sobota, 9 listopada 2019

Let`s play with Teddy Bear



Scenariusz zajęć
Data: 25.11.2019                                                                                    Czas: 15- 20 minut
Temat: Let`s play with Teddy
( Uroczystość z okazji Dnia Misia – projekt  “Mały miś w świecie wielkiej literatury”)

Grupa wiekowa: 3- 4 latki
Słownictwo wprowadzone: Bear, ball, doll, plane
Polecenia stawiane przez nauczyciela: “Where is …” , “My Teddy bear has”
Słownictwo utrwalane: eyes, ears, boys, girls

Cele operacyjne:  Dziecko:
·       poznaje słownictwo związane z zabawkami
·       utrwalenie nazw części ciała itwarzy,
·       zapoznanie z piosenką  ”Where is my Toy?

Metody pracy: TPR , Audiolingwialna
Techniki
Towarzyszące słuchaniu: odkrywanie obrazka ( plastra), pantomima
Towarzyszące mówieniu: rozpoznawanie dźwięków

Formy pracy:   Praca zbiorowa                Praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
maskotka misia, Magic box,
Flashcards z piosenki : Where is my Toy? (piłka, lalka, miś, samolot),
Piosenki:
·       „Chugga, Chugga „ I Love Boo - wprowadzenie do zajęć  tworzenie koła
·       „Hello” – powitanie
·       „Bye bye good bye”  - pożegnanie
·       ”Teddy bear, Teddy bear” – ćw. Ruchowe
·       “Where is my toy” – zapoznanie z piosenką
·       “My Teddy Bear has”- ćw. utrwalające nazwy części ciała

Przebieg zajęć:
1.     Introduction:

1. Powitanka.

a)     Zajęcia rozpoczyna zabawa muzyczna orientacyjno-porządkowa służąca stworzeniu koła (piosenka z płyty I Love Boo A.:Chugga, Chugga). Nauczyciel odgrywa z dziećmi treść utworu „Chugga, chugga, choo-choo-choo!”

A trian, a train, choo, choo, choo,
Chugga, chugga, choo-choo-choo!
Make a circle, choo, choo, choo
 Round and round, round and round.
Choo, choo, choo! Choo, choo, choo!
Chugga, chugga, choo-choo-choo!
Up, up, up, up, up,up!
Up, up, up, up, up,up!
Down, down, down, down, down, down!
Down, down, down, down, down, down!
Let’s sit down, Let’s sit down!

b)     Powitanie wszystkich uczestników zajęć, zaśpiewanie piosenki na powitanie „Hello”
Dzieci stoją i śpiewają piosenkę na powitanie: Hello! (piosenka z płyty I Love BooA lub Hello z Cheeky Monkey ) Nauczyciel odgrywa treść piosenki ruchem, dzieci za nim powtarzają.
Hello to You! Shee-bee-dee-bee-doo
Nice to see you-ooh! Shee-bee-dee-bee-doo

2. Presentation:
1, 2, 3... What can it be? – przed zajęciami nauczyciel chowa do pudełka pluszowego misia. Podczas zajęć pokazuje dzieciom ”Magic box” i daje im znać, że coś znajduje się w środku. Mówi np.  Hmm... What can it be? Or, Ooo what a heavy box!
Następnie zachęca dzieci do wypowiedzenia rymowanki:1, 2, 3, what can it be?
Po wypowiedzeniu rymowanki nauczyciel mówi:Let’s open the Magic box!
Nauczyciel wyjmuje z pudełka pluszowego misia oklejonego plastrami. Następnie mówi:
Look! It’s a teddy bearPlease say hello to my teddy bear
Powtarza kilkukrotnie z dziećmi: Hello teddy bear!
Nauczyciel mówi: Teddy Bear what’s your name?
Miś odpowiada: My name is Ben 
Dzieci odpowiadają: Hello Ben!

My Teddy Bear Super Simple Song. – utrwalenie nazw części ciała 
Nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że Ben ma dla nich zagadkę, dlatego ma zaklejone różne części ciała.  Przypomina także, które części są zaklejone poprzez ich wypowiedzenie i wskazanie po czym informuje o przygotowanej piosence podczas, której nauczyciel będzie wybierał po 1 dziecku, które będzie odklejało poszczególne plasterki wg. słów,  które usłyszy w piosence ( np. eyes – oczy) . Zadaniem pozostałych dzieci jest powtórzenie słówek części ciała z piosenki oraz aktywne uczestnictwo poprzez naśladowanie ruchów nauczyciela
My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes.
My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.
My teddy bear has one nose, one nose, one nose.
My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.
My teddy bear has two ears, two ears, two ears.
My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.


Zapoznanie i osłuchanie się z piosenką Where’s my Toy?
Nauczyciel informuje dzieci, że Ben chciał im pokazać pewną zabawę ale zapomniał jakie zabawki w nich wystąpiły i prosi aby dzieci pomogły mu je nazwać.
Nauczyciel pokazuje flashcards: ball, bear, doll, plane  - dzieci powtarzają za nauczycielem dane słowa. Po czym następuje zabawa muzyczno – ruchowa z nowym słownictwem.

Zabawa ruchowo-muzyczna do piosenki Where’s my Toy
Nauczyciel wybiera kilkoro dzici, którym daje opaski na głowę – pełnią one rolę zabawek i stoją w stali w odpowiednim miejscu. Nauczyciel odtwarza nagranie piosenki Where’s my Toy?, Dzieci podczas nagrania swobodnie poruszają się po sali, kiedy usłyszą wskazane słówko szybko biegną do dziecka, które jest daną zabawką  i naśladują ją.

Jeśli dzieci nie są zmęczone – dodatkowa zabawa ruchowo – naśladowcza „Teddy Bear”
Teddy Bear Teddy Bear Turn around
Teddy Bear Teddy Bear Touch the ground
Teddy Bear Teddy Bear Reach up high
Teddy Bear Teddy Bear Touch the sky
 Reach way up! Good job.
Teddy Bear Teddy Bear Find your nose
Teddy Bear Teddy Bear Touch your toes
 Teddy Bear Teddy Bear Touch your knees
Teddy Bear Teddy Bear Sit down please
Teddy Bear Teddy Bear Sit down please

3.  Conclusion
Piosenka – dzieci na zakończenie śpiewają razem z nauczycielem piosenkę „Bye bye ”


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz