czwartek, 5 października 2017

Depresja jednym słowem

Moi drodzy
Depresja to choroba duszy i serca, która dotyka coraz więcej ludzi. Coraz więcej ludzi, potrzebuje pomocy a czas oczekiwania na wizytę u specjalisty nieraz jest bardzo długi.
Czasem bywa tak, że dana osoba potrzebuje kontaktu na już. Dzieje się tak dlatego, że w przypływie chwili jej świat nagle się rozpada. Problem i jego specyfika jest tematem jak rzeka. Kiedyś postaram się go państwu opisać. Tymczasem szperając po necie, znalazłam piękny obrazek, któremu nie mogłam się oprzeć. Tak bardzo trafnie opisuje on stan chorego. Dlatego dziś chcę go państwu tutaj ukazać.


"W tym człowieku wszystko umiera. Wszystko co było cenne i siła i światło i nadzieja i sens - nie ma tego ...." x. K. Grzywocz 



Poniżej przedstawiam kilka rad,  jak postępować ( komunikować się) gdy mamy do czynienia z osobą chorą na depresję 

Unikaj słów takich jak 

  • każdy tak ma 
  • będzie dobrze
  • nie przesadzaj 
  • dasz radę 
  • nie jest tak źle itp.
  • a kto nie jest np. zmęczony 
Osoba chora potrzebuje twojego CICHEGO WSPARCIA dlatego warto ją zapewnić o tym, że jeśli będzie ona cię potrzebowała to jesteś. Ważnymi komunikatami są:
  • wydaje mi się, że 
  • jestem z tobą, jeśli będziesz czegoś potrzebować to jestem 
  • wypłacz to, jeśli chcesz możesz się popłakać 
  • jeśli chcesz mogę ci towarzyszyć 
  • to ważne co mówisz 
  • czasem człowiek musi upaść na samo dno aby się od niego odbić 
  • pomogę ci to przejść 
  • masz we mnie wsparcie 
  • czy mogę ci jakoś pomóc 
  • masz prawo do tego aby... 
  • to naturalne, że 
  • zawsze możesz do mnie napisać
Dobre rady 
  • "spróbuj się przespać"
  • "jeśli chcesz to pisz to, co czujesz, ja mogę to czytać"

Serdecznie zapraszam was także do wysłuchania wyjątkowo dobrej konferencji o depresji
ks. K. Grzywocza
"DEPRESJA A RADOŚĆ ŻYCIA" - https://www.youtube.com/watch?v=wQ6-vLrqIa8 ( kliknij na link)

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie sama depresja jest dość popularnym stanem i muszę przyznać, ze jak najbardziej warto jest ją poznać. Ja również już miałem okazję uczęszczać do gabinetu psychologa http://www.terapiapoznan.pl/ który jak dla mnie doskonale zna się na rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno są to stany mało przyjemne dla każdego z nas, ale również dobrze jest wiedzieć jak można sobie z nimi poradzić. Bardzo fajnie, że psycholog z https://melka-roszczyk.pl/ mi również już był w stanie pomóc z wieloma moimi problemami.

    OdpowiedzUsuń