Scenariusz zajęć nr 1
Data: ....................
Prowadzący: Agnieszka Chudzik
Temat:
House
Czas: 15- 20 minut
Grupa wiekowa:
4 latki
Materiały:
-
flashcards: house, roof, wall, window,
door
- przedmioty: duży domek z
kartonu, małe domki stworzone z rolek po papierze toaletowym dla każdego
dziecka
- inne: odtwarzacz CD, obrazki okien i drzwi dla każdego dziecka, kleje
Piosenki:„Hello”,
„Bye bye good bye”, “House song”
Słownictwo: roof,
wall, window, door
Cele
operacyjne:
Dziecko:
- poznaje słownictwo związane z
częściami domu
- powtarza słowa i naśladuje za
nauczycielem ruchy zw. z daną rzeczą
- śpiewa piosenkę i inscenizuje
ją ruchem
- nakleja odpowiednią część domu
w odp. miejsce zgodnie z usłyszanym słowem od nauczyciela
Metody
pracy:
Metoda TPR
Audiolingwialna
Metoda naturalna
Techniki
1.
Towarzyszące
słuchaniu: dopasowywaniu obrazka , pantomima,
2.
Towarzyszące
mówieniu: zgadywanka obrazkowa
Formy pracy:
Praca
zbiorowa Praca
indywidualna
Przebieg
zajęć:
1. Introduction:
Powitanie
wszystkich uczestników zajęć, zaśpiewanie piosenki na powitanie „Hello”
2. Presentation:
Nauczyciel pokazuje obrazki
części domu a dzieci powtarzają za nauczycielem poszczególne słowa. Następnie pokazuje
duży dom z kartonu wskazując poszczególne części domu po czym pokazuje dzieciom ruchy, jakie będą
wykonywały za nauczycielem gdy usłyszą
poszczególną część domu.
3. Practice:
Piosenka
- śpiewanie piosenki wraz z nauczycielem. Podczas piosenki nauczyciel na dane
słowo pokazuje część domu a następnie pokazuje ruchy, który dzieci naśladują.
4. Production
– przypomnienie poznanego słownictwa
Zabawa nr 1
Nauczyciel
rozdaje dzieciom domki z rolek po papierze toaletowym (bez okien i drzwi). Następnie prosi dzieci
aby każde wzieło do ręki obrazek który leży na środku dywanu. Najpierw
nauczyciel take a widow – dzieci biorą „window” i przyklejają w odp. miejsce.
Podobnie ze słowem „door”.
Po
przyklejeniu części domu dzieci powtarzają jeszcze co przykleiły na domek po
czym maluszki tworzą wystawę ze swoich domków
5. Conclusion
Piosenka
– dzieci na zakończenie śpiewają razem z nauczycielem piosenkę „Bye bye good
bye”
Scenariusz zajęć nr 2
Data: 11.01.2019
Prowadzący: Agnieszka Chudzik
Temat: Snowman
Czas: 25 minut ( z kolorowanką)
Grupa wiekowa: 3 latki
Materiały:
- flashcards: snowball, snowman, snowman family, snow, snowflakes
- przedmioty: kartki papieru na którym narysowane są kule śniegowe, kartki papieru do gniecenia
- inne: odtwarzacz CD, packi na muchy
Piosenki:„Hello”, „Bye bye good bye”, “Snowflakes”
Słownictwo: snowflakes, snow, snowball, snowman
Cele operacyjne:
Dziecko:
- poznaje słownictwo zw. z zimą
- utrwala słówka zw. z częściami ciała oraz warzywami
- powtarza słowa i naśladuje za nauczycielem ruchy
- śpiewa piosenkę i inscenizuje ją ruchem
- rozpoznaje słowa wypowiedziane przez nauczyciela i wskazuje je
Metody pracy:
Metoda TPR Audiolingwialna Metoda naturalna Met. Aktywizacyjna: gra językowa
Techniki
1. Towarzyszące słuchaniu: dopasowywaniu obrazka , pantomima,
2. Towarzyszące mówieniu: zgadywanka obrazkowa
Formy pracy: Praca zbiorowa Praca indywidualna
Przebieg zajęć:
1. Introduction:
Powitanie wszystkich uczestników zajęć, zaśpiewanie piosenki na powitanie „Hello”
2. Presentation:
Nauczyciel pokazuje obrazki zw. z zimą ( snow, snowflakes, snowman and snowball) dzieci powtarzają słowa za nauczycielem.
3. Practice:
Zabawa dydaktyczna z zapamiętywaniem słów snowball and snowman
Dzieci mają rozłożone na dywanie narysowane kule śniegowe ( koła). Nauczyciel prosi dzieci aby każde dziecko zrobiło kulę śniegową z papieru, które otrzymało wcześniej i położyło zgniecioną kulę na narysowaną kulę na papierze mówiąc „my snowball”. Dzieci wypełniają narysowane koła swoimi kulami śniegowymi. Po wypełnieniu koła nauczyciel pyta dzieci „Co to jest” ? Dzieci oglądają co powstało i odpowiadają (bałwan). Następnie nauczyciel pyta dzieci „ Czego brakuje bałwanowi”. Dzieci odpowiadają oczy i nosa. Nauczyciel zaprasza wybrane dzieci do przyklejenia bałwankowi nosa (przypominając sobie znane słówko carrot) oraz guzików i oczy ( przypominając sobie słowa guziki i oczy)
4. Production – przypomnienie poznanego słownictwa
a) Piosenka – Snowflakes. Dzieci zamieniają się w bałwanki i śpiewają piosenkę naśladując ruchy nauczyciela
b) Gra językowa – nauczyciel rozkłada na dywanie obrazki: snow, snowflakes, snowman and snowball. Dzieciom natomiast rozdaje packi na muchy. Zabawa polega na tym, aby po usłyszeniu słowa wypowiadanego przez nauczyciela dziecko, jak najszybciej rozpoznało dany obrazek, wypowiedziało słowo i packą na muchy uderzyło w dany flashcard.
5. Conclusion
Piosenka – dzieci na zakończenie śpiewają razem z nauczycielem piosenkę „Bye bye good bye”
Kolorowanka „What is missing” – Dzieci otrzymują kolorowankę z bałwankiem, któremu brakuje nosa i guziczków. Zadaniem dzieci jest przyklejenie nosa ( carrot) i guziczków ( buttons) a następnie pokoloranie bałwanka
Scenariusz zajęć jęz. angielskiego nr 3
Data: 04.01.2019
Prowadzący: Agnieszka Chudzik
Temat: Open and shut
Czas: 25 minut ( z kolorowanką)
Grupa wiekowa: 3 latki
Materiały:
- flashcards: open, shut, big, small, please, no thank you, fast, slow, loud, quiet, peek- a - boo
- przedmioty: piłka duża i mała, duży lizak, pacynka dinozaura „Dino”
- inne: odtwarzacz CD, duża skrzynka
Piosenki:„Hello”, „Bye bye good bye”, Open and shout”
Słownictwo: big, small, open, shut, please, thank you
Cele operacyjne:
Dziecko:
- poznaje słownictwo zw. z przeciwieństwami
- powtarza słowa i naśladuje za nauczycielem ruchy zw. z daną rzeczą
- śpiewa piosenkę i inscenizuje ją ruchem
- uważnie obserwuje czynności dinozaura oraz nauczyciela
Metody pracy:
Metoda TPR Audiolingwialna Metoda naturalna Metoda oglądowa - aktywizacyjna: scenka
Techniki
1. Towarzyszące słuchaniu: dopasowywaniu obrazka , pantomima,
2. Towarzyszące mówieniu: zgadywanka obrazkowa
3. Technika aktywizacyjna: scenka
Formy pracy: Praca zbiorowa Praca indywidualna
Przebieg zajęć:
1. Introduction:
Powitanie wszystkich uczestników zajęć, zaśpiewanie piosenki na powitanie „Hello”
2. Presentation:
Nauczyciel pokazuje obrazki zw. z przeciwieństwami, dzieci powtarzają słowa za nauczycielem i naśladują ruchy wykonywane przez nauczyciela. Następnie nauczyciel pokazuje duże pudło i zaprasza gościa „Dino” do zabawy.
Dzieci oglądają krótką scenę przedstawioną przez nauczyciela i Dino zw. z „open and shut” po czym
nauczyciel wyciąga przy pomocy „Dino”- różne rzeczy z pudła pytając dzieci co to jest i jakiego rozmiaru ( czy duże czy małe)? Dzieci mówią co to jest z pomocą nauczyciela.
3. Practice:
Zabawa z Dino – nauczyciel bierze jeszcze raz do ręki przedmioty (piłki) i pyta dzieci
Czy dana piłka jest duża czy mała. ?
Piosenka - śpiewanie piosenki wraz z nauczycielem. Podczas piosenki nauczyciel na dane słowo pokazuje część domu a następnie pokazuje ruchy, który dzieci naśladują.
4. Production – przypomnienie poznanego słownictwa
Zabawa – nauczyciel prosi aby dzieci pokazały „Dino”, która piłka jest mała a która duża. Następnie prosi inne dziecko aby pokazało „Dino” gdzie jest obrazek z otwartymi drzwiami oraz obrazek z słowem „proszę”.
5. Conclusion
Piosenka – dzieci na zakończenie śpiewają razem z nauczycielem piosenkę „Bye bye good bye”
Kolorowanka przy stolikach – dzieci wybierają spośród 2 piłek małej i dużej – dużą, którą kolorują.
Scenariusz zajęć nr 4
Metody pracy:
Audiolingwialna Metoda TPR Metoda naturalna Metoda aktywizacyjna : Chusta animacyjna
Scenariusz zajęć nr 4
Scenariusz zajęć nr4
Data:
Prowadzący:
Agnieszka Chudzik
Temat: Birthday Cake
Czas:
15- 20 minut
Grupa
wiekowa: 3 latki
Materiały:
- flashcards: birthday cake, ballons, candles, birthday hat,
gift, guest, cookies, lollipops.
-
przedmioty: skrzynka, tort
zrobiony z rolek po papierze toaletowym, balony, czapki urodzinowe, duży lizak,
Miś, orzechy włoskie dla każdego dziecka
-
inne: odtwarzacz CD, akcesoria urodzinowe
inne – dowolne, chusta animacyjna, kolorowanka “Czapka urodzinowa”
Piosenki:„Hello”, „Bye bye good bye”, “Happy birthday”
Słownictwo:
nowe:
birthday cake,
candles, birthday hat, balloons,
lollipop
zwroty: How old are You, I`m 3 years old
utrwalenie
słów: one, two,
three, teddy bear, green, yellow, red, blue, walnuts, cookies
Cele operacyjne:
Dziecko:
-
poznaje słownictwo związane z elementami dekoracji urodzinowych
-
powtarza słowa i naśladuje za nauczycielem ruchy zw. z daną rzeczą
-
po usłyszeniu słówka wskazuje palcem odp. obrazek
-
uczestniczy w zabawie ruchowej
Metody pracy:
Techniki
1. Towarzyszące
słuchaniu: dopasowywaniu obrazka , pantomima,
2. Towarzyszące
mówieniu: zgadywanka obrazkowa
Formy pracy: Praca zbiorowa Praca indywidualna
Przebieg zajęć:
1.
Introduction:
Powitanie wszystkich uczestników zajęć siedzących na
chuście animacyjnej, zaśpiewanie piosenki na powitanie „Hello”
2.
Presentation:
Nauczyciel
informuje dzieci o urodzinach Misia i
pokazuje dzieciom przyniesione elementy dekoracyjne. Następnie wskazując każdą
rzecz mówi, jak się ona nazywa. Dzieci powtarzają za nauczycielem prezentowane słowa po angielsku ( tort, lizak, czapka
urodzinowa, świeczki, balon)
Nauczyciel
wkłada misiowi czapkę urodzinową po czym przedstawia dzieciom tort informując,
że misiu bardzo lubi orzechowy tort dlatego każde dziecko wkłada do tarta po 1
orzechu.
Następnie
nauczyciel pyta misia ile ma lat. Miś odpowiada ile ma lat a nauczycielka
przekazuje dzieciom ile potrzebujemy świeczek na tort po czym zaprasza wybrane
dziecko do tego aby wybrało odpowiednią ilość świeczek, wg. koloru
powiedzianego przez nauczyciela. Dziecko wkłada świeczki na tort po czym
nauczyciel zaprasza dzieci do świętowania
3.
Practice:
Piosenka - śpiewanie piosenki wraz z nauczycielem z
użyciem chusty animacyjnej
Production
– przypomnienie poznanego słownictwa
Zabawa
nr 1
Nauczyciel wskazuje na tablicy poznane obrazki (
słownictwo) i zadaje pytania sprawdzające dzieciom – np. wskaż czapkę
urodzinową. Po wskazaniu przez dziecko odp. słowa każde dziecko otrzymuje
ciasteczko
4.
Conclusion
Piosenka – dzieci na zakończenie śpiewają razem z
nauczycielem piosenkę „Bye bye good bye”
Kolorowanka – dzieci po zaśpiewaniu piosenki siadają
do stołu i kolorują czapkę urodzinową
( pomoc dydaktyczna własnego autorstwa - do środka tortu dzieci wrzucają orzechy - pokrywkę się otwiera)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz