KONSPEKTY STWORZONE ZOSTAŁY DO AUTORSKIEGO PROGRAMU PRZYRODNICZEGO A. CHUDZIK
Konspekt zajęć
otwartych z rodzicami
„Puchatkowy
wieczór edukacyjno – bajkowy”
„JELENIE I SARNY”
Miejsce:
Przedszkole nr 41 Rybnik
Data:
………………
Autor
konspektu: A. Chudzik
Prowadzący:
……………………
·
Poszerzenie
wiedzy przyrodniczej dzieci w zakresie zwierząt leśnych poprzez wspólne zajęcia
z rodzicami
·
Rozbudzenie
zainteresowań u dzieci światem zwierząt: jeleni, saren
·
Poszerzenie
wiadomości u dzieci oraz rodziców na temat wykorzystania środków
multimedialnych oraz literatury bajkowej w celach zdobywania informacji o
przyrodzie oraz świecie zwierząt
·
Kształtowanie
współpracy na poziomie rodzic – przedszkole poprzez angażowanie się w działania
przedszkola
·
Zaspokojenie
potrzeby zabawy dziecka z rodzicem poprzez wspólne gry i zabawy ruchowe
·
Rozwijanie
zainteresowań dzieci zwierzętami poprzez bezpośredni kontakt z ich porożami
·
Kształtowanie
umiejętności rozpoznawania tropów oraz poroży jelenia, kozła
Materiały dydaktyczne i inne pomoce:
·
Poduszki
·
Tablica
interaktywna
·
Rolka
tapety – stworzenie kliszy filmowej
·
Pokaz
multimedialny ( Jelenie i sarny autorstwa A. Chudzik)
·
Obrazki
zwierząt
·
Bajka
„Bambi II”
·
Arkusze
szarego papieru z kolorowanką
·
Husta
animacyjna
PRZEBIEG
1.
Przywitanie
dzieci i rodziców
2.
Przedstawienie
celu spotkania oraz zaproponowanie stworzenia pracy plastycznej w formie kliszy
filmowej przez dziecko i jego rodzica
3.
Wprowadzenie
do tematyki zajęć poprzez oglądanie pokazu multimedialnego ukazującego wszelkie
informacje na temat jeleni, saren, kozła oraz rozmowy na temat oglądanego
pokazu
·
Jak
rozpoznać jelenia od kozła
·
Pożywienie
zwierząt
·
Poroża
(jelenia, kozła)
·
Tropy
zwierząt
·
Jelenie,
sarny w bajkach i opowiadaniach
4.
Oglądanie
poroży jeleni w różnym wieku oraz kozła
5.
Oglądanie bajki „Bambi II”
6.
Gry i zabawy ruchowe z rodzicami
·
„Oczko”
– dzieci siedzą na podłodze za nimi stoją rodzice. Jeden z uczestników, który
nie ma pary puszcza dowolnej osobie siedzącej na podłodze oczko, jeśli tej
osobie uda się uciec to osoba, która teraz została bez pary puszcza oczko.
·
Zabawa
z chustą animacyjną „ Znikająca sarenka” – dzieci siedzą na podłodze trzymając
chustę na poziomie pasa, za nimi stoją rodzice. Pod chustą schował się pies,
który poluje na sarenkę. Pies wciąga sarenkę pod chustę a zadaniem rodzica jest nie
dopuszczenie do tego.
·
„Bambi
i tuptuś” – uczestnicy tworzą koło . W środku koła siedzi osoba, która pokazuje
palcem Bambiego i Tuptusia. Te osoby biegną szybko naokoło koła i wracają na
swoje miejsce.
·
„Leśne
kalambury” – rysowanie elementów na tablicy i odgadywanie co to jest
7.
Kolorowanie
wspólnej kolorowanki dużego formatu „Jeleń i kozioł”
8.
Zakończenie
Konspekt zajęć
otwartych z rodzicami nr 2
„Puchatkowy
wieczór edukacyjno – bajkowy”
„PSZCZOŁY I NIE
TYLKO”
Miejsce:
Przedszkole nr 41 Rybnik
Data:
…………………
Autor
konspektu: A. Chudzik
Prowadzący:
……………………….
·
Poszerzenie
wiedzy przyrodniczej dzieci w zakresie owadów poprzez wspólne zajęcia z rodzicami
Cele szczegółowe:
·
Rozbudzenie
zainteresowań u dzieci światem owadów: pszczoły, osy, szerszenie
·
Poszerzenie
wiadomości u dzieci oraz rodziców na temat wykorzystania środków
multimedialnych oraz literatury bajkowej w celach zdobywania informacji o
przyrodzie oraz świecie zwierząt
·
Kształtowanie
współpracy na poziomie rodzic – przedszkole poprzez angażowanie się w działania
przedszkola
·
Zaspokojenie
potrzeby zabawy dziecka z rodzicem poprzez wspólne gry i zabawy ruchowe
·
Rozwijanie
zainteresowań dzieci owadami poprzez oglądanie ich produktów
·
Kształtowanie
umiejętności rozpoznawania pszczoły, osy, szerszenia
·
Smakowanie
miodu
·
Poznawanie
produktów pszczelich: plastry miodu, pyłek kwiatowy, miód, wosk itp.
Materiały dydaktyczne i inne pomoce:
·
Poduszki
·
Tablica
interaktywna
·
Rolka
tapety – stworzenie kliszy filmowej
·
Pokaz
multimedialny (Pszczoły i nie tylko autorstwa A. Chudzik)
·
Obrazki
owadów
·
Bajka
„Film o pszczołach
·
Arkusze
szarego Papieru z kolorowanką
· chusta
animacyjna
·
Nowa
pasieka, plastry miodu, wosk pszczeli, pierzga, miód
9.
Przywitanie
dzieci i rodziców
10. Przedstawienie
celu spotkania oraz zaproponowanie stworzenia pracy plastycznej w formie kliszy
filmowej przez dziecko i jego rodzica
11. Wprowadzenie do
tematyki zajęć poprzez oglądanie pokazu multimedialnego ukazującego wszelkie
informacje na temat owadów oraz rozmowy
na temat oglądanego pokazu
·
Jak
odróżnić szczołę od osy czy szerszenia
·
Pożywienie
owadów
·
pasieka
·
produkty
pszczele
·
gniazda
os, szerszeni
12. Oglądanie pasieki,
plastrów miodu, wosku pszczelego, pierzgi pszczelej
13. Smakowanie miodu
14. Oglądanie bajki „Film o pszczołach”
15. Gry i zabawy ruchowe z rodzicami
·
„Oczko”
– dzieci siedzą na podłodze za nimi stoją rodzice. Jeden z uczestników, który
nie ma pary puszcza dowolnej osobie siedzącej na podłodze oczko, jeśli tej
osobie uda się uciec to osoba, która teraz została bez pary puszcza oczko.
·
Zabawa
muzyczno – ruchowa „Taniec Mai”
·
Zabawa
z chustą animacyjną „Omijam krople”
·
„Pszczele kalambury” – rysowanie elementów na
tablicy i odgadywanie co to jest
16. Kolorowanie
wspólnej kolorowanki dużego formatu „Pszczoła ”
17.
Zakończenie
Konspekt zajęć
otwartych z rodzicami nr 3
"Puchatkowy wieczór edukacyjno - bajkowy”
„MRÓWKI”
Miejsce:
Przedszkole nr 41 Rybnik
Data:
………………
Autor
konspektu: A. Chudzik
Prowadzący:
……………………
·
Poszerzenie
wiedzy przyrodniczej dzieci w zakresie poznania mrówek i ich zwyczajów poprzez
wspólne zajęcia z rodzicami
Cele szczegółowe:
·
Rozbudzenie
zainteresowań u dzieci światem owadów
·
Poszerzenie
wiadomości u dzieci oraz rodziców na temat wykorzystania środków
multimedialnych oraz literatury bajkowej w celach zdobywania informacji o
przyrodzie oraz świecie zwierząt i owadów
·
Kształtowanie
współpracy na poziomie rodzic – przedszkole poprzez angażowanie się w działania
przedszkola
·
Zaspokojenie
potrzeby zabawy dziecka z rodzicem poprzez wspólne gry i zabawy ruchowe
·
Rozwijanie
zainteresowań dzieci owadami poprzez bezpośrednią obserwację hodowli mrówek
·
Kształtowanie
umiejętności rozpoznawania kilku rodzajów mrówek
Materiały dydaktyczne i inne pomoce:
·
Poduszki
·
Tablica
interaktywna
·
Rolka
tapety – stworzenie kliszy filmowej
·
Pokaz
multimedialny ( Mrówki autorstwa A. Chudzik)
·
Obrazki
mrówek
·
Bajka
„ Po rozum do mrówki”
·
Kolorowanka
– Mrówka
·
Chusta
animacyjna
PRZEBIEG
1.
Przywitanie
dzieci oraz ich rodziców
2.
Przedstawienie
celu spotkania oraz zaproponowanie stworzenia pracy plastycznej w formie kliszy
filmowej przez dziecko i jego rodzica
3.
Wprowadzenie
do tematyki zajęć poprzez oglądanie pokazu multimedialnego ukazującego wszelkie
informacje na temat mrówek. Ich życia w mrowisku oraz poza nim, pożywienia,
kast a także ukazanie roli mrówki w przyrodzie. Rozmowy na temat oglądanego
pokazu
·
Jak
wygląda mrówka i jakie są jej zwyczaje?
·
Jak
rozpoznać królową od robotnicy?
·
Gdzie
żyją mrówki ?
·
Czym
żywią się mrówki ?
·
Jaka
jest rola mrówek w środowisku przyrodniczym?
·
Kto
jest przyjacielem mrówek?
4.
Oglądanie
hodowli mrówek przyniesionych przez hodowców oraz narzędzi potrzebnych do ich
hodowli
5.
Zabawy
muzyczno – ruchowe z rodzicami
·
Marsz
mrówek – zabawa ruchowa z elementem marszu i podskoku
·
Zabawa
z chustą animacyjną „Królowa mrówek
6.
Oglądanie
bajki „ Po rozum do mrówki”
Zakończenie: otrzymanie
przez dzieci pamiątkowej kolorowanki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz