Scenariusz uroczystości grupowej z okazji Dnia morza 28.09.2020
Data:28.09.2020r
Opracowanie: Agnieszka Chudzik
Cele ogólne:
Uroczyste obchodzenie
Dnia Morza
Uwrażliwienie dzieci na
piękno morskiej fauny i flory
- poznanie zwierząt
żyjących w morzu oraz 4 rodzajów statków
- ćwiczenie
analizy dźwiękowej wyrazów
- rozpoznawanie głoski:
o, a, m
- dostarczenie miłych
wrażeń i przeżyć w różnych sferach działalności muzycznej, słownej,
- ćwiczenie spostrzegawczości
Zagadki, piosenki, karta pracy – dopasuj statki.
1. Przywitanie
dzieci przez prowadzącego piosenką
„Choćmy wszyscy tu do koła, zabawimy się wesoło
Witam was, wszystkich wraz
Na zabawę nadszedł czas
Prawa ręka, lewa ręka
Prawa noga, lewa noga
Cały tułów oraz głowa
Witamy was”
2. Dzieci siedzą w kole a nauczycielka przedstawia
dzieciom zagadki ( jako wprowadzenie do tematu zajęć). Dzieci odgadują zagadki
( 3- 4 do wyboru)
Spokojne
lub wzburzone,
słona w nim woda,
kąpiel w nim przyjemna
gdy jest piękna pogoda.
Pokonuje
morskie fale,
szybko płynie w dal.
Nie lęka się sztormów
i wzburzonych fal.
Kto
to: czarne, wąsate.
W futrze zimą i latem.
Lubią mroźną pogodę,
łowią ryby pod lodem.
W
głębinach mórz i oceanów
już wiele razy ją widziano.
Mówią, że dziwnym jest stworzeniem,
bo ma aż osiem długich ramion.
Pancerz
go chroni z każdej strony
i tak, jak jego kuzyn rak.
Jest w ostre szczypce uzbrojony,
lecz chodzi bokiem, a nie wspak.
Łuską
są pokryte
od nosa po ogon.
Pod wodą pływają,
więc mówić nie mogą.
Nauczyciel
przedstawia dzieciom temat oraz zachęca do wyciągnięcia małego pojemnika, w
którym schowany jest obrazek związany z morskimi zwierzętami
Dzieci wybierają pojemniczek odkrywają,
jakie morskie zwierzę się w nim kryje i na jaką literkę się rozpoczyna ( co
słychać na początku).
Na koniec tego zadania nauczyciel zadaje
pytanie: które zwierzęta rozpoczynały się na głoskę O, A, M
4.
Następnie
nauczyciel pokazuje 4 obrazki statków, które kładzie na chustę animacyjną
pełniącą rolę morza. Podaje nazwy statków i zaprasza dzieci do wspólnej zabawy
przy muzyce.
Nauczyciel wybiera kilkoro dzieci, które
pełnią rolę statków. Dzieci te tworzą w środku małe koło. Pozostałe dzieci
tworzą duże koło na około chusty animacyjnej. Podczas piosenki dzieci poruszają
się wokół koła. Dzieci w środku także, jednakże gdy mowa o danym statku np.
wycieczkowiec to osoba pełniąca rolę wycieczkowa wychodzi z koła i samotnie
pływa po morzu przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=baxb0XVBX8s&t=1s – link do
piosenki
Płyną po wodzie statki
Jacht i kuter rybacki
Suną odważnie po falach
Gotowe
na nowe wyzwania
Płynie
piękny żaglowiec
Obok
gna wycieczkowiec
Suną odważnie po falach
Po morzach i oceanach
Cześć! Tu kuter Łapię ryby w sieć
Nie oprze mi się żadna
Flądra ani śledź Lubię się obłowić
W szprotki i łososie
A gdy sieć mam pełną
To do portu ją zawożę
Tam spotykam potężny wycieczkowiec
Może jak odpocznie to o sobie coś opowie
Stoi
też żaglowiec i motorowy jacht
A gdzieś między nimi przycumuje sobie ja
Ref:
Hej tu wycieczkowiec, masę ludzi wiozę
Zapewniam im atrakcji moc przez całą dobę
Mam tu kino, dwa boiska i trzy place zabaw
Popłyń
ze mną na wakacje w rejs po oceanach
Łuu ale mocno wieje, świetnie dziś warunki
Jestem Pan żaglowiec, a to moje córki!
Dwie żaglówki! Wciąż łapiemy w żagle wiatr
Spójrzcie, zaraz dogonimy motorowy jacht!
Ahoj tam na morzu, jak się macie moi drodzy?
Wiatr mnie nie obchodzi, bo mam silnik dużej
mocy
Mogę zwalniać i przyspieszać jak mi się
podoba
Oj,
brakło mi paliwa... Pora zatankować!
Ref:
5. Zabawa muzyczno – ruchowa „Gdzieś w głębinach morskich
fal”- z powtarzaniem tekstu przez dzieci
link do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=uYMe4FL23Vg
1. Gdzieś
w głębinach morskich fal
gdzieś
w głębinach morskich fal
Urządziły
ryby bal
urządziły
ryby bal
I
płetwami pach – pach
z
dna podniosły cały piach
Ref:
Plum - plum – plum
Jest
dziki tłum
Śpiewy,
tańce co za szum
Skacze
ryba nad falami
Płyńcie
do nas, tańczcie z nami
2.
Żółw z żółwicą tańczą też
żółw
z żółwicą tańczą też
Razem
z nimi morski jeż
razem
z nimi morski jeż
Tuńczyk
rzekł do starej foki
Przez
sardynki mylę kroki
Ref:
Plum – plum -
3.
Rekin gra na saksofonie
rekin
gra na saksofonie
A
na trąbach morskie słonie
a
na trąbach morskie słonie
Ośmiornica
na gitarze
Sieć
rozlewa soki w barze
6.
Piracki
Skarb. Nauczyciel mówi dzieciom, że płynąc po morzu znalazł piracki skarb lecz aby go otworzyć, trzeba wykonać
zadanie, które wyznaczył nam pirat. Zadaniem tym, jest połączenie kredką tych
samych statków ( karta pracy). Po wykonanym zadaniu przy stoliku dzieci
otwierają duże pudło z skarbami morskimi: muszelkami, statkami, bursztynami itp. nazywają je po czym następuje dowolna zabawa badawcza dzieci z
skarbami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz