środa, 15 maja 2019

Konspekt zajęć otwartych z rodzicami "Na łące"


Konspekt zajęć otwartych z okazji Dnia Mamy

Temat: Kształtowanie umiejętności liczenia w oparciu o  zabawy muzyczno – ruchowe przy udziale rodziców 

Miejsce: 
Data:15.05.2019 
opracowanie i prowadzenie: mgr Agnieszka Chudzik

Cel główny:
Kształtowanie umiejętności liczenia
Wspólne spędzenie przez dziecko czasu z rodzicami

Cele ogólne
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania oraz spostrzegania
- kształtowanie umiejętności liczenia
- rozpoznawanie zwierząt i owadów żyjących na łące
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
- rozwijanie motoryki małej

Cele operacyjne:
- rozwiązuje zagadki
- potrafi liczyć do 3 -4
- wie, jakie zwierzęta i owady żyją na łące
- bierze udział zabawach muzyczno- ruchowych z rodzicem
- wzmacnianie więzi z rodzicem
- zna kolory  
- zna  pojęcia wysoko – nisko

Formy pracy: grupowa,  zbiorowa
Metody pracy:  (wg. Cz. Kupisiewicz)
a) oparte na słowie: wiersz, opowieść
b) oparte na obserwacji i pomiarze: pokaz
c) oparte na działalności praktycznej: metoda zajęć praktycznych (ekspresyjna)
d) Metody praktyczne wg. Okoń: ćwiczebna, realizacji zadań

Pomoce: obrazki mieszkańców łąki, kleje, bibuła, mazaki, 4 pudełka
Płyty z piosenkami: „jesteśmy żaby” aby, „Biedroneczka”, „Pszczółka Maja”, Wiatrak matematyczny,

Przebieg zajęć:
Nauczyciel zaprasza dzieci i rodziców na łąkę ( na dywan) po czym informuje ich, że dzisiaj odwiedzimy łąkę, zobaczymy oraz policzymy ich mieszkańców

ZADANIE  1 „Biedronka”
a)     Rozwiązanie zagadki
Wysyłają ją do nieba,
po kawałek chleba.
b)      liczenie kropek na sukience biedronki ( biedronka znajdowała się w kopercie)
c)     Piosenka: Biedroneczko
1)     Opcja 1 – zabawy ruchowo – naśladowcze w kole
2)     Opcja 2 z wiatrakiem
Podczas zabawy przy muzyce nauczyciel wybieram 2 rodziców i 2 dzieci, które fruwają sobie  ale na refren szybko stoją na czerwonej szarfie i skaczą

ZADANIE NR  2 „Żaby”.
a)     Zagadka
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie. 
b)     Liczenie żab
c)     Piosenka ruchowo – naśladowcza : "Jesteśmy żaby aby"
Podczas zabawy przy muzyce nauczyciel wybiera 3 rodziców z ich dziećmi. Osoby te spacerują sobie po szarfach podczas śpiewania piosenki. Na hasło i się chowamy gdzie jest bociek szybko szukają szarfy koloru zielonego i siadają na niej

ZADANIE NR  3 „Motyle”
a)     Zagadka:
On, kiedy tylko budzi się słońce
z kwiatka na kwiatek lata po łące,
by wszystkich, którzy są w okolicy
barwą skrzydełek swoich zachwycić

b)     Liczenie motyli
c)     Piosenka: "Fly Fly Fly a butterfly"

ZADANIE NR 4 . Pszczoła
a)     Zagadka
Latem krążę, ile sił,
zbieram z kwiatów złoty pył.

b) liczenie pszczół 
c) Piosenka: "Pszczółka Maja
Zabawa muzyczno – ruchowa w kole

Podsumowanie:
Gra przy muzyce
a)     Nauczyciel przekazuje w kole pogniecioną kartkę, która przekazywana jest z rąk do rąk w trakcie muzyki gdy muzyka ucichnie osoba, która trzyma kartkę otwiera ją i pokazuje całej grupie. Dzieci mówią co jest na kartce oraz ile ich tego  jest

b) Nauczyciel zadaje pytania dzieciom
- jakie owady żyły na łące i ile ich było

Część 2
Tworzenie wspólnej pracy plastycznej z rodzicami
„Łąka w maju -
Ćw. grafomotoryczne połączone z wyklejaniem kuleczek z bibuły kwiatów


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz