KONSPEKT
ZAJĘĆ DO PROGRAMU PRZYRODNICZEGO
„Z KUBUSIEM PUCHATKIEM POZNAJĘ
PRZYRODĘ”
„ I Dzień Wiosny” gr. 3- latki „KŁAPOUSZKI”
Miejsce: ............................
Data:
21.03.2019
Temat
zajęć: I Dzień Wiosny
Autor
konspektu:
Agnieszka Chudzik
Cel
główny:
·
Uroczyste obchodzenie I Dnia Wiosny
Cele
szczegółowe:
·
Dziecko
zna zwiastuny wiosny ( krokusa, bociana, sasanke)
·
Dostrzega
piękno Polskiej natury
·
Wie,
które zwierzęta budzą się z zimowego snu
·
Uważnie
słucha polecenia
·
Koloruje
kolorowankę zgodnie z instrukcją
·
Wręcza
kwiaty pani wiosny pracownikom przedszkola
·
Mówi
rymowankę
Obszar
edukacyjny:
I
5 uczestniczy w
zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami
lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu…
I
7 wykonuje
czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i
oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych
chwytów dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i
pierwszych prób pisania;
II
11 dostrzega
emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji
estetycznej.
III
1 przejawia
poczucie własnej wartości jako osoby, wyraża szacunek wobec innych osób i
przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze;
III5 ocenia swoje zachowanie w
kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych;
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w
zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku;
III
8 obdarza uwagą
inne dzieci i osoby dorosłe;
IV
2 wyraża swoje
rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za
pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla
dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie
wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w
wybranych prostych fonetycznie słowach;
IV
5 odpowiada na
pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w
prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe, recytuje
wierszyki, układa i rozwiązuje zagadki;
IV
7 eksperymentuje
rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną;
słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do
muzyki ….
IV
8 wykonuje
własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., t
IV
18 posługuje się
pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza,
opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie
wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym,
korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół;
Formy
pracy: a) zbiorowa b) indywidualna
Metody pracy: (wg. Cz. Kupisiewicz)
Metody pracy: (wg. Cz. Kupisiewicz)
a) oparte na słowie: pogadanka, wiersz
b) oparte na obserwacji i pomiarze: pokaz
c) oparte na działalności praktycznej: metoda zajęć
praktycznych (ekspresyjna)
Wprowadzenie
Do sali wchodzi
Pani Wiosna (przebrany nauczyciel) inscenizując wiersz
"Pani Wiosna" wiersz zostanie opublikowany w miesiącu maju/ czerwcu gdyż bierze udział w konkursie poetyckim
Nauczyciel zadaje
dzieciom pytania na temat wiersza
·
Co
przyniosła Pani Wiosna?
·
Kto
budzi się z zimowego snu?
·
Kto
przylatuje z ciepłych krajów?
Nauczyciel
podsumowuje wiedzę dzieci o wiośnie zwracając uwagę na szanowanie Polskiej
przyrody
Zabawa muzyczno – ruchowa
Nauczyciel pyta
dzieci czy znają piosenkę o motylku. Dzieci odpowiadają, że tak i śpiewają
razem z panią Wiosną piosenkę „Fly fly a butterfly”, którą poznały już
wcześniej
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI
Kolorowanka chmury i deszcz
Nauczyciel pokazuje
dzieciom, że jest smutny gdyż nie wszyscy wiedzą o nadejściu wiosny po czym
pyta dzieci czy pomogą mu poinformować wszystkich, że nadeszła wiosna.
Dzieci się zgadzają
i otrzymują do pokolorowania zgodnie z instrukcją kolorowankę
Wręczenia kwiatów – zakończenie
Wspólny spacer po
przedszkolu z emblematami wiosny oraz w przebraniach - wręczenie pracownikom kwiatów poprzez
prezentację rymowanki
„Przyszła pani
wiosna i kwiaty przyniosła”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz