co to, to nie 10.03.2020 r.
Celem zajęć było:
zapoznanie z prawidłową techniką mycia rąk
zapoznanie z zasadami zachowania w łazience
kształtowanie umiejętności dbania o czystość rąk
kształtowanie świadomości ekologicznej
Ponadto
rozdałam rodzicom przydatne ulotki informacyjne
Efekty dla nauczyciela
·
Zdobycie
ciekawych scenariuszy z wierszykami
·
Satysfakcja
z prowadzonych zajęć
·
Skupienie
uwagi dzieci na zajęciach
Efekty dla placówki
·
Rozwój
umiejętności dokładnego mycia rąk, ochrony przed korona wirusem.
·
Poszerzenie
współpracy z rodzicami
·
Promocja
placówki, która duży nacisk kładzie na zdrowie i higienę
2.Stworzenie oraz realizacja projektów własnych
„Bohater Tygodnia” , „ Z Kubusiem Puchatkiem poznaję Polskę”, „Z Misiem Flisiem
poznaję emocje oraz uczę się konstruktywnego rozwiązywania problemów”
Realizując programy oraz projekty ogólnopolskie stworzyłam samodzielnie
trzy projekty, które poszerzyły zakres działań przedszkola. A są nimi „Bohater
Tygodnia” oraz „Z Kubusiem Puchatkiem
poznaję Polskę ”, „Z Misiem Flisiem poznaję emocje oraz uczę się
konstruktywnego rozwiązywania problemów”
Bohater Tygodnia 2017 r.– to projekt, który realizowałam przy
współpracy z rodzicami. Jego celem było poznanie każdego dziecka w grupie, jego
zainteresowań i rodziny, zwrócenie uwagi na każdego z przedszkolaków osobno,
możliwość bliskiego poznania się dzieciom a także zintegrowanie środowiska
rodzinnego i przedszkola, jak również wykształcenie postaw prospołecznych (dzieci
uczyły się szanować ludzi, ich zwyczaje oraz zainteresowania a także uczyły się
dzielenia zabawkami oraz cierpliwości)
Realizacja tego projektu przekonała mnie do tego, że warto go realizować
tym bardziej, że wzmocniło ono poczucie własnej wartości u dzieci, pomogło
nabrać śmiałości oraz odwagi dzieciom, które miały z tym problem a także
pomogła mi w realizacji zamierzonych działań dydaktyczno – wychowawczych.
Projekt miał także duży wpływ na zdobycie oraz rozwijanie wiedzy u dzieci
poprzez spotkania z rodzicami reprezentującymi różne zawody. Rodzice w roli eksperta
przeprowadzili szereg ciekawych działań wzbogacając tym samym działania
placówki np. o jęz. hiszpański, warsztaty kulinarne, spotkania z kierowcą
rajdowcem.
Efekty dla nauczyciela:
·
Zmniejszenie się
problemów wychowawczych
·
Uatrakcyjnienie zajęć
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
Efekty dla placówki:
·
Wzmocnienie
poczucia własnej wartości dzieci
·
Łatwiejsze i szybsze zaadoptowanie się dzieci do
warunków przedszkolnych
·
Kształtowanie u dzieci postaw zw. z
przestrzeganiem zasad panujących w grupie
·
Poszerzenie działań przedszkola o zadania wychowawcze oraz opiekuńcze
·
Pozytywna opinia rodziców z realizacji projektu.
·
Ścisła współpraca z rodzicami na zasadzie zajęć
rodzic – ekspert
"Z
Kubusiem Puchatkiem poznaję Polskę " – stworzenie projektu własnego
2018/2019 r.
Projekt
„Z Kubusiem Puchatkiem zdobywam wiedzę o Polsce” to projekt który miał na celu
podniesienie jakości edukacji patriotycznej. Powstał on wyniku ankietowania
rodziców, którzy wyrazili chęć włączenia się w kolejny projekt edukacyjny.
Projekt zakładał przekazanie dzieciom
wartości patriotycznych takich jak: miłość do ojczyzny oraz poszanowanie
symboli narodowych, kształtowanie u dzieci poczucia przynależności narodowej, a
także poszerzenie wiadomości dzieci na temat kraju, w jakim mieszkają. Poprzez
udział w projekcie dzieci miały możliwość poznania wybranych regionów Polski, charakterystycznych
dla nich krajobrazów, strojów i tańców regionalnych a także kuchni polskiej.
Poznały piosenki, wiersze oraz legendy, symbole Polski. Ponadto poznały swoje prawa i obowiązki, ważniejsze
instytucje oraz zabytki Polski.
Projekt
realizowany był na dwóch płaszczyznach :
1.
Działania w przedszkolu
organizowane przez nauczycieli
2.
Działania dzieci i ich
rodziców
W
ramach projektu w placówce zostały stworzone
gazetki patriotyczne oraz kąciki ze skarbami regionalnymi naszego kraju.
Obyło się szereg imprez oraz uroczystości a dzieci tworzyły swoje własne
książeczki „Moje podróże po Polsce” – gr. starsze przy współpracy z
rodzicami. Ponadto dzieci miały okazję spotkać się z różnymi ludźmi: poetą,
górnikiem czy też smakować wybrane potrawy polskie. W ramach projektu stworzony
został dla rodziców kącik potraw śląskich
Efekty dla nauczyciela:
·
Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomoce
dydaktyczne
·
Wzrost umiejętności w posługiwaniu się środkami
multimedialnymi, technologiami informatycznymi
·
Doskonalenie kompetencji wychowawczych
·
Doskonalenie umiejętności organizacyjnych
Efekty dla placówki:
·
Ulepszenie współpracy rodzic – placówka
·
Wzrost poczucia własnej wartości u dziecka
poprzez prezentacje swojej książeczki
·
Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych
·
Budowanie pozytywnego wizerunku placówki
kształtującej postawy patriotyczne
·
Stworzenie bazy filmów edukacyjnych o Polsce dla
nauczycieli
„Z
Misiem Flisiem poznaję swoje emocje oraz uczę się konstruktywnego rozwiązywania
problemów” – stworzenie projektu własnego 2019/2020 r.
Projekt „Z misiem Flisiem poznaje swoje emocje oraz uczę się konstruktywnego rozwiązywania problemów” powstał, jako odpowiedź na pojawiający się problem w grupie 3- 4 latków związany z trudnościami w relacjach z dziećmi, niepożądanymi zachowaniami, agresją a także emocjami, z którymi małe dzieci nie potrafią sobie poradzić.
Działania
projektu, który stworzyłam i
realizowałam obejmowały elementy takie jak:
zabawy
socjoterapeutyczne, zabawy arteterapeutyczne, teatrzyki, bajko terapię
oraz relaksację.
Projekt miał na celu wsparcie rozwoju emocjonalnego u
dzieci poprzez wykształcenie u nich umiejętności radzenia sobie w trudnych dla
nich sytuacjach, poznaniu swoich emocji, jak również radzeniu sobie z nimi w
sposób konstruktywny.
Podczas
realizacji projektu dzieci uczyły się piosenek, słuchały bajek terapeutycznych,
opowiadań czy też rozładowywały swoje napięcie emocjonalne poprzez zabawy
plastyczne czy ruchowe.
W sali zorganizowałam również kącik emocji gdzie dzieci
mogły zobaczyć, jakie są emocje oraz jak można sobie z nimi radzić.
Efekty dla nauczyciela
·
Lepsze wyniki edukacyjne
·
Rozwój własny poprzez szukanie nowych rozwiązań
·
Mniejszy stres w pracy oraz umiejętne radzenie
sobie w sytuacjach trudnych
·
Ulepszenie współpracy rodzic – nauczyciel
Efekty dla placówki
·
Lepsza współpraca z rodzicami tzw. trudnych
dzieci
·
Rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych
dziecka
·
Mniej sytuacji agresywnych
·
Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w
sytuacjach konfliktowych przez dzieci
”Tydzień Kreatywności” kwiecień 2020 r. –
działania innowacyjne.
Innowacja „Tydzień Kreatywności” jaki
miałam okazję współtworzyć z koleżanką był odpowiedzią na potrzeby dzieci oraz
wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w podstawie programowej
wychowania przedszkolnego a ściśle ujmując pkt. 11 zadania przedszkola „Tworzenie warunków umożliwiających
bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu,
konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego
działania, prezentowania wytworów swojej pracy” oraz priorytetami MEN na
rok 2019/20
Na podstawie wieloletnich obserwacji
zauważyłyśmy, że dzieciom najbardziej brakuje spontanicznych zabaw kreatywnych,
w których będą same kreatorami własnych prac czy też wytworów. Zabaw, dzięki
którym rozwiną motorykę małą, same będą tworzyć, wymyślać, jak i eksponować
wytwory swojej pracy.
W obecnym czasie bowiem obserwuje
się, znaczny spadek kreatywności i pomysłowości dzieci. Technologia XXI wieku
sprawia, że małe dzieci nie muszą się za bardzo wysilać np. tworząc swoje
zabawki albowiem szeroka gama różnego rodzaju zabawek, gadżetów obecnych na
rynku oraz łatwy i szybki do nich dostęp w pełni zaspokaja ich potrzeby,
jednocześnie ograniczając ich rozwój wyobraźni.
Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji była potrzeba
stworzenia tygodnia, w którym dzieci będą rozwijały swoją pomysłowość,
kreatywność oraz twórczość rozwijając przy tym różnego rodzaju kompetencje.
Podczas realizacji innowacji nauczyciele ukazywali dzieciom różne formy zabaw
twórczych czy też pomysły na wykorzystanie surowców wtórnych. Sami również
doskonalili się w tym zakresie poszukując ciekawych pomysłów czy też
wykorzystując już znane sprawdzone.
Głównym celem innowacji było:
·
Podniesienie jakości pracy przedszkola
·
Rozwijanie twórczości, pomysłowości i wyobraźni dziecka
poprzez dostarczanie ,u materiałów, narzędzi i środków oraz wskazywanie na
różne możliwości ich wykorzystania;
·
Odkrywanie, rozwijanie indywidualnych potrzeb i
zainteresowań dziecka;
·
Rozwijanie kompetencji matematycznych,
technicznych, społecznych
Tydzień kreatywności polegał prowadzeniu różnorodnych
zajęć zw. z kreatywnością dzieci zgodnie z tematyką tygodnia a także daniu
możliwości dzieciom do samodzielnego tworzenia wytworów swojej wyobraźni,
pomysłowości, kreatywności, twórczości. Dzieci uczyły się przy tym współpracy
czy też radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Istotnym elementem podczas realizacji „Tygodnia
Kreatywności” było stosowanie głównie met. aktywizacyjnych.
W działania
włączyli się również rodzice, którzy razem z dzieckiem mieli okazję tworzyć
zabawki z recyklingu. Tydzień kreatywności kończył się zaprezentowaniem swoich
wytworów innym grupom z całego przedszkola
Efekty dla nauczyciela:
·
poszerzenie wiedzy
·
świadomość dbania o ekologię
·
wzbogacenie metod pracy jak i pomocy
dydaktycznych
·
satysfakcja z osiągnięć dzieci
·
zwiększenie współpracy między nauczycielami
·
samodoskonalenie
Efekty dla placówki:
·
lepsze efekty edukacyjne
·
przedszkole zdobyło makulaturę na konkurs
·
lepsza współpraca z rodzicami oraz instytucjami
·
postrzeganie placówki, jako ośrodek rozwijanie
zainteresowań i twórczości dzieci
3. Organizacja
imprez oraz konkursów przedszkolnych
W trakcie realizacji stażu na nauczyciela dyplomowanego
starałam się nie tylko brać aktywny udział w różnych działaniach ale również sama
je organizować.
Praca w przedszkolu ściśle związana
jest z środowiskiem rodzinnym oraz lokalnym. Dlatego organizacja imprez
okolicznościowych ma ogromne znaczenie dla działań placówki a przede wszystkim
dla dzieci i ich rodziców.
W roku szkolnym 2017/18 r. pomagałam innym
nauczycielom w organizacji imprez którymi były:
·
Pasowanie na przedszkolaka wrzesień 2017 r. 2018
r., 2019 r.,
·
Rybnicki mam talent” 2018 r..
·
Festyn rodzinny maj 2018 r., 2020 r.
Ponadto
pomagałam r. poprzez przygotowanie dekoracji na scenę, przygotowanie repertuaru
oraz podczas promocji książki „Puchatkowe wiersze i rymowanki” 12.06.2019 r.
Dla dzieci stworzyłam swoje autorskie przedstawienia z okazji Dnia
Ziemniaka pt. „Kartofelek” 11.10.2017 r., „Spotkanie z Polą” ( listopad 2018/19 r. ) gdzie zagrałam jako
aktor przed dziećmi.
Ponadto
pomagałam przy organizacji konkursu plastycznego
„Rybnik nasze miasto” kwiecień 2018 r. natomiast wiosną 2020 r.
zorganizowałam ogólnopolski konkurs
plastyczny dla nauczycieli w ramach dzielenia się pomysłami „Wiosenna ozdoba na okno”.
W
ramach działań związanych ze smogiem zorganizowałam wystawę prac plastycznych dzieci w placówce, która następnie promowana
była na rynku w Rybniku (16.03.2018 r.,
10.05.2018 r.)
Ponadto
prowadziłam samodzielnie imprezy takie jak:
·
Urodziny Kubusia Puchatka 04.10.2017 r.
·
Dzień Żółty 18.11.2017 r.
·
Dzień turystyki 27.09.2018 r.
·
Pastusiowa Olimpiada matematyczna – gr. młodsze
15.03.2018 r.
·
Dzień wody ze Zdrojkiem – Olimpiada matematyczna
– gr. starsze 22.03.2018 r.
·
Dzień Edukacji Narodowej - 15.10.2018 r.
·
Pasowanie na przedszkolaka 15.10.2018 r.
·
Dzień Niepodległości – 8.11.2018 r.
·
Dzień Życzliwości – 21. 11. 2017 r. 20.11.2018 r., 21.11.2019 r.
·
Dzień Pluszowego Misia – 24.11.2017 r., 26.11.2018
r.
·
Dzień Dinozaura 28.11.2018 r.
·
Św. Mikołąj 6.12.2017 r. 2018 r. , 2019 r, 2020
r.
·
Jasełka 13.12.2018 r.
·
Święto Drzewa z Enfosiem 10.10.2019 r.
·
Świąteczne spotkanie – 13.12.2019 r.
·
Wigilijka – 18.12.2019 r.
·
Dzień babci i dziadka 22.01.2019, 09.01.2020 r.
·
Dzień mody teatralnej 23.01.2019 r.
·
Dzień Kobiet 08.03.2018 r., 08.03.2019 r.
09.03.2020 r.
·
Dzień Chłopca 2017 r., 28.09.2018 r. ,
30.09.2019 r.
·
Warsztaty tworzenia lodów 10.03.2020 r.
·
Efekty
dla nauczyciela:
·
Rozwój własny
·
Satysfakcja i motywacja do dalszej pracy
·
Prezentacja zdolności aktorskich poprzez
odegranie roli kartofla oraz choinki.
·
Poznanie swoich mocnych i słabych stron poprzez
omawianie prowadzonych zajęć
·
Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe formy i
metody pracy
·
Pogłębienie umiejętności i doświadczenia
·
Doskonalenie umiejętności organizacyjnych
·
Bardziej wnikliwa analiza podjętych zadania
·
Prezentacja swoich pomysłów, metod, pomocy
dydaktycznych
·
Rozwój kreatywności poprzez tworzenie strojów,
dekoracji
·
Poznanie swoich słabych i mocnych strony
·
Ulepszenie współpracy
·
Satysfakcja z pozytywnych efektów
·
Zdobycie
nowych doświadczeń komunikacyjnych
·
Wykazanie się umiejętnościami organizatorskimi
·
Wykorzystanie pomysłów innych nauczycieli w
pracy
Efekty dla placówki
·
Podwyższenie jakości funkcjonowania przedszkola
·
Poprawienie współpracy pomiędzy nauczycielami,
jednoczenie grona pedagogicznego
·
Zebranie darów dla oddziału pediatrycznego w WSS
nr 3 w Rybniku
·
Stworzenie dzieciom możliwości osiągania
sukcesów
·
Wzrost wiedzy u dzieci
·
Promocja placówki w środowisku lokalnym poprzez
artykuły o wydarzeniu oraz na stronach Internetowych
·
Pozytywny wizerunek placówki wśród rodziców oraz
w środowisku lokalnym
· Wzrost wizerunku placówki jako ośrodka
życia kulturalnego,
·
Zaangażowanie się rodziców oraz wspieranie
uroczystości przedszkolnych
·
Podtrzymywanie i pielęgnowanie tradycji przedszkolnych
·
Integracja środowiska przedszkolnego
·
Współpraca ze środowiskiem lokalnym
·
Zdobycie dekoracji/ ozdób na okno, które zostały
wykorzystane na przedszkolnym holu.
4.Rozwijanie zainteresowań dzieci
Jedną z form wzbogacania doświadczeń dzieci,
a także przekazywania im wiedzy jest organizacja wycieczek oraz spotkań z
ciekawymi ludźmi. Dzięki temu dzieci w ciekawy sposób zdobywają informacje o
otaczającym ich świecie a nauczyciel poprzez obserwacje i aktywne działania
wzbogaca swój warsztat pracy.
a) Organizowanie spotkań oraz zajęć
edukacyjnych z ciekawymi ludźmi
Rozwój
zainteresowań dzieci wiąże się ściśle z bezpośrednią obserwacją pracy ludzi czy
też spotkaniami na żywo z gośćmi. Aby to zadanie zrealizować zorganizowałam
spotkanie się z autorką wierszy i bajek p. Reginą Sobik 12.06.2019 r. , p. ratownik z stacji pogotowania w
Raciborzu oraz strażakami 15.11.2019r.
Dnia
17.03.2020 r. oraz dnia 19.03.2020 r. zorganizowałam spotkanie dla dzieci on – line z wojskowym 6 batalion
powietrznodesantowym. To spotkanie dla dzieci on – line podczas, którego dzieci
mogły zobaczyć pojazdy wojskowe Aero oraz pokaz spadochroniarzy.
W
trakcie stażu nie udało mi się zrealizować spotkania z instruktorem tańca, z
którym miałam kontakt, natomiast dzieci miały spotkanie z innym instruktorem w
ramach promocji firmy, która uczy tańca. Nie udało mi się również z powodu
korona wirusa zaprosić harcerzy do przedszkola.
Efekty dla nauczyciela
·
Wzbogacenie warsztatu pracy
·
Podjęcie nowej współpracy ubogacającej moje
zajęcia
·
Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
·
Wymiana informacji
·
Zapewnienie właściwej opieki
Efekty dla placówki
·
Poszerzenie działania rocznego planu pracy przedszkola
oraz planu wychowawczego.
·
Wzrost atrakcyjności prowadzonych zajęć z
placówce
·
Brak poważniejszych problemów czy urazów
·
Wzrost świadomości dzieci na temat naszego
regionu, sławnych osób
·
Pozytywny wizerunek placówki w świetle rodziców
·
Wzrost wiedzy oraz zachowań u dzieci służących
bezpieczeństwu i zdrowiu
1.
Punkt
wymiany książek 2017 – 2020 r.
Dzięki moim działaniom w przedszkolu powstał
tzw. punkt wymiany książek, gdzie rodzice i dzieci mogą wymieniać się
książkami. Przez cały okres stażu byłam koordynatorem tego działania.
Stworzyłam regulamin korzystania z punktu a także starałam się wzbogacać kącik
o nowe pozycje, jak również zachęcać dzieci do korzystania z niego.
Efekty dla nauczyciela
·
Satysfakcja z prowadzonych działań
·
Umożliwienie wymiany fachowej literatury także
dorosłym
·
Rozwój nowych pomysłów
Efekty dla placówki:
·
Dzieci zdobyły nowe doświadczenia, wiedzę oraz
rozwijają umiejętności czytelnicze
·
Dzieci nauczyły się szanować książki
·
Punkt wymiany książek stał się możliwością na
wymianę różnych książek oraz dzielenia się nimi z innymi, co w dużym stopniu
przyczyniło się do uatrakcyjnienia funkcjonowania przedszkola
3.
Audycje
radiowe wierszy 30.05.2020 r.
Napisałam kilka wierszy,
które wysłane do radia Slonskimusikbox.de zostały przeczytane w audycji radiowej przez
p. J. Gazdę.
2. Gazetka dla rodziców „Kubuś i My” czerwiec 2018 r. Przedszkole
jest ważnym elementem środowiska lokalnego. Rodzice chcą wiedzieć, jakie akcje
podejmowane są w przedszkole, jakie mamy osiągnięcia a czasem potrzebują także pomysłów, z których oni sami mogli by
korzystać. Temu celowi właśnie posłużyła stworzona przeze mnie gazetka
przedszkolna „Kubuś i My”.
Gazetkę stworzyłam w czerwcu 2018r.
Umieściłam w niej materiały edukacyjne oraz wychowawcze zarówno dla dzieci, jak
i rodziców. Znajdował się w niej również wykaz całorocznych działań naszego
przedszkola a także ciekawe ćwiczenia dla dzieci.
Efekty dla
nauczyciela
·
Umiejętne wykorzystanie technologii
informatycznych
·
Rozwój własny
·
Autorefleksja własnych działań
·
Ukazanie mocnych i słabych stron
·
Uporządkowanie działań, jakie realizowane były w
roku szkolnym 2017/18
Efekty dla
placówka
·
Wzrost świadomości u rodziców co się dzieje na
terenie placówki
·
Rodzice posiadają wiedzę na temat naszych osiągnięć
·
Placówka jest dobrze postrzegana w środowisku
lokalnym
·
Rodzice są zadowoleni z działań placówki i sami
wychodzą z inicjatywą dodatkowych działań.
3.
Prowadzenie
„Zabaw logopedycznych” dla dzieci wykazujących trudności w poprawnej mowie.
W roku szkolnym 2018/19
r. realizowałam tzw. „Zabawy logopedyczne – ćw. buzi, języka oraz ćwiczenia
oddechowe”. Realizując powyższe czynności współpracowałam z logopedami,
korzystałam z ich wskazówek oraz wiedzy i doświadczenia. Na początku napisałam
roczny plan pracy, w oparciu o publikację „Gaduś”, własne pomysły, doświadczenie oraz sugestie logopedów
dotyczące każdego dziecka.
Podczas
realizacji zabaw wprowadziłam wiele ciekawych nowości, prowadziłam obserwacje
postępów dziecka oraz dokonywałam podsumowania ich postępów 2x do roku.
Efekty dla
nauczyciela:
·
Wzbogacenie warsztatu pracy o nowe pomysły,
pomoce dydaktyczne
·
Zdobycie nowej wiedzy i umiejętności
·
Poszerzenie współpracy z specjalistami
·
Satysfakcja z uzyskania pozytywnych opinii o
sukcesach i postępach dziecka od
rodziców oraz innych nauczycieli
·
Możliwość korzystania z ciekawych i naukowych
publikacji
·
Lepsza współpraca z rodzicami
·
Możliwość obserwacji innych trudności u dziecka
niż mowa oraz praca nad nimi
Efekty dla
dziecka:
·
Uzyskanie pozytywnych efektów w wymowie
·
Radość z zabaw
·
Rozbudzenie zaciekawienia i chęci do zabaw
·
Bieżąca obserwacja postępów dzieci
·
Zmniejszenie poczucia niepewności u dzieci
·
Podwyższenie poczucia własnej wartości dzieci
Efekty dla
placówki:
·
Wzbogacenie oferty edukacyjnej
·
Pozytywna opinia na temat pracy przedszkola oraz
wspieranie rozwoju dziecka
·
Współpraca z specjalistami
·
Wzrost śowiadomości rodzica na temat
trudności jego dziecka
·
Możliwość korzystania przez rodziców z ciekawych
pomocy dydaktycznych na stronie internetowej przedszkola
8.Rodzice - rodzicom to spotkania, które podzielono
na dwie kategorie:
I. Uświadomienie rodziców o zaburzeniach
występujących wśród dzieci ich objawach oraz sposobach pomocy.
Działania te polegały na udziale
zaproszonego gościa lub przeprowadzeniu przez mnie wywiadu z osobami, które
dzieliły się swoim doświadczeniem z innymi rodzicami. Działania te prowadzone
były ze względu na korona wirus on – line. Wywiady te umieszczone zostały na
stronie przedszkola.
Całość obejmowała
cykl kilku spotkań, którego tematyka była zależna od chętnych osób, jak i potrzeb.
Celem spotkań było:
·
Wspieranie rodziców w sytuacji trudności np.
choroba dziecka
·
Zdobycie cennych informacji, które mogą pomóc
rodzicom w zrozumieniu i zaakceptowaniu choroby lub zaburzenia
·
Uwrażliwienie rodziców na niepokojące zachowania
ich dziecka
·
Podanie przykładowych sposobów radzenia sobie z
sytuacją
·
Udzielenie informacji na temat placówek
udzielających pomocy
·
Spędzenie wspólnego czasu w warunkach
przedszkolnych
·
Integracja przedszkola z środowiskiem rodziców
·
Kształtowanie umiejętności u rodziców radzenia
sobie w trudnej na nich sytuacji
·
W ramach spotkań zrealizowano następujące
tematy:
1. Asperger - rodzic 16.04.2020 r.
2. Autyzm - rodzic 26.05.2020 r.
W planach była
również realizacja poniższych spotkań
Zaburzenia SI – p.
psycholog
Zaburzenia
przetwarzania słuchowego – p. psycholog
Spotkania te ze względu na korona
wirus oraz brak zgody na spotkanie on – Line czy nagranie filmiku z p.
psycholog nie odbyły się.
II. Integracja środowiska rodzinnego dzieci z przedszkolem.
W ramach tego spotkania odbył się w naszym przedszkolu „
Dzień kobiet” 06.03.2020 r.
Polegał
on na udziale zaproszonych gości: kosmetyczka, konsultantka kosmetyków,
makijażysta i prelekcji na wybrany temat a następnie przeprowadzeniu warsztatów
dla pań z danej dziedziny. Niektórzy z nich byli rodzicami z naszej grupy i
dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi rodzicami.
Efekty dla nauczyciela
·
Wzbogacenie wiedzy
·
Rozwój własny
·
Nabycie umiejętności przeprowadzania wywiadów
lub spotkań
·
Zdobycie
nowych znajomości i współpracy
·
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy
·
Poszerzenie wiedzy na temat zaburzenia jak i
sposobów postępowania z dzieckiem.
·
Dzielenie się pomysłami
·
Satysfakcja z zorganizowania spotkania
·
Nawiązanie nowych kontaktów z firmami
Efekty dla placówki:
·
Wzrost świadomości rodziców na temat zaburzeń
dzieci
·
Umożliwienie znalezienie fachowej pomocy
·
Zorganizowanie wsparcia dla rodziców
borykających się z trudnościami.
·
Lepsza współpraca rodziców z placówką
·
Doskonalenie zawodowe nauczycieli
·
Posiadanie informatorów na temat zaburzeń i
placówek udzielających pomocy
·
Ulepszenie współpracy z rodzicami
·
Polepszenie wizerunku placówki
·
Darmowe zabiegi dla mam
9.Organizacja wycieczek edukacyjnych, wychowawczych oraz kulturalnych
Podczas realizacji
stażu zorganizowałam wycieczki dla dzieci do:
·
Dream Parku Ochaby 06.2019 r.
Z powodu korona wirusa nie zostały
zrealizowane wycieczki do TZR, do Straży Pożarnej oraz do Dzidzi wioski, które
były zaplanowane na wiosnę 2020r.
Efekty dla
nauczyciela:
·
Doskonalenie umiejętności organizacyjnych
·
Satysfakcja z prowadzonych działań
·
Poznanie ciekawych miejsc
·
Poszerzenie wiedzy na temat ofert kulturalnych
Efekty dla placówki
·
Poszerzenie oferty edukacyjnej
·
Zaspokojenie potrzeb dzieci
·
Wprowadzenie dzieci w świat kultury
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz